Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Endillior] Czarownik - kwestia zbalansowania

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:17, 21 Gru 2008    Temat postu: [Endillior] Czarownik - kwestia zbalansowania

Otóż chciałbym stworzyć podstawową klasę, coś jakby maga bitewnego - jednak nie objawień, tylko wtajemniczeń.
<hr>
Klasy wyjściowe: wojownik/czarodziej/bard
•Czarownik nie musi zapisywać czarów w księdze, ma ich minimalnie większą maksymalną ilość. Ma jednak mniejszy wybór czarów - i najlepsze czary ofensywne ma na wyższych poziomach (wiem, że niezbyt pasuje ograniczenie wywoływania do magia bitewnego - ale to nie jest taka typowa postać Mr. Green). Głównie używa transmutacji i przyzywania.
•Czarownik ma gorsze rzuty obronne; dobry tylko na wolę, mniejsze BPA niż bard, mniejsza kostka, nie ma wiedzy barda i muzyki, mniejszy wachlarz umiejętności - za to rzuca lepsze czary i ich więcej.
•Atuty premiowe jak dla wojownika (na1, 5, 10, 15 i 20 poziomie) i dwa metamagiczne (na 6 i 12 poziomie). Nie posiada chowańca i darmowego zapisania zwoju.
<hr>
Proszę bardzo o wypowiadanie się w kwestii zbalansowania.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 15:52, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:23, 21 Gru 2008    Temat postu:

Klasy wyjściowe, to raczej zaklinacz (który jest jak by takim połączeniem czarodzieja z bardem) i wojownik. Skoro ma mniejsze BPA niż bard, to po jakiego mu atuty premiowe wojownika, skoro i tak nie bardzo będzie miał jak ich użyć (kto przy takim ataku, będzie się pchał do walki zbrojnej). Raczej stworzyłbym z czarownika, kogoś na wzór Warmage'a z edycji 3.5, czyli maga mającego od razu ustaloną listę czarów (szerszą niż zaklinacz, ale mało uniwersalną - głównie wywoływania), może nosić pancerze plus parę zdolności pozwalających na zwiększenie obrażeń zadawanych czarami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nerinxian
Adept


Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z tamtąd

PostWysłany: Nie 16:56, 21 Gru 2008    Temat postu:

Ja bym dał tak:
Atak 3/4
RO: dobra wytrwałość i Wola
Czary: Wtajemniczenia, znajomość wszystkich Wywołań plus czytanie magii i kilka dodatkowych, przygotowywanych co rano, jak kapłan. Spontaniczny magiczny pocisk (możesz zamienić dowolny przygotowany czar na magiczny pocisk, nie dotyczy czarów0poziomu)
Biegłość w broniach żołnierskich + biegłość w lekkim pancerzu.
Atuty premiowe jak wojownik co 4 poziomy.
Zmniejszenie ryzyka niepowodzenia o 5% zo 4 poziomy.

Takie moje przemyślenia na zadany temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 17:05, 21 Gru 2008    Temat postu:

Dobra, w sumie wyszedł standardowy mag bitewny Confused
Biorę się niedługo za robienie tej klasy - i nie zmniejszałbym jej kary, tylko dał darmowy atut unieruchomienie czaru i połowę komórek tylko na te czary Blue_Light_Colorz_PDT_01 a potem unieruchamianie czaru automatyczne - do jakiegoś poziomu - czyli np. od 10 poziomu może rzucać wszystkie czary poziomów 0-3 jako unieruchomione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:10, 21 Gru 2008    Temat postu:

Automatyczne unieruchomienie czaru już istnieje i jest to atut epicki (przynajmniej w edycji 3.5), więc nie wiem czy to dobry pomysł.

Ostatnio zmieniony przez Warag dnia Nie 17:11, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:49, 17 Sty 2009    Temat postu:

A ja miałbym inną propozycję:
Widzieliście Warlocka z 3.5 ("Complete Arcane")? Według mnie przekonwertowanie go na zasady 3.0 + przeróbki autorskie (pasujące do świata Endillioru) mogłyby być dobrą opcją. Zauważmy że Warlock (chyba Czarnoksiężnik w tłumaczeniu) jest zupełnie inny od Barda, Czarodzieja lub Zaklinacza. Tworzenie nowej klasy czarującej z podobną listą czarów do reszty chyba nie jest ciekawym rozwiązaniem. Według mnie lepiej stworzyć coś czego jeszcze nie było w 3.0. Co o tym sądzisz Guntherze? Znam Warlocka z 3.5 i jeśli wziąłbyś moją propozycję pod rozwagę, zawsze mogę jakś sposób pomóc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 18:02, 17 Sty 2009    Temat postu:

Powinien mieć kw6, w końcu walczy. Faktyczne prędzej klasą wyjśiową powinien być zaklinacz. To, że wolisz czarodzieja nie powinno cięograniczać. Mag bitewny powinien wg mnie miec specjalizację wywoływanie, dlaczego niby transmutacja?? Jak dawać atuty metamagiczne to konswekntnie - co 6 poziomów, czyli na 6, 12, 18 poziomie. Jak walczy to powinien mieć na wytrwałość, a nie na wolę. Jego bazowy atak powinien być jak bard, w końcu jest on połączeniem magii i miecza. Powinien po prostu woniej dostawaćczary i mniej, co rekompesnowały by mu ro i premia do ataku. po za tym wg. mnie idea jest zawrotan - połączenie wojownika i maga, albo go przepakujesz, albo będzie za slaby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:13, 18 Sty 2009    Temat postu:

Malfurion naucz się pisać człowieku, jesteś usprawiedliwiony jeżeli chodzisz do przedszkola.

Skoro walczy to powinien mieć przynajmniej k8 Very Happy Zaklinacz, OK - ale chyba Ci chodzi tylko o sposób rzucania czarów.

Jeżeli będzie miał TYLKO na wytrwałość - to nie będzie pasowało do maga.

BPA +0,75 OK - żeby się różnił od maga.

Prosto można go balansować porównując do barda lub kapłana nawet.

BARD - takie samo BPA, mniej umiejętności, zamiast zdolności atuty metamagiczne, dobre RO na wolę, taka sama ilość i sposób rzucania czarów ale tylko ofensywne.

Co do transmutacji - to moim zdaniem często czary tej szkoły się bardziej przydają niż wywoływanie w walce (przyspieszenie, większa magiczna broń, transformacja Tensera, poliformowanie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 10:27, 18 Sty 2009    Temat postu:

W sumie Ghunter ma racje.
Ale apropo napomnianej Transformacji Tensera.
Powinna zostać ona zmodyfikowana na potrzeby tej klasy.
Każdy jednoklasowiec który ma dostęp do tego czaru ma BPA równą 1/2poz.
Transformacja jest tak zrobiona aby mieć premię do ataku jak wojownik.
Tak to będzie miał na 20poz o 5 większą. A to nie jest mało.
Tym bardziej, że na 20poz przeważnie pierwszy atak jest niemal zawsze trafiony, a trafienie ostatnim graniczy z cudem(rzecz jasna mówię tu o klasach o BPA jak woj)
To dodatkowe +5 do trafienia będzie miało w akcji pełnego ataku efekt jednego dodatkowego trafienia.

To co niedawno mówił Suld;]
Trzeba patrzeć nie na samą klasę a jeszcze na wszystko dookoła
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 18:38, 18 Sty 2009    Temat postu:

Na razie temat to może zostać nawet zamknięty - na zrobienie tej klasy nie mam w tej chwili czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin