|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:14, 15 Wrz 2010 Temat postu: [3.5] Pożeracz kości |
|
|
Pożeracz kości
Pożeracz kości to dziwne stworzenie, znane także pod nazwą pożeracz skał. Większą część życia spędza w kamieniołomach, wapiennych jaskiniach, lub tam, gdzie znajdzie duże ilości wapnia. Z dalszej odległości przypomina dużego, nieproporcjonalnie zbudowanego, białego bernardyna. Bliższy kontakt pozwala dostrzec, że pożeracz kości posiada znacznie masywniejszą budowę niż pies, krótsze łapy a także gładką, białoszarą skorupę, łuski i dziwny, przypominający czaszkę drapieżnika pysk. Z pyska zaś cieknie biały kwas, który służy mu do przetapiania skał.
Metabolizm pożeraczy kości jest oparty na wapniu. Potrzebny jest on im praktycznie do każdej czynności - od dzielenia się komórek, do wydzielania kwasu, który pozwala im trawić skały. Ważną informacją jest fakt, że podczas topienia skały wapiennej wydzielają się duże ilości dwutlenku węgla, co może spowodować uduszenie istot, próbujących dostać się do legowiska pożeracza.
Jaki jest rozmiar pożeracza skał? Przeciętny osobnik dożywa około 150 lat i pod koniec życia osiąga około 2,2 metra w kłębie (tworzy on odpowiednio duże tunele za sobą). Osobniki, które można spotkać poza kopalniami, są zwykle rozmiaru około 100 centymetrów w kłębie i około 160 długości.
Czemu pożeracze kości opuszczają swoje tereny? Pożeracz skał, który osiągnie wiek 10 lat potrzebuje partnerki. Jako że pożeracze skał to zwierzęta o silnym instynkcie terytorialnym, nie jest w stanie jej znaleźć w bliskiej okolicy. Pożeracze kości często odbywają więc długie wędrówki, w czasie których muszą dostarczać organizmowi wapnia - jeśli okolica jest bogata w skały wapienne, może z nich korzystać, jeśli jednak nie - pożerają wtedy zwierzęta i ludzi, lub też ich zwłoki. Prosty lud nie widzi pożeraczy skał w czasie długich lat życia w podziemiach, ale tylko, gdy wychodzą szukać partnera i stwarzają zagrożenie dla ludzi.
W jaki sposób pożeracz skał pożera skały? Wykorzystuje on do tego celu swój kwas, którym równomiernie pokrywa skałę, którą drąży. Uderzenia przednich, dobrze rozwiniętych łap, pozwalają rozbijać zmiękczoną już skałę. Taka skała nadaje się do spożycia przez pożeracza i wykorzystania w metabolizmie.
<table><tr><td>Rozmiar/typ</td><td>Średnia magiczna bestia</td></tr><tr><td>KW</td><td>7k10+14 (52)</td></tr><tr><td>Inicjatywa</td><td>+3</td></tr><tr><td>Szybkość</td><td>9 metrów, rycie 6 metrów</td></tr><tr><td>Klasa pancerza</td><td>20 - 10 - 1 (zręczność) + 11 (naturalny)</td></tr><tr><td>Bazowy atak/zwarcie</td><td>+7/+15</td></tr><tr><td>Atak</td><td>Ugryzienie +15 (1k8+6+1k6 kwas)</td></tr><tr><td>Pełny atak</td><td>Ugryzienie +15 (1k8+6+1k6 kwas) i dwie łapy +13 (1k6+3)</td></tr><tr><td>Przestrzeń/zasięg</td><td>1,5m/1,5m</td></tr><tr><td>Specjalne ataki</td><td>Pożarcie kości, plunięcie kwasem (3k6), przebijanie się przez skały</td></tr><tr><td>Specjalne zdolności</td><td>Redukcja obrażeń 10/adamant i obuchowe, odporność na kwas 10, odporność na ogień 10</td></tr><tr><td>Rzuty obronne</td><td>Wytrw. +7, Ref. +4, Wola +2</td></tr><tr><td>Cechy</td><td>S 22, Zr 8, Bd 14, Rzt 10, Int 4, Cha 10</td></tr><tr><td>Umiejętności</td><td>Nasłuchiwanie +9</td></tr><tr><td>Atuty</td><td>Ulepszona walka w zwarciu, wielokrotny atak</td></tr><tr><td>Środowisko</td><td>Wapienne jaskinie i skały</td></tr><tr><td>Organizacja</td><td>Pojedynczo, para, lub rodzina (2 dorosłe osobniki + k3 młodych)</td></tr><tr><td>Skala wyzwania</td><td>7</td></tr><tr><td>Skarb</td><td>tylko klejnoty</td></tr><tr><td>Charakter</td><td>zawsze neutralny</td></tr><tr><td>Rozwój</td><td>7-12 KW (średni), 13-18 KW (duży)</td></tr><tr><td>Dostosowanie poziomu</td><td>+4 (tylko BN)</td></tr></table>
Pożarcie kości (zw): pożeracz kości potrzebuje kości, lub innego źródła wapnia, w olbrzymich ilościach. W akcji standardowej może pożreć do 0,2 metra sześciennego związków wapna, nawet zanieczyszczonych. Trzymanym przedmiotom i stworzeniom z kości przysługuje rzut obronny na wytrwałość przeciw rozpuszczeniu o ST 15 (oparte na budowie). W przypadku istot stworzonych ze związków wapnia, otrzymują one k6 obrażeń od kwasu na KW pożeracza, a także podlegają utracie 1k4 punktów siły i zręczności. Ta moc nie działa na istoty, których szkielet znajduje się wewnątrz ciała.
Plunięcie kwasem (zw): pożeracz kości może w akcji standardowej plunąć kwasem na odległość do 9 metrów, zadając k6 obrażeń na każde 2 KW pożeracza. Jest to atak dotykowy na odległość, wykonywany z premią równą bazowemu atakowi. Pożeracz kości może używać tego ataku raz na k4 rund.
Przebijanie się przez skały (zw): pożeracz kości za pomocą swojego kwasu może przebić się przez pięć centymetrów skały wapiennej, lub dwa centymetry innej, w ciągu minuty, zostawiając za sobą okrągły otwór o średnicy 90 cm (lub większej w przypadku starszych osobników).
Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Śro 17:52, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:28, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Z pyska cieknie biały kwas, który powoli rozpuszcza okolicę. |
Okolica to nietrafne słowo.
Przy pełnym ataku nie widzę tych uderzeń. Czy ta istota nie ma pazurów (jeżeli nie ma uważam, że te ataki należy po prostu zabrać)?
Poza tym - drugorzędne ataki wykonuje się z połową premii z Siły.
Cytat: | Plunięcie kwasem (zw): pożeracz kości może w akcji standardowej plunąć kwasem na odległość do 9 metrów, zadając k6 obrażeń na każde 2 KW |
Wiadomo o co chodzi, ale moim zdaniem lepiej napisać jednoznacznie, dodając o czyje KW chodzi.
Przebijanie się przez skały proponuję (przynajmniej średnicę) uzależnić od KW (lub wielkości stwora) tak, jak podałeś to w opisie.
Sądzę, że przydałby się krótki fragment "walka", jak w klasycznym opisie potworów.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 16:29, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:16, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Potwór poprawiony o sugestie z Poltera - dodano 1 KW, 2 SW, plunięcie kwasem raz na k4 rund, doprecyzowano efekty pożarcia kości.
Cytat: | Przy pełnym ataku nie widzę tych uderzeń. Czy ta istota nie ma pazurów (jeżeli nie ma uważam, że te ataki należy po prostu zabrać)? |
Czemu nie może uderzać łapami, które ma znacznych rozmiarów?
Cytat: |
Przebijanie się przez skały proponuję (przynajmniej średnicę) uzależnić od KW (lub wielkości stwora) tak, jak podałeś to w opisie.
|
Masz jakiś pomysł na to, by był to logiczny wzór?
Cytat: |
Okolica to nietrafne słowo. |
Wiem, nie znalazłem innego.
Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Śro 17:19, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 17:33, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Masz jakiś pomysł na to, by był to logiczny wzór? |
Możesz podać odsetek wysokości (obecnie jest 56,25%).
Cytat: | Czemu nie może uderzać łapami, które ma znacznych rozmiarów? |
Z opisu wynika, że ma łapy jak pies. Pies, wilk, mastiff cienia/mroku, złowieszczy wilk nie mają ataku łapami - posiadają je kotowate, które atakują skacząc na wroga. Jedyny sens miałaby walka łapami, gdyby miał solidne pazury (jak kotowate), ale moim zdaniem takie sposób walki nie pasuje do opisu (ciężki pies, a nie zwinny kot).
Cytat: | Wiem, nie znalazłem innego. |
Moim zdaniem lepiej w takim razie usunąć część zdania z okolicą.
Fabularnie za to przyznam, że nie widzę, jak ten pies zjada litą skałę. Przydałoby się to jakoś opisać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:55, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Fabularnie za to przyznam, że nie widzę, jak ten pies zjada litą skałę. Przydałoby się to jakoś opisać. |
Dodane.
Cytat: |
Z opisu wynika, że ma łapy jak pies. |
Dodane.
Cytat: | ciężki pies, a nie zwinny kot |
Pamiętaj, że to ma wymiary małego konia.
Cytat: | Moim zdaniem lepiej w takim razie usunąć część zdania z okolicą. |
Wycięte.
Cytat: | Pies, wilk, mastiff cienia/mroku, złowieszczy wilk nie mają ataku łapami - posiadają je kotowate, które atakują skacząc na wroga. |
Nie wiem, czy wiesz, ale psy i wilki też skaczą na wroga. A uderzenie łapą bernardyna boli. To błąd systemu, który powinno się skorygować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:23, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nie wiem, czy wiesz, ale psy i wilki też skaczą na wroga. |
Kotowate atakują też pazurami, psy doskakują do gardła i gryzą. Nie twierdzę, że uderzenie przez bernardyna bez ugryzienia nie zaboli, ale cios zadany przez człowieka pięścią również. Od tego są zasady walki bez broni.
Cytat: | Pamiętaj, że to ma wymiary małego konia. |
Duży koń zadaje 1k6, lżejszy 1k4, a kuc 1k3 mimo, że mają kopyta. Moim zdaniem człowiek jest dość dobrze przystosowany do walki swoim ciałem (jest stabilny). Stworzenie czworonożne będzie miało z tym problemy. Wg mnie pasują tu nadal zasady walki bez broni i zadawanie stłuczeń.
Cytat: | Wykorzystuje on do tego celu swój kwas, którym równomiernie pokrywa skałę, którą drąży. |
Pluje nim?
Cytat: | Skarb tylko klejnoty |
Gromadzi je?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|