|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 10:46, 07 Lis 2009 Temat postu: [3.5] Wieczny |
|
|
Chcesz żyć wiecznie?
- Pytanie retoryczne.
Wieczny
Wielu magów pragnie nieśmiertelności. Niektórzy zabiegają o nią już w młodym wieku, inni dopiero z czasem. Jedną z dróg do niej jest przemiana w lisza. Nie każdemu jednak magowi odpowiada wieczna egzystencja w ciele nieumarłego potwora. Dla tych, którzy brzydzą się egzystencją w formie kupy kości, pozostaje droga wiecznego. Wieczni nie są jakąś organizacją - to po prostu etyczna ścieżka dla tych, którzy chcą przedłużyć swoją egzystencję. Zostają nimi częściej czarodzieje niż zaklinacze, choć zaklinacze częściej niż kapłani. Najrzadziej drogą wiecznego podążają bardowie, choć są oni z tego najbardziej znani - w większości kultur świata pojawiają się opowieści o grajku, który wspomina czasy sprzed wieków, jakby sam w nich żył.
Poszukiwacze przygód: Wieczni rzadko zostają poszukiwaczami przygód. Z zasady zajmują się poszukiwaniem wiedzy, przebywając w bibliotekach, lub prowadząc badania w odosobnieniu. Bardowie - wieczni z zasady długimi latami chcą zachować swoje pieśni przez wieki.
Charakter: Czym jest to wobec wieczności? To hasło przyświeca wielu wiecznym, zbliżając ich ku neutralności - nie interesują się tak bardzo sprawami jednostek, zwracając swoją uwagę bardziej ku sprawom politycznym, których skutki odczują przez stulecia swego życia.
Religia: Podążający tą ścieżką z zasady wyznają bóstwa wiedzy, czasu i pamięci. Wśród wiecznych istnieje jednak względnie duża ilość wyznawców bóstw martwych - bogowie mogą zginąć, wieczni zaś śmierci starają się uniknąć.
Pochodzenie: Każdy może zostać wiecznym. W praktyce, zdarza się to głównie wśród ludzi i półelfów. Życie tych pierwszych jest z zasady zbyt krótkie na przeprowadzenie wszystkich badań, jak i poznanie świata. Ci drudzy zaś często chcą dorównać swojemu elfiemu rodzicowi. Półefly-wieczni są zwykle dobrze przyjmowane wśród elfów, często zyskując znaczne poważanie. Inne rasy nie nadają się na wiecznych - elfy zwykle traktują śmierć jako naturalną kolej życia, zaś dla tych, którzy tak nie uważają, czeka ścieżka baelorna, gnomy zwykle nie odczuwają potrzeby przedłużenia swego życia, zaś wśród niziołków jest za mało magów, by ta ściezka znalazła uznanie w społeczeństwie.
Kostka Wytrzymałości: k4.
Wymagania
Postać, która chce zostać wiecznym, musi spełnić następujące wymagania.
Umiejętności: Czarostwo 12 rang, wiedza (tajemna) 10 rang, wiedza (religia) 6;
Atuty: Skupienie na czarze (nekromancja i przemiany), dowolny atut tworzenia przedmiotów magicznych;
Czary: Zdolność rzucania zaklęć 6. poziomu;
Specjalne: Nie może być nieumarłym, lub w inny sposób nie podlegać śmierci ze starości;
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe wiecznego (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wyczucie pobudek (Rzt), Rzemiosło (alchemia) (Int), Wiedza (każda umiejętność traktowana osobno) (Int), Zawód (Rzt).
<table BORDER="1"><tr><td>Poziom </td> <td>Bazowa premia do ataku</td> <td>Rzut obronny na Wytr </td> <td>Rzut obronny na Ref</td> <td>Rzut obronny na Wolę</td> <td>Specjalne</td><td>Czary na dzień</td></tr><tr><td>1.</td> <td>+0</td><td>+0</td><td>+0</td><td>+2</td><td>Ponadczasowe ciało</td> <td>Poziom obecnej klasy magii +1</td></tr><tr><td>2.</td> <td>+1</td><td>+0</td><td>+0</td><td>+3</td><td>Długie życie I</td><td> Poziom obecnej klasy magii +1</td></tr><tr><td>3.</td> <td>+1</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+3</td><td>-</td><td> Poziom obecnej klasy magii +1</td></tr><tr><td>4.</td> <td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Długie życie II</td><td> Poziom obecnej klasy magii +1</td></tr><tr><td>5.</td> <td>+2</td><td>+1</td><td>+1</td><td>+4</td><td>Podtrzymywanie życia, Doświadczenie życiem</td><td> Poziom obecnej klasy magii +1</td></tr></table>
Ponadczasowe ciało (zw): Po osiągnięciu 1. poziomu wieczny nie podlega karom do wartości atrybutów wynikającym ze starzenia się oraz nie może zostać postarzony za pomocą magii. Wszelkie kary, jakie zaczęły działać wcześniej, oraz wszystkie premie nadal obowiązują. Niestety, gdy nadejdzie jego czas, wieczny umiera ze starości.
Długie życie: Jak atut epicki o tej samej nazwie.
Podtrzymywanie życia (zn): Wieczny piątego poziomu może przedłużyć sobie życie, poświęcając swoje moce magiczne - jeśli zdecyduje się na utratę jednej komórki na czary, to czas jego życia wydłuża się o 3k10+1 na poziom poświęconej komórki (poświęcenie komórki 9 poziomu przedłuża życie wiecznego o 27k10+9 lat). Wieczny może poświęcić te komórki w dowolnej chwili, wykonując rytuał o czasie odprawiania 10 dni.
Doświadczenie życiem (zw): za każde 100 lat życia wiecznego po przekroczeniu maksymalnego wieku dla swojej rasy, wieczny otrzymuje premię +1 do swojej cechy odpowiedzialnej za rzucanie czarów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lasard
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: Sob 11:30, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nawet, nawet ale jest kilka rzeczy do poprawy:
Cytat: | Długie życie: Jak atut epicki o tej samej nazwie. |
NIe wsyzscy posiadają podręcznik przygód epickich więc napisz na czym to polega.
Cytat: | Podtrzymywanie życia (zn):... | Według mnie przepakowana umiejętność dla komórki 9 poziomu. Może zamień na "+1k10 lat na poziom komórki" (czyli przy 9 byłoby +9k10 lat).
Cytat: | Doświadczenie życiem (zw):... | Czy ty wierzysz że w D&D ktoś będzie robił kilkusetletnie kampanie?
Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Sob 11:35, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:50, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
NIe wsyzscy posiadają podręcznik przygód epickich więc napisz na czym to polega. |
W SRD jest. Przynajmniej angielskim.
Cytat: |
Według mnie przepakowana umiejętność dla komórki 9 poziomu. Może zamień na "+1k10 lat na poziom komórki" (czyli przy 9 byłoby +9k10 lat). |
Porównaj to z nieśmiertelnością lisza. Za +4 ECL odradza się po 1k10 dniach, ma +2 do cech umysłowych, kostkę k12, niepodatność na pełno rzeczy. A w ogóle, sam sobie zaprzeczasz za chwilę.
Cytat: | Może zamień na "+1k10 lat na poziom komórki" (czyli przy 9 byłoby +9k10 lat) |
Byłoby fajnie, ale no właśnie - 300 lat życia za utratę możliwości rzucania czarów 9 poziomu? Znacznie lepiej zostać nieumarłym. A przy takiej długości, jest alternatywa dla tego.
Cytat: | Czy ty wierzysz że w D&D ktoś będzie robił kilkusetletnie kampanie? |
Po pierwsze, może być to BN. Po drugie, jesli gra się toczy na wysokich poziomach, a pojawia się nowy gracz, to rozsądne uzasadnienie jego poziomu wysokiego.
Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 11:51, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mish
Badacz Podziemi
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Odległej Galaktyki
|
Wysłany: Nie 14:33, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Klasa ciekawa, tyle ze znacznie mniej opłacalna niż przemiana w licza, ze względu na konieczność poświęcania komórek na czary, aby nie umrzeć. Tym niemniej dla BN oraz BG, którzy nie lubią nieumarłych, klasa jest bardzo dobra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:13, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Klasa ciekawa, tyle ze znacznie mniej opłacalna niż przemiana w licza, ze względu na konieczność poświęcania komórek na czary, aby nie umrzeć. Tym niemniej dla BN oraz BG, którzy nie lubią nieumarłych, klasa jest bardzo dobra. |
Za cenę 1 komórki każdego poziomu co 800 lat zyskujemy +4 do ST czarów. Co w edycji 3.5 jest dużą wartością.
A po tych 800 latach mamy komórki na czary, które można poświęcać.
Po za tym: nie tracimy wartości budowy, dla której modyfikator to +5 dla każdego maga 20 poziomu (14 bazowe + przedmiot +6).
Warto też zwrócić uwagę na tą klasę, jako klasę dla smoka - mają one zdolność rzucania czarów, a ta klasa wydłuża ich życie naprawdę daleko.
Cytat: | Długie życie: Jak atut epicki o tej samej nazwie.
|
Cytat: | Extended Life Span [Epic]
Benefit
Add one-half the maximum result of your race’s maximum age modifier to your normal middle age, old, and venerable age categories. Calculate your maximum age using the new venerable number. This feat can’t lower your current age category.
Special
You can gain this feat multiple times. Its effects stack. |
Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Nie 15:13, 08 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 15:44, 08 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
W specjalnych - przecinek przed lub?
Klasa niby nie daje za wiele, ale moim zdaniem nie należy jej wprowadzać. Zastrzeżenia:
1. Fabuła? Czemu niby nagle zwykła (średni ew. dość wysoki poziom) postać zyskuje takie moce?
2. Moce? Załóżmy, że gramy zaklinaczem. Postać traci rozwój chowańca. I tyle. Wiadomo, prestiżówki w 3.5 są przesadzone. Czy to jednak powód, by tak ot robić postać, która jest normalna tyle, że dostaje atuty epickie za darmo?
- 2 atuty epickie - czy ta postać jest epicka? Nie. Więc nie pasują.
- ponadczasowe ciało - moc zesłana przez druidyczne moce
Cytat: | Za cenę 1 komórki każdego poziomu co 800 lat zyskujemy +4 do ST czarów. Co w edycji 3.5 jest dużą wartością.
A po tych 800 latach mamy komórki na czary, które można poświęcać.
Po za tym: nie tracimy wartości budowy, dla której modyfikator to +5 dla każdego maga 20 poziomu (14 bazowe + przedmiot +6).
Warto też zwrócić uwagę na tą klasę, jako klasę dla smoka - mają one zdolność rzucania czarów, a ta klasa wydłuża ich życie naprawdę daleko. |
Właśnie.
Podsumowując: Jeżeli ktoś prowadzi krótką rozgrywkę ta klasa będzie dla BG słaba (choć wciąż epickie moce na nieepickich poziomach pozostają nieuzasadnione). Istnieją jednak takie możliwości jej wykorzystania, by była znacznie przegięta.
Ad. poniższego:
Niedostateczna argumentacja.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 14:50, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:25, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
1. Fabuła? Czemu niby nagle zwykła (średni ew. dość wysoki poziom) postać zyskuje takie moce? |
Czemu niby mag rzuca czary? Może magicznie naprawia uszkodzenia w DNA? Jakoś do dezintegracji nikt się nie przyczepia, a usunięcie 27 metrów sześciennych ołowiu powinno zmienić w pogorzelisko olbrzymi obszar (na Hiroshimę zrzucono ładunek o wadze 64 kg uranu, 27 metrów sześciennych ołowiu waży 306 ton).
Cytat: |
Wiadomo, prestiżówki w 3.5 są przesadzone. |
Porównaj sobie tę klasę do czerwonego czarodzieja, arcymaga, czy innej klasy. Czerwony czarodziej bez żadnych problemów rzuca czary z poziomem czarującego 40, z ST czaru 25 poziomu, a także robi pełno innych rzeczy. Wystarczy rozdać pierścienie trwałego zauroczenia osoby wśród młodych CC... A do tego powinny zapewniać jakąś premię, by się skusili.
Cytat: |
- 2 atuty epickie - czy ta postać jest epicka? Nie. Więc nie pasują. |
A Życzenie jest przegięte, bo za cenę 5000 PD masz korzyści jak z wybrania atutu epickiego, dającego +1 do cechy.
Cytat: |
- ponadczasowe ciało - moc zesłana przez druidyczne moce |
Widzisz gdzieś u mnicha druidyczne moce?
Cytat: | A po tych 800 latach mamy komórki na czary, które można poświęcać. |
W sumie, można zmienić tak, by komórek na czary, uzyskanych z doświadczenia życiem nie można było poświęcać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:05, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Przyrost atrybutu o 1 podnosi o 1 komórkę na czary w 2,25 poziomach.
30-31 +10 — 3 3 2 2 2 2 1 1 1
32-33 +11 — 3 3 3 2 2 2 2 1 1
34-35 +12 — 3 3 3 3 2 2 2 2 1
36-37 +13 — 4 3 3 3 3 2 2 2 2
Co +1 dochodzą 2 komórki jakiegoś poziomu, + raz na 4 podniesienia dochodzą 3.
Po +9 mamy wzrost 0 2,25*9 komórek=20,25 z zakresu od 1 do 9.
Ilość komórek jaką dostajemy to Suma od 1 do 9 (n) czyli 1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9, czyli 45
Dzielimy ilość komórek przez 9, aby uzyskać jaką średnio komórkę dostajemy. 45/9 =5
Co 900 lat dostajemy 20,25 komórek 5 poziomu. dzielimy wynik przez 9 i dostajemy przyrost komórek co 100. 2,25 komórki 5 poziomu. Czyli 11,25 poziomów czarów.
Co 100 lat dostaje statystycznie 11,25 poziomów czarów. Poświęcając 11,25 komórki dostajemy 11,25*3 k10+11,25 =196,25 lat.
Aby uzyskać 100 lat potrzeba poświęcić 3*X*5,5+X=100 czylic5,71 poziomów. Co 100 lat zyskujemy około 5,5 poziomów czarów.
Osobiście nie uważam, żeby było to przegięte.
To, że atut ma napisane w sobie epicki wcale nie znaczy, że tak jest(tzn, że ma moc epicką)
Dla smoków są takie klasy, że nawet na tą nie spojrzą. Poza tym smoki nie umierają z wiekiem ?Czy się mylę ?
Ogólnie zgadzam się z Gindenem.
Cytat: |
Wystarczy rozdać pierścienie trwałego zauroczenia osoby wśród młodych CC |
Wystarczy zrobić swoje własne kopie, które będą miały poziom Czarodziej5/czerwony mag 5 za cenę zwoju 3k+1k+5k(mamidło). I każdy z nich będzie mógł mieć swoje własne kółko adoracji. I będą przekazywać 20 poziomową komórkę na czary. Po około 2 dniach wszystkie czary mają 20 poziom, maksymalizację i wzmocnienie.
Albo przyzwać Mirror mephit z Expedition to the Demonweb Pits s 208 aby zrobił nam kopie za darmo Szas tama na przykład.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:47, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Dla smoków są takie klasy, że nawet na tą nie spojrzą. Poza tym smoki nie umierają z wiekiem ?Czy się mylę ? |
Umierają po 1200 latach życia + mod z charyzmy * 50 dla chromatycznych i * 100 dla metalicznych.
Ups, to chyba nieobjęte OGLem? *usunie najwyżej*
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:59, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Znalazłem, dokładnie to nie mod z charyzmy, ale wartość charyzmy...złoty smok dożywa 4400 lat...
Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 15:59, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 18:35, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się o co to całe halo:/
Ja osobiście na tę klasę bym nie spojrzał, bo słabiutka jest.
Przytoczono przykład zmiany w licza, skontrowano tym, że w ten sposób mag też długo żyje a nie traci mod z bd.
Powiem na przykładzie.
Spotyka się dwóch magów. Który wygra?
Ten który pierwszy rzuci dezintegrację lub inny czar dający w efekcie śmierć zatrzymywaną rzutem na wytrwałość...
Zmiana w licza sprawia, że każdy rzut na wytrwałość jest automatycznie zdany.
W ten sposób ma się gigantyczną przewagę nad innymi magami, bo nie trzeba się martwić słabą wytrwałością.
Że nie wspomnę jeszcze o zwiększonych atrybutach i innych mocach.
Kamulcze.
Co z tego, że to atuty epickie?!
Skok w chmury mnicha też jest analogiczny do atutu epickiego, a go nikt się nie czepia.
Co z tego, że z tego kolesia da się zrobić potęgę?
Z maga/kapłana/druida da się w jeszcze prostszy sposób wcale nie poświęcając na to tysiącleci
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:59, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Immunity to any effect that requires a Fortitude save (unless the effect also works on objects or is harmless) |
Jeżeli działa na obiekty to na trupy też, dezintegracja działa na obiekty.
Edit. żeby nie było za krótko.
Trup do tego traci premię do RO na wytrzymałość z kondycji.
Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 19:02, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:27, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Zmiana w licza sprawia, że każdy rzut na wytrwałość jest automatycznie zdany. |
Dezintegracja wpływa na przedmioty.
A na podstawie tego, że trup nie ma wartości budowy, wręcz łatwiej się poddaje dezintegracji, niż zwykły ludź.
SRD napisał: |
# Immunity to any effect that requires a Fortitude save (unless the effect also works on objects or is harmless). |
Cytat: |
W ten sposób ma się gigantyczną przewagę nad innymi magami, bo nie trzeba się martwić słabą wytrwałością. |
6 (bazowe) +5 (płaszcz odporności +5), +7 wartość budowy. 18 RO na wytrwałość. A liszuś ma 10 RO, bo tylko 5 bazowe. A do tego jest o 4 poziomy niżej.
Cytat: |
Znalazłem, dokładnie to nie mod z charyzmy, ale wartość charyzmy...złoty smok dożywa 4400 lat... |
8800 jest lepsze niż 4400.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 20:38, 13 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No dobra, mój błąd XD
Zapamiętałem bez tego w nawiasie;]
Złe założenie.
Co nie zmienia faktu, że wciąż uważam wiecznego za słabą klasę;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|