Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Smoczy żuk, Potwór

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefarius
Początkujący


Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Eltabbar - stolica Thay

PostWysłany: Nie 10:22, 07 Cze 2009    Temat postu: [3.0] Smoczy żuk, Potwór

[link widoczny dla zalogowanych]

Smoczy żuk, to niegroźne owady, dość potężnych gabarytów. Te stwory, mają wiele nazw, które w jakiś sposób odzwierciedlają ich cechy. Nazwa orkojad, wzięła się od zamiłowania tych potworów do zjadania orczego mięsa. Potwór jest jednak zbyt tchórzliwy, by polować na zielonoskórych, to też jednym z terenów na którym występują okazy Smoczych żuków, jest Północ, na której roi się od orków. Te bestie występują pojedynczo. Tylko w okresie godowym, łączą się w pary, dzieląc teren samca. Przedstawicieli dwóch płci, bardzo łatwo rozpoznać. Samice są odrobinę większe, samce jednak na olbrzymim grzbiecie mają kolorowe plamki, które powinny wabić samice.

Smocze żuki, które zostały oswojone przez treserów, są bardzo często wykorzystywane do przewożenia słono płacących wędrowców. Między tułowiem a odwłokiem, w pancerzu stwora istnieje sporych rozmiarów wyrwa, w której spocząć może nawet piątka rosłych mężczyzn. Cena za taki przewóz jest kwestią indywidualną każdego tresera, choć przeważnie jest w granicach 10 sztuk złota za trzy mile. Smocze żuki lewitują wysoko nad ziemią, tak, że ich długie, bezużyteczne odnóża wiszą około metra nad powierzchnią ziemi. Ich ciężar, jednak mocno ich spowalnia, przez co poruszają się odrobinę szybciej niż powóz, mają jednak ten komfort, że żaden rodzaj terenu nie stanowi dla nich problemu.

Z natury są strachliwe i nie atakują żadnych innych istot, jednak w czasie pory godowej samice bywają dość agresywne i dość często korzystają z swojego donośnego ryku, wyjąc co jakiś czas profilaktycznie, by odgonić potencjalnych intruzów. Orkojady obierają sobie za teren jałowe pustkowia mroźnych ziem Anauroch, oraz jeszcze chłodniejsze tereny Północy. Żywią się one padliną.

Smoczy żuk
Wielkie robactwo

Kości Wytrzymałości: 12k8+24 (72 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: Latanie 12m (słaba)
KP: 16 (-2 Rozmiar, +8 Naturalny)
Ataki: 2 macki +10
Obrażenia: 2 macki 1k8+2
Front / Zasięg: 3m na 6m / 3m (12m odnogą)
Specjalne ataki: Poprawione łapanie, Duszenie
Specjalne cechy: Robactwo, Odstraszające wycie.
Rzuty obronne: Wytrw +14, Ref +4, Wola +4
Atrybuty: S 14, Zr 10, Bd 15, Int -, Rzt 10, Cha 2
Umiejętności: Nasłuchiwanie +10, Zauważanie +7
Klimat/teren: Dzikie okazy występują na terenach mroźnych pustkowi. Oswojone można spotkać wszędzie.
Występowanie: Przeważnie pojedynczo, w parach w czasie okresu godowego.
Skarb: Żaden
Charakter: Zawsze neutralny
Rozwój: 13-26 KW (Wielki)

Walka

Poprawione łapanie (zw): Aby użyć tej zdolności, Smoczy żuk musi trafić przeciwnika rozmiaru najwyżej wielkiego macką. Jeśli uzyska trzymanie, może dusić.
Duszenie: Udany test zwarcia w przypadku stworzeń o rozmiarze wielkim i mniejszym oznacza automatyczne otrzymanie przez ofiarę obrażeń zadawanych przez mackę lub odnóże Smoczego żuka.
Odstraszające wycie: Smoczy żuk to strachliwe stworzenie, które od walki raczej stroni, posuwając się do niej tylko w spięciach z innymi przedstawicielami swego gatunku. Gdy jest atakowany, nabiera powietrza w swe wielkie ciało, wydając następnie przeraźliwy krzyk. Istoty, które znajdują się w okolicy 18m od Smoczego żuka, muszą wykonać test Wytrwałości o ST 21. Nieudany oznacza, że są ogłuszone na 1k6 rund. Istoty, znajdujące się dalej niż 18m (maksymalnie 36m) musi wykonać rzut obronny na wolę o ST 17. Nieudany oznacza paniczną ucieczkę w nieokreślonym kierunku (jak najdalej od Smoczego żuka) przez 1k4+1 rund.


Ostatnio zmieniony przez Nefarius dnia Nie 10:23, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:26, 07 Cze 2009    Temat postu:

Ej, to łazik z Morrowinda :)
Tak na szybko, dałbym im lepszą zwrotność, czyli ogólnie poprawił mobilność, ale zmniejszył przydatność w walce :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:31, 07 Cze 2009    Temat postu:

Potworasek taki zwykły, ale:

Jakie to coś ma poruszanie jak nie lata? Przy tej wielkości 6 metrów to chyba minimum.

Brakuje SW. Tak gdzieś 3.

A tak to chyba ok. Ile kosztuje ewentualny mały żuczek i ile trwa (kosztuje) jego szkolenie?


Ostatnio zmieniony przez Namrasit dnia Nie 10:32, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:55, 07 Cze 2009    Temat postu:

Odstraszające wycie - przenieś do SA i usuń kropkę.

Cytat:
mackę lub odnóże

Po co to "lub odnóże"? Tylko zamieszanie wprowadzam/

Czemu istoty stojące blisko są tylko ogłuszone (nie miało być oszołomione lub otumanione?), zaś efekt strachu na nie nie działa?

Brakuje informacji o opornościach na ryk.
Dodałbym, że jest to akcja standardowa (stworzenie musi poświęcić nieco uwagi na to nabieranie powietrza), prowokująca okazyjne ataki.

Klimat/teren - proponuję napisać podręcznikowo, a uwagę o oswojonych dać do części fabularnej. To samo w występowaniu.

Nie ma ST tresury i informacji o kierowaniu nimi, o tym, czy wychowuje się młode, w jakiej są cenie itp. typowych, które są tresowane.

Przydałoby się poprawić stylistykę w części opisowej.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 11:58, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne potwory, rasy i szablony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin