|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qwiker
Nowicjusz
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:23, 17 Wrz 2010 Temat postu: [3.5] Siepacz |
|
|
Siepacz
Jeżeli zabójca jest kotem, to siepacz jest tygrysem. Siepacze są o wiele bardziej utalentowanymi zabójcami, świetnie radzącymi sobie ze sztyletami. Za zabójstwa domagają się sowitej zapłaty, lecz wiele teoretycznie niewykonalnych zadań jest dla nich całkiem przyjemną i lekką pracą. Siepacze poruszają się nadzwyczaj cicho i sprawnie. Nie uważają się za złych – po prostu taki jest ich zawód. Jest to grupa, której wiele istot się obawia, ponieważ gdy siepaczowi coś grozi poprzez swoje zadanie, zabija swojego pracodawcę. Stąd na samych siepaczy nie ma kontraktów na zabójstwo.
Kość Wytrzymałości: k6
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełniać, aby zostać Siepaczem.
Bazowa premia do ataku: +3
Atuty: Skupienie na broni (sztylet), Szybkie wyciąganie broni, walka dwoma orężami
Ciche poruszanie: Ranga 7
Ukrywanie: Ranga 7
Inne: Zdolność klasowa Ukradkowy atak
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe siepacza (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to Alchemia (Int), Ciche poruszanie (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Przebieranie (Cha), Przeszukiwanie (Int), Otwieranie Zamków (Zr), Równowaga (Zr), Skakanie (S), Ukrywanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyzwalanie Się (Zr).
Opis tych umiejętności znajdziesz w rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
Punkty Umiejętności na każdym poziomie: 6+ modyfikator z Intelektu.
Właściwości Klasowe
Biegłość w broni i pancerzu: Siepacz nie zyskuje dodatkowych biegłości w broni i pancerzu.
Bronie i zbroje siepacza: Siepacze używają tylko sztyletów, ponieważ łatwo je ukryć. Używa także lekkich pancerzy, które nie krępują ruchów i łatwo je ukryć pod ubraniem. Siepacze Polegają na swojej szybkości, więc nie używają tarcz.
Szybkość siepacza: Siepacz porusza się bardzo szybko przez co trudno go trafić. Dlatego siepacz otrzymuje premię do KP +1. Premia to rośnie do +2 na poziomie 4, +3 na poziomie 7 i +4 na poziomie 10.
Doskonała Biegłość w sztyletach: Bronią Siepacza są tylko sztylety. Siepacz jest tak dobrze zaznany w tym rodzaju broni, że należy je traktować jak miecz krótki.
Błyskawiczna szybkość: Siepacze na poziomie 1 otrzymują darmowy atut wybrany spośród 2 – poprawiona inicjatywa i błyskawiczny refleks.
Ukradkowy Atak: Siepacz na 2 poziomie dostaje zdolność ukradkowy atak. Jeśli go posiada, premie kumulują się.
Stosowanie Trucizn: Siepacz poziomu 3 potrafi założyć toksynę na ostrze nie ryzykując przy tym że sam się zatruje.
Doskonalsze Uchylanie: Na poziomie 4 jeżeli siepacz posiada zdolność uchylanie dostaje umiejętność Doskonalsze uchylanie.
Wkroczenie do świata trucizn: Siepacz poziomu 5 potrafi sam przygotowywać trucizny i zna zioła potrzeba do wykonania trucizn. Siepacz musi znać truciznę jaką chce sporządzić i musi znać roślinę której szuka. Aby znaleźć jakiś składnik do trucizn, siepacz musi rzucić test przeszukiwania. ST rzutu zależy od rzadkości rośliny. Oczywiście jeśli rośliny tam nie ma to siepacz jej nie znajdzie, nawet jeśli powiódł mu się rzut.
Ukradkowość: Na poziomie 6 siepacz dostaje darmowy atut Ukradkowość.
Wykrycie Charakteru: Na poziomie 8 siepacz potrafi znać ludzi tak dobrze, że potrafi wykryć jego charakter. Zdolność działa jak czar "wykrycia charakteru" jego opis znajdziesz w Podręczniku Gracza.
Niewidzialność: Na poziomie 9 siepacz potrafi stać się niewidzialnym na 1 +modyfikator z Intelektu rund w czasie walki. Rzucenie niewidzialności to akcja darmowa. Niewidzialność można przełamać czarem "rozproszenie magii". Gdy postać uderzy przeciwnika, po 2 rundach staje się widzialny.
Poziom Bazowa Premia do ataku Wytrwałość Refleks Wola Specjalne
1 +0 +0 +2 +0 Szybkość siepacza +1, Doskonała biegłość w sztyletach, Błyskawiczna Szybkość
2 +1 +0 +3 +0 Ukradkowy Atak +1k6
3 +2 +1 +3 +1 Stosowanie Trucizn
4 +3 +1 +4 +1 Doskonalsze Uchylanie, Szybkość siepacza +2, Ukradkowy atak +2k6
5 +3 +1 +4 +1 Wkroczenie Do Świata Trucizn
6 +4 +2 +5 +2 Ukradkowość Ukradkowy Atak +3k6
7 +5 +2 +6 +2 Szybkość Siepacza +3
8 +6 +2 +6 +2 Wykrycie Charakteru Ukradkowy Atak +4k6
9 +6 +3 +6 +3 Niewidzialność
10 +7 +3 +7 +3 Szybkość Siepacza +4 Ukradkowy Atak +5k6
Ostatnio zmieniony przez Qwiker dnia Sob 15:02, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 18:27, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Szybkość siepacza... KP a nie "kapy"!
Zostaw standardowy ukradkowy atak. Zabierasz mu to co jest najbardziej charakterystyczne dla wszelkiego rodzaju zabójców.
Dobra, na 4 ma doskonalsze uchylanie, a kiedy zdobywa zwykłe?
Wykrycie charakteru. Jeśli koniecznie chcesz to zachować zrób z tego umiejętność czaropodobną do czaru o tej samej nazwie
Niewidzialność... czy po uderzeniu postać staje się widzialna?
Bazowy atak, rzuty obronne są źle obliczone. Spójrz do podręcznika na jakąś prestiżówkę i z niego przepisz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:18, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Proszę porównaj tę klasę z dowolną inną nie czarującą. Zrobione? To teraz już wiesz dlaczego jest za silna. Zapewne etap tworzenia przekoksanych klas postaci masz już za sobą (po dzisiaj), więc powiedz mi jaka jest idea tej klasy? Bo jeżeli jedyną ideą jest stworzenie zabójcy, który ma być dobry we wszystkim i nic nie tracić, to odniosłeś sukces. Tylko, że taka klasa nie jest nikomu potrzebna.
Jeżeli coś jest niezrozumiałe w mojej wypowiedzi lub potrzebujesz szerszej argumentacji to napisz, a ja się trochę rozpiszę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qwiker
Nowicjusz
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 14:54, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Kondeks.
Chciałem aby ta postać nie była przepakowana i ma pewne zalety.
1. Brak czarów.
2. Siepacz wzbudza strach przez co ludzie nie będą się czuć przy nim swobodnie.
3. Brak tarcz i możliwość korzystania tylko z lekkich pancerzy.
4. Siepacz posiada 2 bronie lecz nie zadają one tyle obrażeń ile np. tropiciel.
5. Małe rzuty obronne na wytrwałość.
6. Dość słabe KW (6)
Arvelus
Masz rację. poprawię te szczegóły.
Stworzyłem siepacza jako prestiżówkę odpowiednią dla łotrzyka od 4 poziomu, który na 2 poziomie dostaje uchylanie, więc jak na 4 poziomie wybierze zostanie siepaczem to potem doskonalsze uchylanie. Zmienie więc w opisie 1 szczegół.
Ostatnio zmieniony przez Qwiker dnia Sob 15:03, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:39, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dodaj znacznik edycji - patrz regulamin.
Cytat: | Stworzyłem siepacza jako prestiżówkę odpowiednią dla łotrzyka od 4 poziomu |
Klasa musi być dostosowana do wszystkich postaci, które mogą spełnić wymagania. Nie możesz zakładać posiadania zdolności nie wymienionej w wymaganiach.
Wykrycie charakteru jest bardzo nieklimatyczne i zepsuje większość gier.
Moce wydają się wzięte z sufitu. Potrzebny jest solidny opis na wstępie uwzględniający kim siepacze są i w czym mają źródło ich zdolności. Obecnie sprawia on takie wrażenie:
"Siepacz to bardzo przegięta klasa, której przedstawiciele są niemal niepokonani. Muhahahaha!"
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 16:40, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 18:41, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra, teraz kiedy chciało mi się szerzej przeanalizować klasę, a nie osobne zdolności to rzeczywiście przegięty:)
Wojownik nie ma z nim szans. KONIECZNIE wywal niewidzialność. Walnij w to miejsce np. przyspieszenie. Też bardzo silne, ale już znośne i prostsze.
Wywal błyskawiczną szybkość. Na jaką cholerę mu to? Jak chce być szybki niech sam se weźmie te atuty
Doskonała biegłość w sztyletach. To tak jakbyś stwierdził, że toporek jest uznawany za buzdygan. Sztyletem się walczy zupełnie inaczej niż krótkim mieczem.
Szybkość siepacza. Z czego jest ta premia? Zakładam, że unikowa, ale trzeba to napisać. Zdolność jest analogiczna do premii do kp mnicha. Daj mu +1kp/4 poziomy, nie na 3.
Dorzuć do wymagań uchylanie.
Brak czarów nie jest wadą postaci, bo z założenia porównujemy takie klasy do innych niemagicznych.
W porównaniu z magiem, czy kapłanem siepacz po prostu ssie... ale tak jest z KAŻDĄ niemagiczną klasą w D&D.
Brak tarcz i tylko lekki pancerz to urok klas łotropodobnych. Tak jest i już. Niewielka strata. Cięższych pancerzy i tak by nie używał, by go nie spowalniały, a zamiast tarczy ma drugą broń
Cóż to za ukradkowy atak?!
Porównaj go z łotrem.
Zmniesz go o połowę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|