|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 23:32, 21 Sty 2010 Temat postu: [3.5] Proszę o pomoc w tworzeniu rasy Na'vi |
|
|
Jakiś czas temu byłem ze znajomymi na filmie "Avatar" i bardzo spodobała mi się rasa Na'vi. Chciałbym wprowadzić ją do D&D, ale nie wiem jak zrobić to w taki sposób żeby jej nie przepakować (chodzi mi głównie o premie do atrybutów). Na razie wygląda to tak:
S +2
Zr +4
Bd +2
Int -2
Rzt +0
Cha -2
Biegłość w łukach:
Na'vi są biegli w posługiwaniu się łukami swej rasy ((chodzi tu o łuk jeźdźca, łuk rytualny i skrzydlaty łuk) wprowadzę ich statystyki kiedy zdobędę książkę o Na'vi, za jakiś tydzień)
Więź z Pandorą:
Na'vi posiadają system kanałów nerwowych, osłonięty warkoczem, za pomocą którego mogą łączyć się z wierzchowcami swego ludu, tym samym zawierając z nimi specjalną więź (to również wprowadzę później).
Rasowe premie do umiejętności:
Skakanie +2
Postępowanie ze zwierzętami +2
Zwinność +2
Szybkość bazowa:
12m (8 pól)
Rozmiar:
Duży
To mój początkowy niby-projekt. Chciałbym zrobić tę rasę w taki sposób, żeby jej SW wynosiło maksymalnie +3 (ewentualnie +4). Proszę o pomoc .
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:05, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Filmu nie oglądałem.
Skoro jest to duża rasa daj im 2-4 rasowe kości wytrzymałości na 1. poziomie. Skoro ma być dla gracza - najpierw ustal dostosowanie poziomu.
Moim zdaniem najpierw musisz rozpisać zdolności mechanicznie. Pytanie "pomóżcie" jest zbyt ogólne by pomóc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mish
Badacz Podziemi
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Odległej Galaktyki
|
Wysłany: Pią 16:06, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na filmie nie byłem (choć co nieco o nim słyszałem), ale faktycznie - ta rasa to przepak. Ustal dla niej jakieś epp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:52, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Wywal premię do budowy. Zmień rozmiar do średniego i daj powerful build (jak rozmiar duży, ale nie zwiększa zasięgu i frontu). 3 kostki humanoida potwora. Albo 2.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Sob 11:05, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
I wyszło że nikt filmu nie widział Na'vi są rozmiaru dużego i tego zmieniać nie można. To co do na pewno to ulubiona klasa tropiciel.
Co do cech zrezygnował bym z budowy na rzecz roztropności. Lud Na'vi zwraca bardzo dużą uwagę na życie wewnętrzne i więź z naturą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:31, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na'vi są rozmiaru dużego i tego zmieniać nie można. |
Tylko, że duże rasy mają +4 do siły za rozmiar... I -2 do zręczności... I powiększanie frontu postaci nie pasuje mi do premii do zręczności. A patrząc po zdjęciach z filmu, Na'vi nie są olbrzymimi klocami, który zajmuje obszar 3 na 3 metry. Bo jeśli są dużymi istotami, może ich otoczyć 28 ludzi... 3*4*2+4.
Potężna budowa zapewnia premie do przewracania i używanych broni, nie zmniejszając KP za rozmiar, ani nie zwiększając zasięgu, czy też frontu.
Cytat: | Powerful Build (Ex): The physical stature of half-giants lets them function in many ways as if they were one size category larger. Whenever a half-giant is subject to a size modifier or special size modifier for an opposed check (such as during grapple checks, bull rush attempts, and trip attempts), the half-giant is treated as one size larger if doing so is advantageous to him. A half-giant is also considered to be one size larger when determining whether a creature’s special attacks based on size (such as improved grab or swallow whole) can affect him. A half-giant can use weapons designed for a creature one size larger without penalty. However, his space and reach remain those of a creature of his actual size. The benefits of this racial trait stack with the effects of powers, abilities, and spells that change the subject’s size category. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 13:40, 23 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Na'vi nie są olbrzymimi klocami, który zajmuje obszar 3 na 3 metry |
Jeżeli są dwunożne i mają do 2,5 m powinny być średniego rozmiaru. Jeżeli mają ponad 2,5 metra powinny być rozmiaru dużego. I zajmować 1,5 m na 1,5 m. Dopiero wielkie dwunożne istoty zajmują 3 na 3.
Cytat: | Tylko, że duże rasy mają +4 do siły za rozmiar... I -2 do zręczności |
SRD o zmianie rozmiaru z śrendiego na duży napisał: |
S +8 Zr -2 Bd +4 Naturalny pancerz +2 KP/atak -1 |
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 13:42, 23 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 18:20, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem premia do budowy powinna zostać, w końcu na'vi mają kości z dodatkiem włókna węglowego. Mimo, że są rozmiaru dużego, to kara do zręczności do nich nie pasuje (wystarczy popatrzeć z jaką zwinnością łażą po drzewach).
Co do wzrostu to na'vi są około dwa razy wyżsi niż ludzie.
A propos typu, do jakiego mogliby należeć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:18, 24 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Humanoid - potwór.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 14:19, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem, humanoid-potwór średnio pasuje. Do tego typu należą istoty obdarzone potwornymi cechami, a na'vi są raczej podobne do ludzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:01, 25 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Masz trzy opcje do wyboru:
- humanoid
- humanoid-potwór
- gigant
Jak mniemam gigant tu nie pasuje. Pozostaje ocenić, czy istoty te mają potworne (mogą być też silnie zwierzęce) cechy w swojej budowie ciała, czy nie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 10:59, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na'vi posiadają ogony i nienaturalnie duże oczy. Cechy te nie są na tyle potworne, żeby na'vi miały typ humanoid-potwór. Sądzę, że humanoid jest najlepszy.
Ostatnio zmieniony przez Pumba dnia Wto 12:06, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Czw 9:44, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę śmieszy mnie stwierdzenie "nienaturalnie" (Nie chciałbym by było to odebrane negatywnie) Dla Na'vi jest to naturalna wielkość oczu. Nie naturalna byłaby wtedy gdyby pojawiła się mutacja lub ktoś w nich grzebał.
na typach nie znam się dobrze ale Humanoid potwór mi nie pasuje.
poruszyłbym też temat z kąd mieli by oni pochodzić - który plan. jeżeli nie z tego planu to proste typ przybysz. Poprawcie jezeli się mylę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 13:23, 28 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Pisząc nienaturalne, miałem na myśli ludzkie standardy.
Na'vi zamieszkują plan Pandora, którego projekt wstawię na forum w przyszłym tygodniu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:32, 30 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Jeżeli są dwunożne i mają do 2,5 m powinny być średniego rozmiaru. Jeżeli mają ponad 2,5 metra powinny być rozmiaru dużego. I zajmować 1,5 m na 1,5 m. Dopiero wielkie dwunożne istoty zajmują 3 na 3.
|
Duże istoty w 3.5 mają rozmiar 10 stóp. Patrz: balor, małpy człekokształtne, ognisty gigant. Z powodu tego, że Na'vi są wysocy, wielkimi nie będąc, sugeruję w pewnym stopniu niezgodnie z zasadami zapewnić im rozmiar średni i zdolność powerful build.
Cytat: | Moim zdaniem premia do budowy powinna zostać, w końcu na'vi mają kości z dodatkiem włókna węglowego. |
Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem.
Cytat: |
Na'vi zamieszkują plan Pandora, którego projekt wstawię na forum w przyszłym tygodniu. |
W takim razie na pewno typ przybysz. W sumie, przybysze są o tyle fajni, że ich kostki zapewniają wszystkie mocne RO i pełny BAB.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
redy123
Nowicjusz
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:01, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Daj im duo roztropnosci. Ulubion klasa na'vi powinien byc tropiciel i druid. Ja bym na druida raczej postawil
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wedkarz95
Początkujący
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:29, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to Na'vi wyglądają jak nieco wyrośnięte elfy o niebieskiej skórze. Morze chciałbyś zrobić z nich kolejny podtyp elfów??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 18:23, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem. |
Włókno węglowe jest o wiele twardsze od ludzkich kości, więc premia do budowy jest tu jak najbardziej na miejscu.
Cytat: | Jak dla mnie to Na'vi wyglądają jak nieco wyrośnięte elfy o niebieskiej skórze. Morze chciałbyś zrobić z nich kolejny podtyp elfów?? |
Nie widzę na'vi jako elfów. Są strasznie prymitywni, a to mi do długouchych nie pasuje.
Cytat: | Daj im duo roztropnosci. Ulubion klasa na'vi powinien byc tropiciel i druid |
Premia z roztropności może być, ale co najwyżej +2 ( przecież na'vi za sprytni nie byli). Ulubiona klasa to na pewno tropiciel.
Cytat: | W takim razie na pewno typ przybysz. |
Moim zdaniem przybysz średnio pasuje, ale skoro na'vi pochodzą z innego planu, to chyba ten będzie najlepszy.
Co do kostek wytrzymałości przybysza na początek to chyba będą trzy.
Proponuję EPP +3[/list]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robster
Użytkownik
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:48, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Cytat: | Nawet gdyby mieli kości ze stali lotniczej, wątpię, czy pozwoliłoby to im wytrzymać więcej ciosów mieczem. |
Włókno węglowe jest o wiele twardsze od ludzkich kości, więc premia do budowy jest tu jak najbardziej na miejscu. |
Twarde kości mają się nijak do przyjmowanych obrażeń. Kości nie mają wpływu na twardą skórę, a to ona jest przebijana przez miecz, chyba że Na'Vi mają szkielet na wierzchu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 20:16, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Na'vi są o wiele wytrzymalsi niż ludzie.
W filmie zresztą zostało powiedziane, że:
"Natura obdarzyła ich kośćmi, wzmocnionymi włóknem węglowym, przez co trudniej ich zabić."
Poza tym twarda skóra nijak się ma do premii z budowy, raczej do naturalnego pancerza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robster
Użytkownik
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:47, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tak bo logika nakazuje mówić, że jak ma się twarde kości to trudniej jest przeciąć skórę, przez co dochodzi do ubytku krwi, a mniej więcej to są obrażenia. DnD jest pełne rzeczy niedorzecznych, które można naprawić logiką -__-. Ja bym za te ich kości wzmocione włóknem węglowym dał jakieś inne premie chociażby do umiejętności Skakanie lub upadania. Jak chcesz się kłócić z logiką to może ustalmy, że dzięki tym kościom mogą latać. -__-
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 17:37, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Moim zdaniem przybysz średnio pasuje, ale skoro na'vi pochodzą z innego planu, to chyba ten będzie najlepszy. |
Jeśli nie chcesz by byli przybyszami, nie twórz ich świata jako nowego planu, a jako planetę na pierwszej materialnej.
Cytat: | Premia z roztropności może być, ale co najwyżej +2 ( przecież na'vi za sprytni nie byli). |
Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pumba
Początkujący
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 17:50, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jeśli nie chcesz by byli przybyszami, nie twórz ich świata jako nowego planu, a jako planetę na pierwszej materialnej. |
Tak właśnie zrobię.
Cytat: | Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności. |
Intelekt odnosi się do wiedzy i zdolności zapamiętywania postaci.
Cytat: | Tak bo logika nakazuje mówić, że jak ma się twarde kości to trudniej jest przeciąć skórę, przez co dochodzi do ubytku krwi, a mniej więcej to są obrażenia. DnD jest pełne rzeczy niedorzecznych, które można naprawić logiką -__-. Ja bym za te ich kości wzmocione włóknem węglowym dał jakieś inne premie chociażby do umiejętności Skakanie lub upadania. Jak chcesz się kłócić z logiką to może ustalmy, że dzięki tym kościom mogą latać. -__- |
Proponuję więc, by zamiast do budowy, na'vi mięli naturalny pancerz+2
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Wto 21:30, 02 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Naturalny pancerz to dobry pomysł. Ale nadal pozostaje problem typu.
Proponuje też bonus rasowy do sztuki przetrwania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Warag
Zbrojny
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 17:58, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Cytat:
Cytat: | Spryt odnosi się do intelektu, a nie roztropności. |
Intelekt odnosi się do wiedzy i zdolności zapamiętywania postaci. |
Cytat z PG: "Sprytny bohater (czyli o wysokim intelekcie)..."
Zdolność Szermierza, sprytna obrona, korzysta z intelektu.
Więc jednak intelekt :).
Mógłbyś wyjaśnić dlaczego Na'vi mają karę do charyzmy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|