Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Posłaniec śmierci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:58, 26 Sty 2009    Temat postu: [3.5] Posłaniec śmierci

Klasa narazie raczkuje fabularnie, ale bedzie lepiej (mam jeszcze z innymi zaległości Razz). Jak narazie więc do krytyki z punktu widzenia mechaniki. Proszę sie nie krępować :).

Posłańcy śmierci (bogowie śmierci)

Decyzje Śmierci są niepodważalne. A przynajmniej powinny. Każda istota posiada czas egzystencji, po którym powinna w pokoju zejść ze sceny teatru świata. Tyle teoria. Praktyka pokazuje jednak, że wiele, w szczególności potężnych istot, jawnie i otwarcie przeciwstawia się tym odwiecznym prawom. Właśnie przeciwko nim występują posłańcy śmierci, istoty chcące przywrócić naturalną kolej rzeczy. Bez skrupułów zabijający wskrzeszone dzieci, miłościwych kapłanów, nekromantów, długowiecznych czarodziei i innych, którzy staja na ich drodze. W realizacji tych celów towarzyszy im niesamowita potęga, za którą jednak płacą najwyższą cenę: cenę życia.
Wielu z nich nazywa się bogami śmierci, co choć może nie jest prawdą, oddaje w pełni zakres ich zdolności.
Największa cześć wybrańców wywodzi się z paladynów i kapłanów, zdażaja się jednak także przedstawiciele innych klas.

Wymagania:

Bazowa premia ataku: +7
Umiejętności: Wiedza (religia) 6 rang, Wyczucie pobudek 6 rang
Atut: Poprawiona inicjatywa, Skupienie na broni (dowolny oręż do walki wręcz), Skupienie na umiejętności (wiedza religia)
Specjalne: Postać musi zawrzeć pakt śmierci

KW: k8

Umiejętności: dyplomacja, jeździectwo, koncentracja, przeszukiwanie, pływanie, rzemiosło, nasłuchiwanie, spostrzegawczość, wiedza (religia), wiedza (tajemna), wspinaczka, wyczucie pobudek, zastraszanie, zbieranie informacji, zawód

Punkty umiejętności: 4 + modyfikator z intelektu

Tabela: Posłaniec śmierci<table><tr><td><center><center>Poziom</center> </td><td><center>Bazowy atak</center></td><td> <center> Wytrwałość </center></td><td> Refleks </td><td> Wola </td><td> Zdolności</td></tr><tr><td><center>1</center></td><td><center>+0</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+2</center></td><td>Krok przez przestrzeń</td></tr><tr><td><center>2</center></td><td><center>+1</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</center></td><td>Magia wybrańca I</td></tr>
<tr><td><center>3</center></td><td><center>+2</center></td><td><center>+3</td><td><center>+3</center></td><td><center>+3</center></td><td>Zwiastun śmierci</td></tr><tr><td><center>4</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+4</center></td><td>Magia wybrańca II</td></tr><tr><td><center>5</center></td><td><center>+3</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+4</center></td><td>Księga śmierci</td></tr><tr><td><center>6</center></td><td><center>+4</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+5</center></td><td>Magia wybrańca III</td></tr><tr><td><center>7</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+5</center></td><td><center>+5</center></td><td>Przebudzenie</td></tr><tr><td><center>8</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+6</td><td><center>+6</center></td><td>Magia wybrańca IV</td></tr><tr><td><center>9</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+6</center></td><td><center>+6</center></td><td>Umysł śmieci</td></tr><tr><td><center>10</center></td><td><center>+7</center></td><td><center>+7</center></td><td><center>+7</center></td><td><center>+7</center></td><td>Magia wybrańca V</td></tr></table>

Charakter: PN

Kodeks:

I. Dążyć do likwidacji tych którzy występują przeciwko decyzji śmierci (wskrzeszają, tworzą nieumarłych, zabijają posłańców śmierci).

II. Dążyć do likwidacji wszystkich którzy powrócili do życia, chyba że współpraca z nimi jest niezbędna do realizacji prawa I

III. Dążyć do likwidacji wszelkich istot przedłużających własne życie, chyba że współpraca z nimi jest niezbędna do realizacji prawa I lub II

IV. Nie zabijać istot nigdy nie dotkniętych przez śmierć, jeżeli nie utrudniają realizacji ważniejszych praw, bądź nie występują przeciwko posłańcom śmierci.

V. Nigdy nie atakować innych posłańców śmierci, chyba że staja oni na drodze realizacji jednego z ważniejszych praw.

Jeżeli posłaniec śmierci świadomie i dobrowolnie złamie jedno z praw (bądź zmieni charakter), ciąży na nim status fałszywego posłańca dopóki nie odbędzie pokuty (która zazwyczaj jest naprawienie błędu jaki popełnił), zachowuje jednak wszelkie zdolności klasowe, oprócz magii wybrańca.

Pakt śmierci
Zaszczyt ten oferowany jest niektórym istotom (których wybiera sama śmierć), wobec których nie stosuje się żadnego z 5 praw i spełniają one odpowiednie warunki.
Jeżeli wybrany przyjmie propozycję pojawi sie przy niej posłaniec śmierci (losowy) który zapisze jej imię w swej księdze (potem jest odesłany na miejsce z którego był przyzwany), co powoduje że po śmierci jej dusza zostanie w niej uwięziona. .
W chwili zawarcia paktu śmierci należy określić pozostały czas życia nowego posłańca, jest to jego maksymalny wiek- wiek obecny.
Każda istota która zawiera pakt staje się niepodatna na śmiertelne efekty czarów, a także wszelkie efekty negatywnej energii.
Automatycznie wyczuwa także (w promieniu 3m/ poziom w klasie)obecność istot łamiących II lub III prawo posłańców śmierci, chodź aby dokładnie stwierdzić czy dana istota łamie któreś z praw, potrzebne jest skorzystanie z magii wybrańca.

Uciekinierzy
Mianem tym określa się każdą istotę względem której stosuje się drugie bądź trzecie prawo kodeksu. Miano to nosi także każdy fałszywy posłaniec dopóki nie dobędzie pokuty. Względem uciekinierów działa wiele zdolności przedstawicieli tej klasy, które są zupełnie nie przydatne względem innych istot.

Krok przez przestrzeń (zn)
\W akcji ruchy posłańcy potrafią niezwykle szybko przemierzać niewielkie odległości (rodzaj terenu nie ma tu znaczenia, jest to akcja ruchu). Przedstawiciel tej klasy jakby znikał i pojawiał się w innym miejscu, niczym przy teleportacji, jednak zdolność ta nie pozwala przemieścić się do miejsc, do których nie mógł by dotrzeć normalnie (nie pozwala więc przechodzić przez ściany, czy bardzo wąskie szczeliny), i tylko w przypadku gdy ma na sobie maksymalnie średnie obciążenie. Ruch w ten sposób nie prowokuje okazyjnych ataków. Posłaniec może z niej skorzystać bez kosztów raz dziennie na poziom w tej klasie, zaś każde kolejne użycie powoduje utratę 1% pozostałego czasu życia.
Zasięg kroku to bazowa prędkość ruchu+ 3m/poziom w klasie.

Zwiastun śmierci (zw)
Zwany również orężem duszy. Jest to broń którą posłaniec może wywołać w dowolnym momencie w akcji będącej odpowiednikiem ruchu. Ma ona postać broni w której dany przedstawiciel ma skupienie (jeżeli ma skupienie w więcej niż jednej broni, musi wybrać postać, raz dokonanego wyboru nie można już zmienić). Broni tej nie można przekazać komuś innemu. Posługiwać może się nią tylko dany posłaniec. Względem oręża duszy działają wszelkie atuty jakie postać posiada dla zogniskowanej broni którą wybrała (jak specjalizacja, poprawione trafienie krytyczne itp.)

Broń posiada standardowe statystyki swej pierwotnej wersji a ponadto magiczne moce takie jak::
Zguba (uciekinierzy)
Widmowa
Usprawnienie +1/2 poziomy w klasie

A także dodatkową zdolność magiczną jaką może posiadać oręż do walki wręcz o maksymalnym modyfikatorze usprawnienia +1 (raz dokonanego wyboru nie można zmienić)

Przebudzenie (zw)
Posłaniec śmierci odpowiedniego poziomu raz dziennie może przebudzić swój zwiastun śmierci. Przebudzenie trwa maksymalnie minutę na poziom w tej klasie i daje następujące korzyści:
Dodatkowe dwie (lub jedna) zdolności magiczne jakie może posiadać oręż do walki wręcz o maksymalnej sumie modyfikatorów usprawnienia +3. Zamiast dodatkowego usprawnienia zwiastun może wybrać opcje tworzenia drugiej broni (takiej jak oryginał, ale z możliwością posiadania innej magicznej mocy o usprawnieniu +1) podczas przebudzenia.
Wyboru efektu dokonuje się przy pierwszym przebudzeniu. Raz dokonanego wyboru mocy, lub podziału nie można już zmienić, na zawsze będzie już przypisany do broni posłańca.
Dodatkowo przedstawiciel tej klasy otrzymuje możliwość wykonywania w akcji standardowej specjalnego ataku (jednego z listy, raz dokonanego wyboru nie można już zmienić):

1. Pocisk, obrażenia k8/poziom w klasie (ogień, zimno, elektryczność, kwas lub dźwięk), zasięg 120m, atak dotykowy na dystans

2. Strumień/stożek, obrażenia k6/ poziom w klasie, zasięg 18m(strumień) /12m (stożek) (ogień, zimno, elektryczność, kwas lub dźwięk), ST=10+poziom w klasie+ modyfikator ze zręczności posłańca (refleks społawia)

3. Kula, obrażenia k4/poziom w klasie, zasięg 9m (ogień, zimno, elektryczność, kwas lub dźwięk), ST=10+poziom w klasie + modyfikator z roztropności posłańca (refleks społawia)

Księga śmierci (zw)
Osiągając 5 poziom w klasie posłańcy tworzą specjalną księgę. Z wyglądu jest to zwykła księga, często z emblematem czaszki i indywidualnym znakiem danego posłańca.
Posiadający księgę przedstawiciel tej klasy może wpisywać imiona istot które zabił, lub zginęły w jego obecności (w przeciągu 1 rundy na poziom w klasie) do własnej księgi. Nie można wpisać do księgi istoty która zginęła po raz pierwszy i względem której nie stosuje się żadne z trzech pierwszych praw, ponad to każda istota do danej księgi może być wpisana tylko raz. Zwiastun po wpisaniu wykonuje test k20 + poziom w klasie przeciw ST=5 +KW istoty. Udany powoduje uwiezienie duszy istoty w danej księdze i niemożliwość przywrócenia jej z martwych. Aby wpisać istotę do księgi zwiastun musi znać jej prawdziwe imię i wygląd. Zniszczenie księgi powoduje zgubę wszelkich zapisanych w niej dusz a także śmierć właściciela.
W księdze można zapisywać imiona istot które jeszcze żyją, o ile same się na to godzą (np. na skutek korzystania z magii wybrańca), co powoduje że po śmierci ich dusze automatycznie zostają uwięzione w księdze.
Uwolnić duszę zapisana w księdze można tylko wtedy gdy na stronę na której widnieje imię istoty zostanie rzucony czar rozłączenie maga.
Księga działa tylko gdy wpisów dokonuje jej właściciel.

Umysł śmierci (zn)
Ta niezwykła zdolność wypełnia umysł posłańca wizją śmierci, tak przerażającą że każdy komu normalnie udało by się zawładnąć umysłem przedstawiciela taj klasy, staje się automatycznie podmiotem zdolności działającej analogicznie jak widmowy zabójca (ST=19).
Bez względu na wynik rzutu, żadna kontrola nie dochodzi do skutku, jako ze zdolność ta zapewnia niepodatność na efekty wpływające na umysł.

Magia wybrańca (zw)
Magia wybrańca to najwyższy arkan sztuki, dostępny tylko i wyłącznie posłańcom śmierci. Od niższych form mocy wyróżnia ją to, że każdy wywoływany przy jej pomocy efekt pociąga za sobą skrócenie czasu życia posłańca z niej korzystającego.
Wywołanie dowolnej mocy to akcja standardowa, czasem prowokująca atak okazyjny (co zaznaczono w opisie danej mocy), w wyniku którego posłaniec śmierci, który dozna na skutek tego obrażeń, musi wykonać test koncentracji 10+ otrzymane obrażenia + poziom mocy, nieudany powoduje przerwanie mocy, nie chroni jednak przed skróceniem życia. Moce można aktywować także defensywnie (bez prowokowania ataków okazyjnych), w takim wypadku ST to 15+ poziom mocy. Dezaktywacja dowolnej mocy to akcja darmowa. .
Posłaniec nie może korzystać z magii wybrańca jeżeli pozostają mu mniej niż 2 dni życia na poziom zdolności (np. aby korzystać z mocy V poziomu musi posiadać jeszcze przynajmniej 10 dni życia)

Lista mocy:

Poziom I

Wyszukanie winnych śmierci (1 %)
Użycie tej zdolności pozwala przez minutę na poziom widzieć ile istot zabiły istoty w zasięgu wzroku. Nad każdą widzianą istota pojawia się dokładna liczba.

Wyszukanie zmarłych (1 %)
Użycie tej zdolności obdarza, przez minutę na poziom w klasie, specjalnym widzeniem, ukazującym istoty które już kiedyś umarły, lub przedłużały swe życie. Zdolność działa w zasięgu wzroku.

Wykrycie nieumarłych (1%)
Używając tej zdolności posłaniec wykrywa dokładne położenie wszystkich nieumarłych w promieniu 12m/poziom w klasie. Po aktywacji zdolność działa 10 minut na poziom w klasie

Upomnienie śmierci(2 %)
Zdolności tej zwiastun może użyć względem dowolnego uciekiniera w zasięgu 3m na poziom w tej klasie. Wskazując go palcem nakazuje mu umrzeć. Istota taka musi wykonać RO na wytrwałość 10+ poziom w klasie zwiastuna+ jego modyfikator z charyzmy, nieudany powoduje że ginie.
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Poziom II

Potężniejsze wyszukanie winnych śmierci (3%)
Jak wyszukanie winnych śmierci, ale pokazuje także imiona i typ zabitych istot. Działa minutę na poziom w klasie.

Widzenie imion (2%)
Pozwala przez minutę na poziom widzieć prawdziwe imiona istot (ale nie innych posłańców) na które się patrzy. Znanie prawdziwego imienia istoty jest niezbędne jeżeli posłaniec będzie chciał wpisać je do księgi śmierci w celu uwięzienia jej duszy.

Widzenie twarzy (3%)
Pozwala posłańcowi przez minutę na poziom widzieć prawdziwe kształty istot (ale nie innych posłańców) na które patrzy. Znanie prawdziwego wyglądu istoty jest niezbędne jeżeli zwiastun będzie chciał wpisać imię istoty do księgi śmierci w celu uwięzienia jej duszy. Zdolność ta działa analogicznie jak widzenie prawdy.

Grupowe upomnienie śmierci (3%)
Działa podobnie jak upomnienie śmierci, z tym ze ST wynosi 10+połowa poziomów w tej klasie+ modyfikator z charyzmy, a zdolność działa w promieniu 1,5/poziom w klasie na wszystkich uciekinierów w zasięgu (ale nie więcej niż na jednego na poziom w klasie), począwszy od tych najbliżej.
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Oblicze śmierci (5%)
Dzięki tej zdolności posłaniec śmierci potrafi przyjąć oblicze śmierci. W wyniku takiego działania, wszelkie istoty w zasięgu 3m/ poziom w klasie, które spojrzą na jego twarz muszą wykonać RO na refleks ST=15, lub staną się celem widmowego zabójcy (ST=10+ połowa poziomów w tej klasie + modyfikator z charyzmy). Posłaniec może ponadto wybrać jedna istotę w zasięgu, na której skupi swój wzrok (istota ta nie ma prawa do rzutu na refleks). Zdolność ta utrzymuje się jedną rundę.
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Odrodzenie (8%)
Posłaniec śmierci poddany efektom wpływającym na jego ciało czy umysł (polimorfia, petryfikacja, dominacja, choroba, trucizna, obrażenia), o ile żyje powraca do swej naturalnej postaci.(całkowicie leczy wszelkie dolegliwości i rany, odzyskuje stracone kończyny).
Zdolność ta zadziała automatycznie sama po 24 godzinach od zajścia takiego stanu, jeżeli znajdujący się w takim stanie posłaniec świadomie jej nie powstrzyma.
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Spętanie duszy (3%)
Posłaniec może spętać duszę uciekiniera, którego imię zna, wypisując jego imię w powietrzu przed sobą. Powoduje to że cel przez 10 minut na poziom zwiastuna znajduje się pod działaniem mocy analogicznej do wymiarowej kotwicy. Moc działa tylko gdy posłaniec jak i cel znajdują się na tym samym planie.
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Poziom III

Zmora ściganych (15%)
Ta potężna zdolność pozwala posłańcowi stać się niewykrywalnym w żaden sposób dla istot które ściga (uciekinierów). Trwa ona przez 1 rundę na poziom w klasie. Zdolność ta chroni go przed lokalizacją za pomocą zmysłów (ślepozmysł, wykrycie drgań) czy magii (prawdziwe widzenie), po prostu jakby nie istniał. Zdolność trwa cały czas bez względu na akcje podejmowane przez zwiastuna (ataki, czary, rozmowa).
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Widmowa postać(15%)
Zdolność ta pozwala posłańcowi na stanie się bezcielesnym, analogicznie do manifestującej się zjawy. Z formy bezcielesnej może korzystać on przez 10 minut na poziom w klasie, przy czym czas ten może dowolnie dzielić (ale nie w przedziale dłuższym niż 24 godziny). Każdorazowa aktywacja czy dezaktywacja wymaga akcji standardowej.

Pakt posłańca (specjalny+3%)
Posłaniec śmierci może zawrzeć pakt z uciekinierem. Istota którą ma zamiar zabić, może zgodzić się na wpisanie jej imienia za życia do księgi śmierci (co skutkuje natychmiastowym uwięzieniem duszy w wypadku śmierci), w zamian za pewien określony czas życia, poświęcony dla niej przez zwiastuna (z jego życia, ale zawszy podawany w %, nigdy liczbie.).W momencie zawarcia paktu istota taka przestaje posiadać status uciekiniera, automatycznie jednak ginie gdy czas dobiegnie końca (o ile dożyje) lub zginie posłaniec z którym pakt ów zawarła. Istota pod wpływam paktu jest odporna na wszelkie śmiertelne efekty czarów i mocy (jak palec śmierci, wycie banshi, czy słowo mocy giń).
Jeżeli istota zginie przed wykorzystaniem całego przysługującego jej czasu, jego pozostałość wraca do zwiastuna który zawarł pakt. Posłaniec nigdy nie dąży do zguby istoty z która zawarł pakt, złamanie tej zasady powoduje jego śmierć.

Egzekucja przeznaczenia (10%)
Przez minutę na poziom zapewnia premie równą poziomowi w tej klasie do KP, trafienia, obrażeń, rzutów obronnych, OC 15+ poziom w klasie, RO 2 x poziom w klasie/-. Wszelkie premie działają jednak tylko względem uciekinierów.

Poziom IV

Bezbłędnie do celu (25%)
Przeniesienie między planami 9m (lub dalej, do najbliższego bezpiecznego miejsca) od istoty której imię zwiastun zna.

Wyzwolenie (20%)
Zdolności tej użyć można na uwolnionym zwiastunie śmierci. Zdolność ta trwa 1 rundę na poziom w klasie. Wyzwolony oręż zapewnia premię +6 do jednego wybranego atrybutu (zawsze do tego samego, atrybut należy określić przy pierwszym wyzwoleniu), posiada usprawnienie +6 i przełamuje wszelkie RO. Pozwala także na wykonanie co rundę kroku przez przestrzeń, nie liczącego się do limitu kroków na dzień. Każdy cios wyzwolonym ostrzem może okazać się zabójczy dla uciekinierów (rzut na wytrwałość po trafieniu ST= 10+ poziom posłańca, nieudany powoduje śmierć). Wyzwolone ostrze duszy posiada także dwie (lub jedną) dodatkowe zdolności magiczne jakie może posiadać oręż do walki wręcz o sumie usprawnienia +6 (raz dokonanego wyboru nie można zmienić), lub dwie zdolności o sumie usprawnienia +3 jeżeli zwiastun posiada dwie bronie (dwie zdolności dla każdej z nich). Dodatkowo w momencie aktywacji tej zdolności darmowo aktywowane jest także grupowe upomnienie śmierci.

Promień destrukcji (specjalne)
Posłaniec śmierci może przemienić pozostały mu czas życia w zabójczy promień, który może wymierzyć przeciwko dowolnej istocie. Jest to dotykowy atak na dystans o nieograniczonym zasięgu (cel musi być w zasięgu wzroku). Promień zadaje k6 obrażeń (od mocy) na każdy 1% poświęconego czasu. Dodatkowo w miejscu uderzenia promienia dochodzi do wyładowania energii i wszyscy którzy znajda się w obszarze 9m od miejsca trafienia (nie dotyczy trafionej istoty), otrzymują połowę obrażeń (RO refleks o ST=25 społawia).
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Ostatnie życzenie (15%)
Zwiastun może zaproponować ten rodzaj paktu istocie która nie jest uciekinierem. W zamian za zapisanie jej imienia w księdze śmierci, otrzyma ona możliwość skorzystania z czaru życzenie (po którym to użyciu zginie). Zwiastun nie ponosi kosztu w pd, a w czasie życia. Istota przy pomocy posiadanego życzenia nie może uniknąć śmierci, wszelkie takie próby użycia go zawiodą. Czas użycia życzenia jest ograniczony jedynie czasem życia obdarowanego, jeżeli jednak nie wykorzysta go do czasu śmierci, powróci ono do zwiastuna który obdarował nim szczęśliwca, w formie czasu który na nie poświęcił.

Poziom V

Zakładnik śmierci (100%)
Dzięki tej zdolności zwiastun śmierci może przywrócić do życia jedną istotę o ile jej dusza nie jest uwięziona w żadnej księdze śmierci (czy broni duszy). Zdolność ta ma moc boskiej interwencji. Przywrócona tak do życia istota żyje przez czas, jaki posiadał posłaniec w momencie zawarcia paktu. Istota nie posiadając statusu uciekiniera.

Pocałunek śmierci (100%)
Posłaniec śmierci może wypisać imię jednej znanej mu istoty na własnej broni duszy. Aby zdolność zadziałała ofiara musi znajdować się w zasięgu jego wzroku. Następnie posłaniec wykonuje test k20 + połowa jego KW + jego modyfikator z charyzmy przeciw ST= KW istoty. Udany oznacza definitywną śmierć celu (uwięzienie duszy celu w broni zwiastuna która ginie razem z nim).
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.

Ostatni wpis (0%)
Posłaniec śmierci może zdecydować się wpisać własne imię do swojej księgi śmierci. Jeżeli to uczyni, księga taka zostanie zamknięta, na wieki pieczętując zapisane w niej dusze, a on sam straci możliwość korzystania ze zdolności wynikających z posiadania poziomów w tej klasie (atutów, magii wybrańca itp.). Odzyska jednak czas życia. Ilość życia wróci do poziomu sprzed zawarcia paktu śmierci. Istota która dokona tego czynu już nigdy nie będzie mogła wrócić na drogę posłańca śmierci, niemożliwe będzie także jej przywrócenie do życia gdy zginie. Zdolność ta jest nadrzędna względem paktu śmierci.

________________________________-

Jak widać pomieszałem sobie trochę bleach'a i death note'a, ale chyba tragcznie nie jest. Szkoda że nigdzie nie pisze jaka w ddkach jest wartosc życia :). Czekam na konstruktywną krytykę ;P


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Wto 14:50, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:44, 26 Sty 2009    Temat postu:

Mechanika będzie potem, jeżeli stwierdzę, że warto w tę klasę inwestować czas.

Cytat:
Wielu z nich nazywa się bogami śmierci, co choć może nie jest prawdą, oddaje w pełni zakres ich zdolności.

Być bogiem na 17 lvl... nie no początek jest świetny.

Cytat:
Bez skrupułów zabijający wskrzeszone dzieci, miłościwych kapłanów, nekromantów, długowiecznych czarodziei i innych, którzy staja na ich drodze. (...)
Największa cześć wybrańców wywodzi się z paladynów i kapłanów, zdążają się także jednak przedstawiciele innych klas.

Nie spotkałem się z taką interpretacją kodeksu paladyńskiego. ;P

Cytat:
Decyzje śmierci są niepodważalne, a przynajmniej powinny.

Cytat:
Praktyka pokazuje jednak że wiele, w szczególności potężnych istot, jawnie i otwarcie przeciwstawia się tym odwiecznym prawom.

przecinek przed 'że', a nie przed 'w'.

Według mnie pomysł na klasę jest bez sensu. W D&D wskrzeszanie nie jest 'nienaturalnym' przedłużaniem życia. Jest to przywracanie stanu naturalnego. Nienaturalne jest przedłużanie życia poprzez magię (przedłużanie, a nie odnawianie), zwłaszcza neoromantyczną.

Nie leprzy byłby po prostu szablon?

Charakter powinien być w wymaganiach.

Mam luźne skojarzenie do nieuchronnych z Księgi Planów. Polecam lekturę, jeżeli posiadasz. ;)

_____________________________________________________________
Parę słów jeszcze o mechanice:
Wszytkie dobre rzuty obronne, umiejętności 4 + mod int, k8 i 3/4 BA to dość dużo, a jeżeli dodać moc zwiastuna śmierci (na 17 poziomie można mieć broń +9 - wartą normalnie 162k, przy standardowym ekwipunku BN na 20 równym 200k) to klasa wydaje się już wystarczająco silna.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Pon 18:52, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:13, 26 Sty 2009    Temat postu:

Klasa ciekawa choć istotnie za silna;]

Fajna jest Magia Wybrańca.
Zmieniłbym nieco Ostatni Wpis tak aby odbierało postaci poziomy z tej klasy, tak jakby straciła je choćby w potyczce z wampirem
W ten sposób ustabilizowałoby się to.

Znacznie osłab tego swojego Zanpaktou;]

Upomnienie śmierci też jest za silne
powinieneś ograniczyć do jakiejś ilości użyć dziennie.

Poza tym Ostatnie życzenie powinieneś zmienić.
Bo co? Goni mnie wybraniec śmierci, już mnie złapał, za chwilę zabije
"Stoooop! Ostatnie życzenie"
Nie jestem ograniczony w czasie więc wracam do domu i normalnie żyję aż do śmierci
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:17, 26 Sty 2009    Temat postu:

Kondeks napisał:

Być bogiem na 17 poziom... nie no początek jest świetny.

Być można i szybciej, z tym ze ja jednak widzę różnice pomiędzy być bogiem, a zwać się bogiem ;)

Kondeks napisał:

Największa cześć wybrańców wywodzi się z paladynów i kapłanów, zdążają się także jednak przedstawiciele innych klas.

Nie spotkałem się z taką interpretacją kodeksu paladyńskiego. ;P[/quote]
To ze się wywodzi nie oznacza ze dalej się realizuje. Mroczny rycerz też się czesto od paladynów wywodzi, wiec jednak sie da :)
Kondeks napisał:

Według mnie pomysł na klasę jest bez sensu. W D&D wskrzeszanie nie jest 'nienaturalnym' przedłużaniem życia. Jest to przywracanie stanu naturalnego. Nienaturalne jest przedłużanie życia poprzez magię (przedłużanie, a nie odnawianie), zwłaszcza neoromantyczną.

No, jak na naturalną rzecz to jest dość ciężkie do osiągnięcia. Dlaczego mnisi i barbarzyńcy nie wskrzeszaja skoro to naturalne (ba nawet najwieksi czarodzieje mają problemy).
Opierałem się tu raczej nad pojęciem naturalnego czasu rzycia jako zbioru zdarzeń, nie każdemu jest dane umrzeć ze starości i to uważam za naturalne, A nie że ktoś dostał piorunem to kapłan patrzy:
" O miał abonament na życie, wskrzeszamy"
Choć oczywiście, każdy ma swój pogląd na to.
Kondeks napisał:

Nie leprzy byłby po prostu szablon?

Jakie epp propnujesz ?
{
Kondeks napisał:

Charakter powinien być w wymaganiach.

Dlaczego tak uważasz?

Kondeks napisał:

Mam luźne skojarzenie do nieuchronnych z Księgi Planów. Polecam lekturę, jeżeli posiadasz. ;)

Przejżałem, racja motyw istnienia podobny, tyle że to czyste automaty i patrząc na to co napisałeś wcześniej najłatwiej dać się takiemu zabić a potem się wskrzesic, naturalnie :).

Kondeks napisał:

Parę słów jeszcze o mechanice:
Wszytkie dobre rzuty obronne, umiejętności 4 + mod int, k8 i 3/4 BA to dość dużo, a jeżeli dodać moc zwiastuna śmierci (na 17 poziomie można mieć broń +9 - wartą normalnie 162k, przy standardowym ekwipunku BN na 20 równym 200k) to klasa wydaje się już wystarczająco silna.

Tak wiem, wiem też że klasa jest za silna na krótkoczasowe kampanie, gdyż zapas życia w ich przypadku jest bardzo duży, choć beztroski gracz łatwo może się zapomnieć.

Arvelus napisał:
Klasa ciekawa choć istotnie za silna;]

Że silna wiem, szczególnie w ręku gracza który nie szasta mocami na lewo i prawo. Jak wspomniałem, klasa na dłuższe kampanie (nie hns).

Arvelus napisał:

Fajna jest Magia Wybrańca.
Zmieniłbym nieco Ostatni Wpis tak aby odbierało postaci poziomy z tej klasy, tak jakby straciła je choćby w potyczce z wampirem
W ten sposób ustabilizowałoby się to.

I tak zostają jej tylko podstawowe rzeczy, silna więc już nie jest, dawanie 10 negatywnych poziomów było by chyba zbyt okrutne ( w końcu ma to być nagroda a nie kara).

Arvelus napisał:

Znacznie osłab tego swojego Zanpaktou;]

Propozycje? Brzydki ?

Arvelus napisał:

Upomnienie śmierci też jest za silne
powinieneś ograniczyć do jakiejś ilości użyć dziennie.

Słuszna uwaga, chyba zrobie raz na 24h na daną istotę.
Da rade?

Arvelus napisał:

Poza tym Ostatnie życzenie powinieneś zmienić.
Bo co? Goni mnie wybraniec śmierci, już mnie złapał, za chwilę zabije
"Stoooop! Ostatnie życzenie"
Nie jestem ograniczony w czasie więc wracam do domu i normalnie żyję aż do śmierci

Zauważ że to posłaniec wychodzi z propozycją, nie ofiara.
A i poszedłbyś tak do domu nie wykorzystując życzenia ?

Czekam na dalsze uwagi, zawsze to z innego miejsca inaczej wygląda.


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Pon 22:18, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 0:17, 27 Sty 2009    Temat postu:

Może coś wyjaśnijmy: Jeżeli jakaś klasa dawała by +200 do atrybutów, ale w zamian powodowała natychmiastową śmierć (lub co gorsza permanentną utratę pewnej części ciała Razz) w ciągu dnia, bez możliwości wskrzeszenia to też by była za silna.
Poziom zawsze musi odzwierciedlać SW stworzenia (przynajmniej około).
Dlatego proponuje szablon, ponieważ wtedy można ładnie rozpisać moce (np. zalezne od KW) i zmianę SW.
Pytasz mnie o epp, a jeszcze nie zrobiłeś statystyk... wstydź się. Razz

Cytat:
To ze się wywodzi nie oznacza ze dalej się realizuje. Mroczny rycerz też się czesto od paladynów wywodzi, wiec jednak sie da :)

Paladyn, a upadły paladyn to różnica.

Cytat:
No, jak na naturalną rzecz to jest dość ciężkie do osiągnięcia. Dlaczego mnisi i barbarzyńcy nie wskrzeszaja skoro to naturalne (ba nawet najwieksi czarodzieje mają problemy).

Druidzi są strażnikami rzeczy naturalnych dlatego np. powinni niszczyć nieumarłych. Jednak czary wskrzeszenia i reinkarnacja nie są potępiane. Wniosek jest prosty - skoro magia natury to czyni, to znaczy że nie jest to wbrew niej. ;)

Charakter powinien być w wymaganiach, żeby jakiś idiota nie pomyślał, że będąc np. CZ jak weźmie tę klasę to zmieni sobie charakter. Żeby przystąpić do grona posłańców trzeba dokonać świadomego wyboru, a jedynie PN postać będzie w stanie przystać na te 'warunki pracy'.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 7:12, 27 Sty 2009    Temat postu:

Namrasit napisał:
Klasa narazie raczkuje fabularnie, ale bedzie lepiej (mam jeszcze z innymi zaległości ). Jak narazie więc do krytyki z punktu widzenia mechaniki. Proszę sie nie krępować :).
I.
a)Ja nie mam zamiaru się krępować. Wręcz się będę bardzo nie krępował
b)Złe podejście - tworzenie klasy, która nie ma sensu to strata czasu. Dlatego lepiej przy tego typu klasach najpierw zastanowić się nad ich genezą.

Namrasit napisał:
Decyzje śmierci są niepodważalne
II. Niepotrzebna personifikacja śmierci. Musisz się zdecydować - piszesz z wielkiej litery i personifikujesz, wtedy może być do przyjęcia. Drugim wyjściem jest dorobienie jakiegoś boga ewentualnie przedstawienie istniejącego, który pasuje dobrze do Twojej koncepcji klasy.

Namrasit napisał:
Każda istota posiada czas egzystencji, po którym powinna w pokoju zejść ze sceny teatru świata.
III. Moim skromnym zdaniem, cytowana wypowiedź jest niepoprawna językowo. Nie ma czegoś takiego jak czas egzystencji. Długość życia, po prostu. Bez zbędnych prób upiększania.

Namrasit napisał:
Tyle teoria.
IV. Tyle teorii - tak pasuje do wcześniejszych zdań.

Namrasit napisał:
Praktyka pokazuje jednak że wiele, w szczególności potężnych istot,
V. Przed "że" przecinek i moim zdaniem niepotrzebny jest też przed "w szczególności".

Namrasit napisał:
Bez skrupułów zabijający wskrzeszone dzieci,
VI. Mechanicznie rzecz biorąc dzieci będą najrzadziej wskrzeszane. Raczej wskrzeszone istoty.

Namrasit napisał:
którzy staja na ich drodze.
VII. Z kodeksu wynika chyba, że to posłaniec staje tym istotom na drodze.

Namrasit napisał:
którzy staja na ich drodze. W ich drodze.
VIII. Najpierw błąd ortograficzny potem stylistyczny.

Namrasit napisał:
Wielu z nich nazywa się bogami śmierci, co choć może nie jest prawdą, oddaje w pełni zakres ich zdolności.
IX.

Namrasit napisał:
Wielu z nich nazywa się bogami śmierci, co choć może nie jest prawdą, oddaje w pełni zakres ich zdolności.
X. Niepotrzebne przesadzenie. Jak już daj coś w stylu "wybraniec śmierci".

Namrasit napisał:
Największa cześć wybrańców wywodzi się z paladynów i kapłanów, zdazaja sie także jednak przedstawiciele innych klas.
XI. Błąd w pogrubionym; sam sobie przeczysz - charakter ma być PN a pall jest tylko PD.

Namrasit napisał:
Atut: Poprawiona inicjatywa, Zogniskowanie broni (dowolny oręż do walki wręcz), Zogniskowanie umiejętności (wiedza religia
XII Wersja jest 3.5, więc skupienie na umiejętności i broni.

Namrasit napisał:
Umiejętności: dyplomacja, jeździectwo, koncentracja, przeszukiwanie, pływanie, rzemiosło, nasłuchiwanie, spostrzegawczość, wiedza (religia), wiedza (tajemna), wspinaczka, wyczucie pobudek, zastraszanie, zbieranie informacji, zawód
XIII. Po umiejętnościach dobrze jest napisać kluczowy dla niej atrybut.

Namrasit napisał:
Tabela: Posłaniec śmierci








XIV. Jeżeli nie potrafisz dobrze wykonać tabelki, odsyłam do mojego szablonu.

Namrasit napisał:
Kodeks:
XV. Punkty kodeksu można łatwo omijać. Istota, która staje na drodze posłańcowi podczas eskapady do lochu, przeszkadza mu w wypełnianiu jego obowiązków, bo nie pozwala mu na zdobycie PD/przedmiotów, które będą mu potrzebne do wykonywania jego zaleceń. Jeżeli ten kodeks jest w celu ograniczenia to gówno nie ograniczenie (wybacz niecenzuralne określenie).

Namrasit napisał:
Jeżeli wybrany przyjmie propozycję pojawi sie przy niej posłaniec śmierci (losowy) który zapisze jej imię w swej księdze (potem jest odesłany na miejsce z którego był przyzwany), co powoduje że po śmierci jej dusza zostanie w niej uwięziona
XVI. Cyrografik. I temu panu dziękujemy. Czy wiesz, że jest to złe wyjście? Bo ograniczenie jest duże ale nie przekłada się na realną grę. Jeżeli zrobisz postać na 1. poziomie, która nie używa magicznych przedmiotów i ma z tego tytułu multum profitów czy nie będzie to przepak? Tutaj mamy z tym do czynienia. BG robi się nie możliwy do zabicia a kto będzie po kampanii pamiętał, że go jakaś śmierć zabrała?
I wreszcie - czemu śmierć ma się pozbywać tych, którzy jej służą? Nie ma w tym większej motywacji. Może za to wyczyszczać klasę z tych, którzy upadli i złamali prawo. Bez możliwości pokuty. Bo jeżeli posłaniec wiernie cały czas służył, to czemu ma nie zostać nagrodzony; a tak idzie w ... nie powiem co, tak samo jak ten co 15 razy odbył pokutę. Brak logiki i sensu klasy się robi. Odechciewa się komentować Sad

Namrasit napisał:
Automatycznie wyczuwa także (w promieniu 3m/ poziom w klasie)obecność istot łamiących II lub III prawo posłańców śmierci, chodź aby dokładnie stwierdzić czy dana istota łamie któreś spraw, potrzebne jest skorzystanie z magii wybrańca.
XVII. To w końcu może czy nie? Przeczytaj sobie jeszcze raz to zdanie, bo jest nieco nielogiczne. I zobacz na pogrubienie. Ciekawy przypadek.

Namrasit napisał:
Mianem tym określa się każdą istotę względem której stosuje się drugie bądź trzecie prawo kodeksu. Miano to nosi także
XVIII. Po prostu można w drugim zdaniu "określanie się nim również". I dziwnie też brzmi podkreślone.

Namrasit napisał:
Jak u shifu, ale limit na dzień = poziom w klasie, każde dodatkowe użycie wymaga poświęcenia 1% pozostałego zwiastunowi czasu (a nie budowy). Wraz z poziomem zwiększa się jego zasięg (o 3m/poziom w klasie).
XIX. Czy jesteś przekonany, że każdy zna Shifu? Jak już coś takiego robisz to dajesz linka ale i tak najlepiej jeszcze raz opisać.

Namrasit napisał:
Zwany również orężem duszy. Jest to broń którą posłaniec może wywołać w dowolnym momencie w akcji ruchu
XX.
a) Może sprowadzić (np. z jakiegoś planu Very Happy)? Wywołać broń?
b) Chyba akcja będąca odpowiednikiem ruchu. Bo co - przyzywa broń tak jakby wykonywał krok 1,5m?

Namrasit napisał:
Zguba (uciekinierzy)
Widmowa
Usprawnienie +1/2 poziomy w klasie

A także dodatkową zdolność magiczną jaką może posiadać oręż do walki wręcz o maksymalnym modyfikatorze usprawnienia +1 (raz dokonanego wyboru nie można zmienić)
XXI. Przypak jak się patrzy. O takie coś Cię nie podejrzewałem. Zawiodłeś mnie Sad

Namrasit napisał:
Ta niezwykła zdolność wypełnia umysł posłańca wizją śmierci, tak przerażającą że każdy komu normalnie udało by się zawładnąć umysłem przedstawiciela taj klasy,
XXII. Przed "że" przecinek; a oczarowania? Efekty wpływające na umysł, nie powodujące dominacji?

Namrasit napisał:
Magia wybrańca to najwyższy arkan sztuki, dostępny tylko i wyłącznie posłańcom śmierci. Od niższych form mocy wyróżnia ją to, że każdy wywoływany przy jej pomocy efekt pociąga za sobą skrócenie czasu życia posłańca z niej korzystającego.
XXIII. Nie popełniłeś przypadkiem tu błędu?
Czy ma to sens, żeby postać skracała swoje życie w zamian za użycie zdolności do wypełnienia celu?

Namrasit napisał:
Wywołanie dowolnej mocy to akcja standardowa, czasem prowokująca atak okazyjny (co zaznaczono w opisie danej mocy),
XXIV. Można napisać co występuje częściej, dać, że np. zawsze prowokuje atak, chyba, że inaczej jest w opisie.

Namrasit napisał:
Wyszukanie winnych śmierci (1 %)
XXV. Czy nie opisałeś co znaczy ten procent, czy nie znalazłem? Bo opis % musi być.

Namrasit napisał:
Użycie tej zdolności pozwala przez minutę na poziom widzieć ile istot zabiły istoty w zasięgu wzroku. Nad każdą widzianą istota pojawia się dokładna liczba.
XXVI. Liczba się pojawia? Nie prościej, że jest po prostu tego świadom.

Namrasit napisał:
Użycie tej zdolności obdarza, przez minutę na poziom w klasie, specjalnym widzeniem, ukazującym istoty które już kiedyś umarły, lub przedłużały swe życie. Zdolność działa w zasięgu wzroku.
XXVII. Nie można po prostu analogicznie do czaru? Po co komplikować Very Happy

Namrasit napisał:
Istota taka musi wykonać RO na wytrwałość 10+ poziom w klasie zwiastuna+ jego modyfikator z charyzmy, nieudany powoduje że ginie.
XXVIII. Dziwne stylistycznie może: ".Nieudany powoduje, że ginie". I nie uczyli w szkole, że przed, że stawiamy przecinek Very Happy?

Namrasit napisał:
Znanie prawdziwego wyglądu istoty jest niezbędne jeżeli zwiastun będzie chciał wpisać imię istoty do księgi śmierci w celu uwięzienia jej duszy. Zdolność ta działa analogicznie jak widzenie prawdy.
XXIX. Jeżeli już to analogicznie do prawdziwego widzenia może? Poza tym po co mu do tego wygląd?

Namrasit napisał:
Dzięki tej zdolności posłaniec śmierci potrafi przyjąć oblicze śmierci. W wyniku takiego działania, wszelkie istoty w zasięgu 3m/ poziom w klasie, które spojrzą na jego twarz muszą wykonać RO na refleks ST=15, lub staną się celem widmowego zabójcy
XXX. Chciałeś odzwierciedlić jak szybko się odwrócą czy co? Daj na fort, a jak chcą niech się odwracają. Będzie traktowany jak niewidzialny, ale nie zwieją Very Happy

Namrasit napisał:
Oblicze śmierci (5%)
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.
XXXI. Czyli jeżeli ktoś spojrzy w twarz posłańcowi to ma okazyjny atak?

Namrasit napisał:
Odrodzenie (8%)
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.
XXXII. A więc przez te 24 godziny (bo mniemam, że to nie jest, hop i już) będzie cały czas prowokował okazyjne ataki, czy po prostu dlatego, że się nagle zregenerował?

Namrasit napisał:
Ta potężna zdolność pozwala posłańcowi stać się niewykrywalnym w żaden sposób dla istot które ściga (uciekinierów). Trwa ona przez 1 rundę na poziom w klasie. Zdolność ta chroni go przed lokalizacją za pomocą zmysłów (ślepozmysł, wykrycie drgań) czy magii (prawdziwe widzenie), po prostu jakby nie istniał
XXXIII. LOL!? Czyli coup de grace od razu!

Namrasit napisał:
Zdolność ta pozwala posłańcowi na stanie się bezcielesnym, analogicznie do manifestującej się zjawy
XXXIV. Jeżeli zjawy się manifestują to dlatego, że chcą być materialne.

Namrasit napisał:
Przez minutę na poziom zapewnia premie równą poziomowi w tej klasie do KP, trafienia, obrażeń, rzutów obronnych, OC 15+ poziom w klasie, RO 2 x poziom w klasie/-.
XXXV. ... premię +25 do wszystkich testów umiejętności, +40d6 do obrażeń, +255 do pw i +50 z olśnienia do wszystkich atrybutów. Właśnie - napisz może jeszcze z czego te premie -.-

Namrasit napisał:
posiada usprawnienie +6 i przełamuje wszelkie RO.
XXXVI. Takie usprawnienie mogą posiąść bronie epickie. Tylko (a nawet nie jestem pewien, czy mogą, ale raczej tak Very Happy)

Namrasit napisał:
Istota przy pomocy posiadanego życzenia nie może uniknąć śmierci, wszelkie takie próby użycia go zawiodą. Czas użycia życzenia jest ograniczony jedynie czasem życia obdarowanego, jeżeli jednak nie wykorzysta go do czasu śmierci, powróci ono do zwiastuna który obdarował nim szczęśliwca, w formie czasu który na nie poświęcił.
XXXVII. Teoretycznie może gościa oszukać i zawalić go po daniu życzenia? I co może mieć za interes, żeby dać komuś życzenie i stracić jeszcze 15% życia? Beznadzieja.

Namrasit napisał:
Istota nie posiadając statusu uciekiniera.
XXXVIII. Nie posiada jak już Very Happy

Namrasit napisał:
Jak widać pomieszałem sobie trochę bleach'a i death note'a, ale chyba tragcznie nie jest.
XXXIX. Masz wyżej. I jest tragiczne; nawet bardzo. Zapoznaj się z uzasadnieniem.

UZASADNIENIE:
I. Klasa jest 684973653498432489236562385023652035628035 przykładem "mhrocznego ponurego żniwiarza, który zbiera żniwo śmierci". To jest już samo w sobie beznadziejne.
II. Totalny brak balansu - niskie wymagania (chyba nawet na 7. poziomie można wejść); super zdolności, nawet jeżeli są przeciw uciekinierom i wielki mechaniczny bałagan. Wiesz, co żałuję, że straciłem czas na tego bzdeta.
III. Opis jest zły i pełno w nim błędów. Najpierw koncept klasy się ma; czy ma ona sens, czy jest grywalna (twoja nie). Potem robisz mechanikę, starając się zrobić przejrzystą. A nie niedomówienia i nielogiczność. Potem sprawdzasz po sobie i możesz robić (jak chcesz) testy postaci. Potem poprawiasz i dopiero wprowadzasz na forum (ja od tej chwili tak będę robił, więc proszę mi nie wypominać wcześniejszych prac).
IV. I zastanów się nad tym co tu spłodziłeś, bo mnie to przeraża. Miałem Cię za doświadczonego i porządnego użytkownika i dedekowca.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Wto 7:14, 27 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:29, 27 Sty 2009    Temat postu:

:)

Dzięki Volfer za poświęcony czas, widzę że się naprawdę namęczyłeś, literówki poprawione.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Największa cześć wybrańców wywodzi się z paladynów i kapłanów, zdazaja sie także jednak przedstawiciele innych klas.
XI. Błąd w pogrubionym; sam sobie przeczysz - charakter, ma być PN a pall jest tylko PD.

Ale przecież moze sobie go zmienić ?

Volfer napisał:

XIV. Jeżeli nie potrafisz dobrze wykonać tabelki, odsyłam do mojego szablonu.[/quote]
Wystarczyło powiedziec żebym entery pousuwał ;).

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Kodeks:
XV. Punkty kodeksu można łatwo omijać. Istota, która staje na drodze posłańcowi podczas eskapady do lochu, przeszkadza mu w wypełnianiu jego obowiązków, bo nie pozwala mu na zdobycie PD/przedmiotów, które będą mu potrzebne do wykonywania jego zaleceń. Jeżeli ten kodeks jest w celu ograniczenia to gówno nie ograniczenie (wybacz niecenzuralne określenie).

Po lochcach nie łazi się dla PD, za duzo crpg :). A jakież to przedmioty będą mu jeszcze potrzebne do wykonywania swego zadania ?
I pytanie jak ująć kodeks by nie tak łatwo było go obejść ?

Volfer napisał:
Cyrografik. I temu panu dziękujemy. Czy wiesz, że jest to złe wyjście? Bo ograniczenie jest duże ale nie przekłada się na realną grę. Jeżeli zrobisz postać na 1. poziomie, która nie używa magicznych przedmiotów i ma z tego tytułu multum profitów czy nie będzie to przepak? Tutaj mamy z tym do czynienia. BG robi się nie możliwy do zabicia a kto będzie po kampanii pamiętał, że go jakaś śmierć zabrała?
I wreszcie - czemu śmierć ma się pozbywać tych, którzy jej służą? Nie ma w tym większej motywacji. Może za to wyczyszczać klasę z tych, którzy upadli i złamali prawo. Bez możliwości pokuty. Bo jeżeli posłaniec wiernie cały czas służył, to czemu ma nie zostać nagrodzony; a tak idzie w ... nie powiem co, tak samo jak ten co 15 razy odbył pokutę. Brak logiki i sensu klasy się robi. Odechciewa się komentować Sad

Cieszę sie ze mimo wszystko wytrwałeś. I chyba racja zdolnośc za silna dla interesanta, chyba zmienie to na premie do Ro na takie efekty, bez coś podobnego. Co do służenia śmierci to taki ktoś robi to dla idei, wiedząc że może nie dożyć. Nagrodą dla posłąńca jest definitwna śmierć, w momencie gdy do niej dojdzie, o to walczy, to otrzymuje.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Automatycznie wyczuwa także (w promieniu 3m/ poziom w klasie)obecność istot łamiących II lub III prawo posłańców śmierci, chodź aby dokładnie stwierdzić czy dana istota łamie któreś spraw, potrzebne jest skorzystanie z magii wybrańca.
XVII. To w końcu może czy nie? Przeczytaj sobie jeszcze raz to zdanie, bo jest nieco nielogiczne. I zobacz na pogrubienie. Ciekawy przypadek.

Poprawione. Co w nim nielogicznego ?

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Jak u shifu, ale limit na dzień = poziom w klasie, każde dodatkowe użycie wymaga poświęcenia 1% pozostałego zwiastunowi czasu (a nie budowy). Wraz z poziomem zwiększa się jego zasięg (o 3m/poziom w klasie).
XIX. Czy jesteś przekonany, że każdy zna Shifu? Jak już coś takiego robisz to dajesz linka ale i tak najlepiej jeszcze raz opisać.

Poprawione i opisane, nie miałem na to wczoraj czasu, a mie wyleciało zgłowy że to tak zostawiłem.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Zguba (uciekinierzy)
Widmowa
Usprawnienie +1/2 poziomy w klasie

A także dodatkową zdolność magiczną jaką może posiadać oręż do walki wręcz o maksymalnym modyfikatorze usprawnienia +1 (raz dokonanego wyboru nie można zmienić)
XXI. Przypak jak się patrzy. O takie coś Cię nie podejrzewałem. Zawiodłeś mnie Sad

A jakaś propozycja na zrównoważenie. Stałe usprawnienie? Zmniejszenie umagicznień? Limit czasowy ?

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Ta niezwykła zdolność wypełnia umysł posłańca wizją śmierci, tak przerażającą że każdy komu normalnie udało by się zawładnąć umysłem przedstawiciela taj klasy,
XXII. Przed "że" przecinek; a oczarowania? Efekty wpływające na umysł, nie powodujące dominacji?

Trafna uwaga, muszę to przemyśleć i poprawić.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Magia wybrańca to najwyższy arkan sztuki, dostępny tylko i wyłącznie posłańcom śmierci. Od niższych form mocy wyróżnia ją to, że każdy wywoływany przy jej pomocy efekt pociąga za sobą skrócenie czasu życia posłańca z niej korzystającego.
XXIII. Nie popełniłeś przypadkiem tu błędu?
Czy ma to sens, żeby postać skracała swoje życie w zamian za użycie zdolności do wypełnienia celu?

To jest założenie tej klasy, skraca życie za potęgę, jedyny problem że w ddkach wartość życia jest raczej olana totalnie.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Wywołanie dowolnej mocy to akcja standardowa, czasem prowokująca atak okazyjny (co zaznaczono w opisie danej mocy),
XXIV. Można napisać co występuje częściej, dać, że np. zawsze prowokuje atak, chyba, że inaczej jest w opisie.

Akurat wiekszosc nie prowokuje, więc tak chyba lepiej.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Wyszukanie winnych śmierci (1 %)
XXV. Czy nie opisałeś co znaczy ten procent, czy nie znalazłem? Bo opis % musi być.

Wcześniej jest napisane, jest to tracona cześc posiadanego życia.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Użycie tej zdolności pozwala przez minutę na poziom widzieć ile istot zabiły istoty w zasięgu wzroku. Nad każdą widzianą istota pojawia się dokładna liczba.
XXVI. Liczba się pojawia? Nie prościej, że jest po prostu tego świadom.

Słuszna uwaga, pomyśle jak to ładniej ująć.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Znanie prawdziwego wyglądu istoty jest niezbędne jeżeli zwiastun będzie chciał wpisać imię istoty do księgi śmierci w celu uwięzienia jej duszy. Zdolność ta działa analogicznie jak widzenie prawdy.
XXIX. Jeżeli już to analogicznie do prawdziwego widzenia może? Poza tym po co mu do tego wygląd?

A co wpisujac Marian ma uśmiercić wszystkich Marianów świata :). Moze też dojsc do tego, że Marian X, przebierze się i będzie wyglądał jak Marian Y. Wtedy przy wpisie uwięzi nie tgo Mariana co trzeba.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Dzięki tej zdolności posłaniec śmierci potrafi przyjąć oblicze śmierci. W wyniku takiego działania, wszelkie istoty w zasięgu 3m/ poziom w klasie, które spojrzą na jego twarz muszą wykonać RO na refleks ST=15, lub staną się celem widmowego zabójcy
XXX. Chciałeś odzwierciedlić jak szybko się odwrócą czy co? Daj na fort, a jak chcą niech się odwracają. Będzie traktowany jak niewidzialny, ale nie zwieją Very Happy

Ale to działa raz i pyk, się kończy. Nie jakiś czas. Chyba musze popoprawiać opiski mocy.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Oblicze śmierci (5%)
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.
XXXI. Czyli jeżeli ktoś spojrzy w twarz posłańcowi to ma okazyjny atak?

"A masz za ten krzywy nos" :).
Nie , to prowokuje okazyjny przy wywoływaniu, jak rzucanie czaru.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Odrodzenie (8%)
Wywołanie tej zdolności prowokuje okazyjny atak.
XXXII. A więc przez te 24 godziny (bo mniemam, że to nie jest, hop i już) będzie cały czas prowokował okazyjne ataki, czy po prostu dlatego, że się nagle zregenerował?

j.w

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Ta potężna zdolność pozwala posłańcowi stać się niewykrywalnym w żaden sposób dla istot które ściga (uciekinierów). Trwa ona przez 1 rundę na poziom w klasie. Zdolność ta chroni go przed lokalizacją za pomocą zmysłów (ślepozmysł, wykrycie drgań) czy magii (prawdziwe widzenie), po prostu jakby nie istniał
XXXIII. LOL!? Czyli coup de grace od razu!

Racja, do poprawy.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Zdolność ta pozwala posłańcowi na stanie się bezcielesnym, analogicznie do manifestującej się zjawy
XXXIV. Jeżeli zjawy się manifestują to dlatego, że chcą być materialne.

normalnie zjawy to są eteryczne, a jak sie manifestują to bezcielesne.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Przez minutę na poziom zapewnia premie równą poziomowi w tej klasie do KP, trafienia, obrażeń, rzutów obronnych, OC 15+ poziom w klasie, RO 2 x poziom w klasie/-.
XXXV. ... premię +25 do wszystkich testów umiejętności, +40d6 do obrażeń, +255 do pw i +50 z olśnienia do wszystkich atrybutów. Właśnie - napisz może jeszcze z czego te premie -.-

Racja, do poprawy.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
posiada usprawnienie +6 i przełamuje wszelkie RO.
XXXVI. Takie usprawnienie mogą posiąść bronie epickie. Tylko (a nawet nie jestem pewien, czy mogą, ale raczej tak Very Happy)

Dobrze pamiętasz.

Volfer napisał:

Namrasit napisał:
Istota przy pomocy posiadanego życzenia nie może uniknąć śmierci, wszelkie takie próby użycia go zawiodą. Czas użycia życzenia jest ograniczony jedynie czasem życia obdarowanego, jeżeli jednak nie wykorzysta go do czasu śmierci, powróci ono do zwiastuna który obdarował nim szczęśliwca, w formie czasu który na nie poświęcił.
XXXVII. Teoretycznie może gościa oszukać i zawalić go po daniu życzenia? I co może mieć za interes, żeby dać komuś życzenie i stracić jeszcze 15% życia? Beznadzieja.

Racja, do poprawki :)

Volfer napisał:

I. Klasa jest 684973653498432489236562385023652035628035 przykładem "mhrocznego ponurego żniwiarza, który zbiera żniwo śmierci". To jest już samo w sobie beznadziejne.

I to mówi twórca Żniwiarza dusz, myślałem, że akurat te klimaty lubisz.
Ale nie przeczę ze idea jest mocno rozpracowana przez inne źródła i za bardzo orginalny nie starałem sie być.

Volfer napisał:

II. Totalny brak balansu - niskie wymagania (chyba nawet na 7. poziomie można wejść); super zdolności, nawet jeżeli są przeciw uciekinierom i wielki mechaniczny bałagan. Wiesz, co żałuję, że straciłem czas na tego bzdeta.

Mimo wszystko dzieki za owocne komentarze(przynajmniej czesść) i ten stracony czas. Mam nadzieje że mi sie kiedyś tą klase uda zbalansować i uporządkować.

Volfer napisał:

III. Opis jest zły i pełno w nim błędów. Najpierw koncept klasy się ma; czy ma ona sens, czy jest grywalna (twoja nie). Potem robisz mechanikę, starając się zrobić przejrzystą. A nie niedomówienia i nielogiczność. Potem sprawdzasz po sobie i możesz robić (jak chcesz) testy postaci. Potem poprawiasz i dopiero wprowadzasz na forum (ja od tej chwili tak będę robił, więc proszę mi nie wypominać wcześniejszych prac).

Aby to zrobić dobrze trzeba korzystać z testów innych, daje się komuś żeby tym grał. A takie testy to chyba z rok zajmują, a efekt niewiadomy. Ja tyle aż męczyć się nie lubię, wolę coś wystawić na krytykę i zmieniać niz od razu się męczyć nad ideałem :).

Volfer napisał:

IV. I zastanów się nad tym co tu spłodziłeś, bo mnie to przeraża. Miałem Cię za doświadczonego i porządnego użytkownika i dedekowca.
[/quote]
No przynajmnije straszne jest :).
A na jaką pozycję sie spada z doświadczonego i pożądnego ddkowca?

I jeszcze raz dzieki za poświecony czas i solidną krytykę (jak czytałem twoje uwagi to sam się czasem zdziwiłem że tak to napisałem Very Happy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 17:11, 27 Sty 2009    Temat postu:

Namrasit napisał:
Dzięki Volfer za poświęcony czas, widzę że się naprawdę namęczyłeś, literówki poprawione.
I. Luz. Taka moja robota. Dzięki za podziękowania Very Happy

Namrasit napisał:
Ale przecież moze sobie go zmienić ?
II. Nie opłaca mu się Very Happy

Namrasit napisał:
Wystarczyło powiedziec żebym entery pousuwał ;).
III. Myślałem, że skoro tak Ci się zrobiło to nie wiesz czemu.

Namrasit napisał:
Po lochcach nie łazi się dla PD, za duzo crpg :). A jakież to przedmioty będą mu jeszcze potrzebne do wykonywania swego zadania ?
IV. a) Mechaniczne uproszczenie. Nie gram w crpg od roku.
b) Przedmioty coraz lepsze i może magiczne? Zwiększą jego potęgę=będzie lepiej łowił.

Namrasit napisał:
I pytanie jak ująć kodeks by nie tak łatwo było go obejść ?
V. By nie można go było obejść. Masz złe podejście. Więc się nad tym zastanów ja tego za Ciebie nie zrobię (na razie) mam inne ciekawsze zajęcia. I tak już poświęcam tej klasie czas.

Namrasit napisał:
Cieszę sie ze mimo wszystko wytrwałeś.
VI. Po prostu kryzys chwilowy, załamałem się Sad

Namrasit napisał:
Nagrodą dla posłąńca jest definitwna śmierć, w momencie gdy do niej dojdzie, o to walczy, to otrzymuje.
VII. Więc to czyni klasę dziwną - należy to moim zdaniem zmienić. Daj mu jakieś minusy; klątwę czy coś a nie taki, że po kampanii poszedł w ...

Namrasit napisał:
A jakaś propozycja na zrównoważenie. Stałe usprawnienie? Zmniejszenie umagicznień? Limit czasowy ?
VIII Premia z usprawnienia 1/2 poziomu w tej klasie na liczbę rund dzienną równą poziomowi w klasie + modyfikatorowi z czegoś. I widmowość od któregoś poziomu.

Namrasit napisał:
To jest założenie tej klasy, skraca życie za potęgę, jedyny problem że w ddkach wartość życia jest raczej olana totalnie.
IX. Nie zmienisz tego jedną klasą prestiżową. Tobie to nie pasuje a mi inna rzecz; więc mamy robotę. Ale nie tworzenie klasy prestiżowej w celu zmiany tego.

Namrasit napisał:
Ale to działa raz i pyk, się kończy. Nie jakiś czas. Chyba musze popoprawiać opiski mocy
X. Dlatego mówię żebyś dał ro na fort.

Namrasit napisał:
I to mówi twórca Żniwiarza dusz, myślałem, że akurat te klimaty lubisz.
XI. Przygotowywałem się do odpowiedzi na to pytanie bo miałem świadomość, że krytyka tej pracy je spowoduje. Żniwiarz Dusz jest oryginalniejszy - tam jest coś jak duszożerco-nekromanta. A tutaj standardowy apostoł śmierci.
Klimaty lubię chłodne.

Namrasit napisał:
Ale nie przeczę ze idea jest mocno rozpracowana przez inne źródła i za bardzo orginalny nie starałem sie być.
XII. I tym się różnią te klasy; ja starałem.

Namrasit napisał:
Mimo wszystko dzieki za owocne komentarze(przynajmniej czesść) i ten stracony czas. Mam nadzieje że mi sie kiedyś tą klase uda zbalansować i uporządkować.
XIII. Mogę pomóc. Jak coś mi przyjdzie ciekawszego do łba dam znać.

Namrasit napisał:
A takie testy to chyba z rok zajmują, a efekt niewiadomy.
XIV. Uświadomił mnie w tym pewien doświadczony i mądry dedekowiec niedawno. Masz koncept; sprawdzasz czy nie jest wtórny. Robisz pracę. Za kilka dni sprawdzasz; jeżeli idea ci już nie pasuje - wywalasz. Jeżeli nadal pasuje poprawiasz. Gdy to zrobisz balansujesz. Wypisujesz sobie zalety i wady i starasz się równoważyć. Potem możesz zrobić sobie sparing. Poprawiasz wady. Potem możesz zagrać testy. Poprawisz. I masz klasę prawie doskonałą.
A nie inni mają odwalać całą robotę (wybaczcie mi wszyscy bo ja tak do tej pory robiłem).

Namrasit napisał:
A na jaką pozycję sie spada z doświadczonego i pożądnego ddkowca?
XV. Do mniej porządnego robiącego błendy ortograficzne.

Namrasit napisał:
I jeszcze raz dzieki za poświecony czas i solidną krytykę (jak czytałem twoje uwagi to sam się czasem zdziwiłem że tak to napisałem )
XVI. Po to tu jestem. Jak już coś komentuję to porządnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin