|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:43, 05 Maj 2010 Temat postu: [3.0] Wiedźmin |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] podaję link do tabeli. Jest to wersja robocza, mimo to już zamieszczam posta.
Po przejrzeniu poprzednich propozycji tej profesji postanowiłem wykonać własną próbę. Starałem się utrzymać klimat (choć jeszcze nie napisałem tekstów fabularnych) i wcisnąć książkowego wiedźmina w system D&D.
Starałem się wybalansować coś między wiedźminem znanym z gry i tym z książki. Jednak położyłem nacisk na to drugie.
Czekam na komentarze i krytykę.
Ostatnio zmieniony przez wave_up dnia Sob 18:25, 08 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:55, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Popraw znacznik.
Zwykle mutacje itp. dają w D&D szablon. Radzę tak właśnie to rozwiązać, dodając EPP.
Klasa jest za silna, szczególnie na niskim poziomie. Nie podałeś liczby umiejętności na poziom. O ile się nie mylę fabularnie pasowałyby ze 4, a wtedy będzie już całkiem przesadzona. Tylko mnich ma grad ciosów (nędzną bronią) i 3 dobre rzuty obronne.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:55, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:23, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A jeśli ograniczyć postać do czegoś na kształt hybrydy rasy i profesji? W końcu zarówno fabularnie jak i mechanicznie wiedźmin człowiekiem nie jest.
I nie dopisałem modyfikatora poziomu +1, a postać rzeczywiście nań zasługuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:28, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | A jeśli ograniczyć postać do czegoś na kształt hybrydy rasy i profesji? |
Opisz mutację wiedźmińską jako szablon, dopisz jej wymogi/przebieg itd. (coś powinno zniechęcać ludzi od zostawania wiedźminami) i posiadanie tego szablonu dodaj do wymagań.
I popraw znacznik w temacie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Isimar
Nowicjusz
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mareza
|
Wysłany: Czw 9:36, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym zrobił z Wiedźmina klasę prestiżową tylko musiał byś rozpisać tylko 10 poziomów. Dać wysokie wymagania. I wszystko było by dobre.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robster
Użytkownik
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:16, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wiedźmin nie może być klasą prestiżową z powodu samego procesu powstawania takiego wiedźmina. Dziecko poddawane kolejnym treningom i próbom raczej nie jest w stanie być pełnoprawnym wojownikiem czy przedstawicielem innej klasy. Wiedźmin może być tylko klasą podstawową.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:26, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Do tego chciałem nawiązać.
Co myślicie o tym, aby była to hybryda rasy i klasy? Rasa: wiedźmin, klasa wiedźmin. Taki nie zostanie kapłanem czy druidem. Wolniejsze zdobywanie poziomów (+1, może +2) i uniemożliwienie wieloklasowości może zniechęcić graczy a na pewno osłabić postać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:30, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
1. Początkowo Twoim zamiarem było stworzenie wiedźmina pod mechanikę D&D. Nie wydaje mi się prawidłowe, aby teraz na potrzeby wiedźmina mieszać w tej mechanice. Nie istnieje nic takiego jak rasoklasa.
2. Jeśli chcesz stworzyć wiedżmina jako przeciwnika możesz spokojnie zrobić z niego nowe stworzenie. Ogranicz wtedy po prostu w części opisowej, że wiedźmin nie może rozwijać się w po prostu w klasach, tylko rozrasta się w wiedżminie (tak jak zwierzęta).
3. Szablon nie wydaje mi się skutecznym rozwiązaniem bowiem możesz go nałożyć jedynie na ludzkie dziecko, nie posiadające de facto statystyk. Poza tym także nie uniemożliwi to w jakikolwiek sposób zdobywania klas.
4. Jedynym rozwiązaniem w wypadku jeśli chcesz zrobić z tego klasę BG, jest stworzenie tego, tak jak stwierdził Robster - klasy podstawowej, z ograniczeniami odnośnie rozwoju w innych klasach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:46, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jedynym rozwiązaniem w wypadku jeśli chcesz zrobić z tego klasę BG, jest stworzenie tego, tak jak stwierdził Robster - klasy podstawowej, z ograniczeniami odnośnie rozwoju w innych klasach. |
Może być to szablon nakładany na człowieka. Klasa może być dostępna tylko dla posiadających ten szablon. Jednocześnie sam szablon nie powinien narzucać wyboru klasy - trudność z wyborem innej może być fabularna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:48, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | Może być to szablon nakładany na człowieka. Klasa może być dostępna tylko dla posiadających ten szablon. Jednocześnie sam szablon nie powinien narzucać wyboru klasy - trudność z wyborem innej może być fabularna. |
Niestety w takim przypadku sam szablon musi mieć dodatkowe obwarowania, bowiem nie będzie to po prostu rasa: człowiek. Dziwnym będzie też, jeśli szablonu nie będzie można nałożyć na postać posiadającą już jakieś klasy. Czyli de facto nakładamy szablon na postać nie mającą statystyk.
No i pytanie do Ciebie Kamulcze - co ten szablon miałby de facto zmieniać? Drobne zmiany w wyglądzie i metabolizmie. Trochę za mało jak na szablon.
Zrobienie jednocześnie szablonu jak i klasy moim zdaniem jest zbyt niewygodne i nieestetyczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:00, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dziwnym będzie też, jeśli szablonu nie będzie można nałożyć na postać posiadającą już jakieś klasy. |
Nie widzę w tym nic dziwnego. Po prostu na cechy rasowe człowieka nałożą się "cechy rasowe" z tego szablonu.
Szablon powinno być można nałożyć zawsze, odgradzając mutację od treningu wiedźmińskiego.
Nie jestem specjalistą od wiedźmina, ale jeżeli do tego, co jest opisane w tej klasie jako mutacja (bez gradu ciosów mieczem) jest warte +1 do EPP, a można jeszcze wzmocnić któryś z atrybutów postaci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:46, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ok, czyli najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie z wiedźmina potwora.
Mogę prosić o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|