Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Sponiewierany magią

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:47, 28 Sie 2008    Temat postu: [3.5] Sponiewierany magią

Sponiewierany magią

Proszę, tylko nie czary!

Lamiel szedł przez podziemia. Z pochodnią w ręku, zgięty niemal w pół nasłuchiwał czy nie nadchodzą orkowie. Pomieszczenie za pomieszczeniem. Krypty, koszary, stołówki orków. Ale ani jednego orka. Skarbów też żadnych. Tog o zastanawiało. Ludzie w wiosce mówili że jeszcze niedawno było tu pełno potworów i że to one porwały syna murarza. Fakty jednak mówiły same za siebie - pomieszczenia były opuszczone od dawna. Magia? Lamiel wzdrygnął się na samo wspomnienie. Tak, to mogła być wina magii. Potrafi płatać figle ze wzrokiem patrzących.
Pomieszczenie za pomieszczeniem, w końcu Lamiel zobaczył troszeczkę bardziej zadbane drzwi. Ślady w kurzu świadczyły o tym że co jakiś czas ktoś przez nie wchodzi.
~Hmmm, na pewno jedna osoba, haha swoich śladów nie zmienisz oszukańczy czarodzieju!~
Lamiel przyczaił się przy samych drzwiach i minimalnie je uchylił.
~Ha, pułapka.~
Uchyliłby drzwi jeszcze kawałek i ogromny żelazny kolec wylądowałby w jego oku. Lamiel delikatnie wyjął go z wgłębienia w drzwiach.
~Pewnie z drugiej strony jest przycisk, który przyciśnięty w trakcie otwierania drzwi zapobiega uruchomieniu pułapki.~
Powoli, upewniając się o nieistnieniu kolejnych pułapek, Lamiel nogą otwierał drzwi rękami ładując kuszę tak cicho jak potrafił.
Drzwi się otworzyły i jego zmysły odebrały na raz kilka wrażeń.
Krzyk chłopca zwisającego nad jakąś kadzią gotującej się mazi, woń tejże mazi i ściszony szept czarnoksiężnika, stojącego tuż obok nad książką, za pewne z opisem rytuału, do którego chciał wykorzystać chłopca. Aaa, jeszcze jedno, niekompletny pentagram na ziemi.
~Demonolog?~
Lamiel wycelował, wypuścił bełt z kuszy i prowadzony jakimś instynktem rzucił się na bok uciekając jakiemuś zielonemu promieniowi magii, który uderzył kawałek podłogi na którym przed chwilą stał zmieniając cegły w szary pył.
Ha, ha, ha. Robisz tyle hałasu co dzik przechodzący przez haszcze! - krzyknął czarodziej, po czym zaczął kolejną inkantację, która poskutkowała przysmażeniem Lamiela ognistym promieniem.
AAAAAA - Lamiel krzyczał ile sił w płucach. Wyglądał okropnie - widok podartego ubrania i kawałka zwęglonej skóry na nodze spowodowały by co najmniej wymioty u wielu osób, ale Lamiel i czarnoksiężnik byli twardymi zawodnikami.
Jeszcze jeden czar i następny i następny. Lamiel nie mógł się ruszać, wyglądał jakby od śmierci dzieliło go bardzo niewiele.
Czarnoksiężnik podszedł do niego.
~Hmm, ostatecznie, dwie ofiary to lepiej niż jedna. Może lepiej pozostawię go przy życiu?~ - pomyślał, po czym rzucił kolejny czar.
Lamiel zesztywniał sparaliżowany przez czar, a czarnoksiężnik pochylił się nad nim by zabrać elfowi z rąk kuszę.
Był to jednak ostatni błąd w jego życiu. Dwa zatrute sztylety wylądowały prosto w oczy maga, pozbawiając go wzroku, a zaraz potem czarnoksiężnik wyzionął ducha przebity rapierem Lamiela, który trzymał się całkiem dobrze i nie był sparaliżowany.
~Dał się nabrać, podejść jak dziecko~ - pomyślał elf otrzepując się z kurzu i naprawiając różdżką rozdarte ubranie.
Chodź, chłopcze, wracamy do domu - powiedział elf odwiązując syna młynarza. Zaraz potem wyszli obaj z podziemi, wpierw podpaliwszy i zmknąwszy dokładnie laboratorium złego maga.
Zobaczymy co słychać u Twoich starych, nie wierzyli że z Tobą wrócę, pewnie nie mają czym zapłacić.


Opis: Sponiewierani magią to osoby które doświadczyły ze strony magii wiele cierpienia. Jednak wewnętrzny spryt, determinacja i swego rodzaju chytrość sprawiły, że owe porażki potrafili przekuć na zwycięstwo. Nauczyły się rozpoznawać czary bronić się przed nimi dużo lepiej niż inni.

Wymagania:
  1. Co najmniej raz na poziom (na dowolnych poziomach) kandydat na Sponiewieranego magię musiał być sprowadzony do ujemnej liczby pw za pomocą czarów lub zdolności czarobodobnych (nie mniej niż 2/3 obrażeń zadanych od początku danego starcia ma pochodzić z tego źródła).
  2. Uchylanie
  3. Czarostwo 5 rang, Przebieranie 6 rang, Wiedza (Tajemna) 3 rangi


KW: k6
Umiejętności klasowe:
Umiejętności: Blefowanie (Cha), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Nasłuchiwanie (Rzt), Przebieranie(Cha), Rzemiosło (Int), Spostrzegawczość (Rzt), Wiedza (Tajemna) (Int), Zawód (Rzt)
Punkty umiejętności na poziom: 4 + mod z intelektu

Kod:
Sponiewierany magią
Poziom   BPA   Wytrz.   Ref.   Wola   Specialne
1   +0   +0   +2   +2   Ciągle w fachu
2   +1    +0   +3   +3   Nabyta ochrona
3   +2    +1   +3   +3   Przejrzenie czarów
4   +3    +1   +4   +4   
5   +3    +1   +4   +4   Niewiarygodne uniki
6   +4    +2   +5   +5   
7   +5    +2   +5   +5   Okrutnie okaleczony
8   +6   +2   +6   +6   Osłabienie czaru
9   +6   +3   +6   +6   Nie do zabicia czarami
10   +7   +3   +7   +7   Koniec tej magii!


Właściwości klasowe:
Ciągle w fachu: Sponiewierany magią może wybrać 2 dodatkowe umiejetności klasowe i zdecydować się na rozwijanie jednej ze zdolności którą miał w klasie podstawowej, w której ma co najmniej 5 poziomów. Możliwe zdolności to: atak ukradkowy, ochrona przed pułapkami, ugodzenie zła, zwierzęcy towarzysz, chowaniec itd. Nie może być to czarowanie.

Nabyta ochrona: Sponiewierany dostaje premię równą swojemu poziomowi do rzutów obronnych przeciw czarom i rzutów na koncentracje, jeśli czynnikiem przeszkadzającym jest czar.

Przejrzenie czarów: Sponiewierany czarami może zanegować działanie poziom/2 atutów metamagicznych nałożonych na czar, który jest na niego rzucony pod warunkiem że rozpozna czar i atuty. Atuty jakie może zanegować to atuty działające na obrażenia, czas działania i ST czaru. Neguje działanie atutów tylko względem siebie.

Niewiarygodnie uniki: Raz na tydzień sponiewierany czarami może sprawić że czar będący atakiem dotykowym nie trafi go. Decyduje o tym po udanym trafieniu.

Okrutnie okaleczony: Uchylanie się przed czarami to dla sponiewieranego chleb powszedni. Teraz potrafi on tak wystawić się na działanie czaru, żeby obrażenia wyglądały na poważne, a wcale takie nie były. Sponiewierany dostaje premię równą swojemu poziomowi w PrC do testów przebierania przy udawaniu, że atuty metamagiczne na niego zadziałały lub że czar na niego zadziałał (jeśli czar nie powoduje ran i zniszczeń). Test ten wykonuje w akcji darmowej. Nie można wykryć czarami poziomu mniejszego niż 6 ile pw ma w tej chwili Sponiewierany pod warunkiem że co najmniej 2/3 pw zostało zabrane przez czary.

Osłabienie czaru: Jeśli sponiewierany zaneguje jakiś atut zdolnością przejrzenie czaru, to dodatkowo może nałożyć na czar jego odwrotną wersję (np zamiast maksymalizacji czaru minimalizacja). Za każdy odwrócony atut sponiewierany rzuca test koncentracji o ST równym ST czaru (do którego nie dodaje premii z nabytej ochrony), jeśli mu się nie uda dostaje liczbę punktów stłuczeń równą poziomowi czaru (podwyższonemu atutami). Osłabia działanie atutów tylko względem siebie.

Nie do zabicia czarami: Jeśli czar zmniejszy liczbę pw sponiewieranego do liczby ujemnej, ten natychmiast się stabilizuje i jest okaleczony (nie pada na ziemię), ale co rundę musi wykonywać test koncentracji o ST równym ST czaru. W przypadku niepowodzenia pada nieprzytomny na ziemię.

Koniec tej magii: Raz na tydzien sponiewierany czarami może stworzyc strefe antymagii, ktora obejmie jego i osoby w promieniu 1k6 kratek. Zdolność działa jak czar Strefa antymagii. Zdolność działa przez 10 rund.

N


Ostatnio zmieniony przez dreamwalker dnia Wto 16:06, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:05, 28 Sie 2008    Temat postu: Re: [3.5] Sponiewierany magią

dreamwalker napisał:
Tog o zastanawiało. Ludzie w wiosce mówili że

Literówka i przecinek przed "że".
dreamwalker napisał:
Ślady w kurzu świadczyły o tym że co jakiś czas ktoś przez nie wchodzi.

Znów nieszczęsny przecinek.
dreamwalker napisał:
widok podartego ubrania i kawałka zwęglonej skóry na nodze spowodowały by co najmniej

Jak na mój gust - "spowodowałyby".
dreamwalker napisał:
Jeszcze jeden czar i następny i następny.

Przecinek przed drugim "i".
dreamwalker napisał:
a czarnoksiężnik pochylił się nad nim by zabrać elfowi z rąk kuszę

Przecinek przed "by".
dreamwalker napisał:
Koniec tej magii: Raz na tydzien sponiewierany czarami może stworzyc strefe antymagii, ktora

Tydzień, stworzyć, strefę, która.

No i co tu więcej pisać? ;)
Klasa całkiem przyjemna, z klimatem. I dobrze zrobiona. Brawo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:19, 31 Sie 2008    Temat postu:

1.
Cytat:
Co najmniej raz na poziom (na dowolnych poziomach) kandydat na Sponiewieranego magię musiał być sprowadzony do ujemnej liczby pw za pomocą czarów lub zdolności czarobodobnych (nie mniej niż 2/3 obrażeń zadanych od początku danego starcia ma pochodzić z tego źródła).

Według mnie to wymaganie sprowadzi do sytuacji proszenia drużynowego czarodzieja do puszczania magicznych pocisków w kompana.
2.
Cytat:
Ciągle w fachu: Sponiewierany magią może wybrać 2 dodatkowe umiejetności klasowe i zdecydować się na rozwijanie jednej ze zdolności którą miał w klasie podstawowej, w której ma co najmniej 5 poziomów. Możliwe zdolności to: atak ukradkowy, ochrona przed pułapkami, ugodzenie zła, zwierzęcy towarzysz, chowaniec itd. Nie może być to czarowanie.

Mało sprecyzowane. Rozumiem o co chodzi, ale przydałoby się szersze opisanie, żeby rozwiać wątpliwości.
3.
Cytat:
Nabyta ochrona: Sponiewierany dostaje premię równą swojemu poziomowi do rzutów obronnych przeciw czarom i rzutów na koncentracje, jeśli czynnikiem przeszkadzającym jest czar.

A może na przykład równy poziomowi w tej klasie prestiżowej? Nie wiem nawet czy to nie jest za dużo. Wyobraź sobie na 20 poziomie +20 do RO.
4.
Cytat:
w PrC

Co to za skrót?
5.
Cytat:
1k6 kratek

Czasami rysuję w skali kratka=1,5m, czasami kratka=3m, a zdarza się nawet że kratka=0,75m.
Domyślam się, że chodzi o 1,5m, w takim razie to napisz.
6.
Cytat:
Koniec tej magii: Raz na tydzien

Może raz dziennie? Zdolność jest bardzo dobra, ale nie przesadzona.
7.
Cytat:
Przejrzenie czarów: Sponiewierany czarami może zanegować działanie poziom/2 atutów metamagicznych nałożonych na czar, który jest na niego rzucony pod warunkiem że rozpozna czar i atuty. Atuty jakie może zanegować to atuty działające na obrażenia, czas działania i ST czaru. Neguje działanie atutów tylko względem siebie.

Jak poznać jaki atut matemagiczny jest używany do rzucenia czaru?
8.Proponuję dać im poprawione uchylanie (uchylanie mają w wymaganich).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin