|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 14:02, 06 Lut 2006 Temat postu: [3.0] Orogowie |
|
|
Orog
Średni gigant
Kości Wytrzymałości: 2k8+5 (14 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 6 m (zbroja łuskowa), bazowa 9 m
KP: 15 (+1 naturalny, +4 zbroja łuskowa)
Ataki: ciężki korbacz +3 wręcz lub oszczep + 1 dystansowy
Obrażenia: ciężki korbacz 1k10+3, oszczep 1k6+2
Front/Zasięg: 1,5 na 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: brak
Specjalne cechy: brak
Rzuty obronne: Wytrw+4 Ref+0 Wola-1
Atrybuty: S 14 ZR 10 BD 13 INT 8 RZT 9 CHA 7
Umiejętności: nasłuchiwanie +2 zauważanie +3
Atuty: twardość
------------------------------------------------------------------------------
Klimat/teren: każdy region oraz podziemia
Występowanie: pojedynczo, banda (2-8 ), oddział (9-18 plus jeden nadzorca 3 poziomu), klan (20-40 orogów + 25% walczących wyrostków + 50% niewalczących + 0-4 ogry + 2 nadzorców 3 poziomu + 2 adeptów 2 poziomu + jeden dowódca 4-6 poziomu), grupa łupieżcza (19-40 + 1 nadzorca 3 poziomu + 2 nadzorców 3 poziomu +1 adept 1 poziomu na 10 orogów + 1 przywódca 4-6 poziomu) lub plemię (60-200 + 1 sierżant 3 poziomu na 20 orogów + 1 adept 1-3 poziomu na 20 niewalczących + 1 wielki szaman 4-7 poziomu [adept lub kapłan] +1 przywódca klanu 4-6 poziomu na 40 orogów + 1 Wielki Nadzorca 7-10 poziomu + 75% szans na 1 ogra na 20 orogów + 50% niewalczących)
Skala Wyzwania: 1
Charakter: zwykle neutralnie zły lub chaotycznie zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu +0
Opis:
Orogowie są potomkami orków i ogrów, dziedzicząc cechy obu tych ras. Znane są również liczne magiczne eksperymenty, w efekcie których powstali przedstawiciele tej rasy. Wyglądem przypominają orków, są jednak wyżsi (2,10-2,30 m), mają (podobnie do ogrów, lecz w mniejszym stopniu) wysuniętą do przodu twarz i ciężką budowę ciała. Zwykle chodzą wyprostowane, pochylając szyje i wyciągając głowy do przodu.
Walka:
Orogowie nie stosują wymyślnych manewrów bojowych i czasami źle oceniają sytuację, lecz są podczas walki dość zdyscyplinowani i często wykorzystują przewracanie, flankowanie oraz rozbrajanie. W licznych przypadkach biegli w użyciu takiego uzbrojenia orogowie sięgają po kusze, duże tarcze i pawęże.
Społeczeństwa orogów:
Orogów można spotkać zarówno w społeczeństwach ogrów, które nimi pomiatają, jak i orków, wśród których niekiedy potrafią dojść daleko, nawet zostając przywódcami. Najchętniej jednak żyją we własnych społeczeństwach, gdyż tylko wtedy nie czują swojej odmienności.
Ich społeczności dzielą się na klany, z których każde ma swojego przywódcę, będącego wybranym (czyli nikt żywy nie sprzeciwia się przejęciu przez niego władzy) dzięki poparciu (ze względu na siłę, mądrość, czy wywoływany strach) pozostałych. Zwykle jednak kilka klanów (2-5) łączy się w plemię, nad którym władzę sprawuje Wielki Nadzorca, który niemal zawsze pełni swą funkcje przez wiele lat, po czym albo umiera w bitwie, czy z przyczyn naturalnych, albo ustępuje dobrowolnie. Wśród orogów mało popularne są praktyki skrytobójcze. Zdarzają się pojedynki o władzę, lecz obowiązują w nich dwie rzeczy: Przegranego się nie dobija oraz jeśli orogowie nie zaakceptują zwycięzcy dawny przywódca zachowuje władzę. Nie liczy się u nich jedynie siła fizyczna, ale także mądrość i zdolności przywódcze.
Religia:
Orogowie czczą bóstwa swoich rodziców lub też inne, zgodne z planami i ideologią plemienia. Duchową pieczę nad plemieniem sprawuje Wielki Szaman.
Orogowie jako postacie:
Ulubioną klasą orogów jest wojownik. Ich przywódcy obierają zwykle tę ścieżkę.
Wyrostki orogów:
Orogowie dorastają w tempie podobnym do ludzi. W wieku 10 lat stają się wyrostkami. Są wystarczająco rozwinięci by walczyć i robią to jako ostatnia linia obrony siedziby. Zwykle mają maczugi, jednak wychowankowie znaczniejszych członków plemienia mogą posiadać inny, nie za drogi ekwipunek.
Orog wyrostek
Średni gigant
Kości Wytrzymałości: 1k8+2 (6 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 6 m
KP: 10
Ataki: -1 maczuga
Obrażenia: maczuga 1k6-1
Front/Zasięg: 1,5 na 1,5 m/1,5 m
Specjalne ataki: brak
Specjalne cechy: brak
Rzuty obronne: Wytrw+1 Ref+0 Wola-2
Atrybuty: S 8 ZR 10 BD 9 INT 6 RZT 7 CHA 5
Umiejętności: nasłuchiwanie +0 zauważanie +0
Atuty: twardość
------------------------------------------------------------------------------
Klimat/teren: każdy region oraz podziemia
Występowanie: patrz opis oroga
Skala Wyzwania: 1/4
Charakter: zwykle neutralnie zły lub chaotycznie zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci (oraz dorastanie, patrz Orog)
Dostosowanie poziomu +0
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 0:41, 31 Gru 2009, w całości zmieniany 12 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Pon 15:35, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładne - to twoje czy ściągnięte z jakiegoś podręcznika??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:46, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Cytat: | czy ściągnięte z jakiegoś podręcznika?? |
O co ty mnie podejrzewasz?
Cytat: | Czy ktoś dostrzega coś, co należy zmienić? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Pon 22:34, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wiesz Kamulcu wiem, że taki potwór był np. w icewind dale - więc się pytam tak an wszeliki wypadek. Cóż po głębszym zastanowieniu troszku są cieńcy - w grze byli mocniejsi , no ale biorąc mieszankę genetyczną - jak powiadasz ork i ogr - no to faktycznie średnia skali da około 1. I nie wiem dlaczego, ale miałem wrażenie, że orogi mają psie mordy, ale może mnie wyprowadzisz z błędu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 20:30, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
1. Tak w Icwindailu mieli psie głowy, ale to inwencja twórcza Kamulca
2. Ja bym dał jakieś cechy rasowe, żeby trochę urozmaicić
3. Że byli silniejsci to można wyjaśnic poziomem w klasie postaci (oile się niemyle dla orogów epp wynosi +2), oczywiście dla specialnych graczy mógłby być ciekawy (jeśli uwzględnić mój p.2)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10:41, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No wcale nie jest złe... Własciwie czegoś mi tam brakuje, ale nie wiem czego. Jest interesująca, łatwo można wplątać ją do gry. Troche nie współgra ze sobą Intelekt 8 i:
Kamulec napisał: | Nie liczy się u nich jedynie siła fizyczna. |
Moja ocena na razie to 6+/10, ale moze jeszcze ulec zmianie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 10:16, 09 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładna praca, a przede wszystkim dokładna... nie mam żadnych zarzutów (raczej) Ja właśnie pracuje nad fajnym potworkiem i może już dziś lub jutro go opublikuje. Mam nadzieje, ze moja praca ulegnie ocenie Czery, bo czytając jego wypowiedzi oraz sesje uważam go za specjaliste jeśli chodzi o D&D i myśle, że bez niego to forum by tak nie wyglądało...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Czw 12:39, 09 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Nie schlebiaj mi tak Okeanosie - mam braki andal w tej dziedzinie, jeśli ktosby miał tu na mechanice byc dobry to na pewno mistrz Thorik jest lepszy ode mnie, reszta tez sobie daje całkiem dobrze rade - w koncu po to tu jesteśmy i każdy ma z nas inny punkt widzenia, ale z chęcią ocenię.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:17, 11 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dla mnie 8/10, ale jak by dodać cechy rasowe to by była ciekawsza ()
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Drakestar
Zbrojny
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:12, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Coś takiego już jest. A dokładniej w Races of Faerun. Można zobaczyć w Art gallery Oroga w walce z Ahkhegiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:53, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No, może i jest. Jeśli masz tę ksiązkę, to potraktuj to jako alternatywną wersję albo nowy gatunek. Jeśli nie, to jest to nowy potwór.♠♦♣
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 14:32, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dokładnie (pozwolę sobie powtórzyć, jak iż ja jestem twórcą). Ja nie mam Races of Faerun. Wzorowałem się jedynie na orku i ogrze. Nazwę wziąłem z PMP, gdzie też się ona pojawia jak NIE stworzonego potwora, zdaje się nawet, że jako przykład istoty, którą może stworzyć MP.
W każdym razie nie musze chyba uznawać za obowiązującego mnie jakiegoś podręcznika, którego nawet nie raczono przetłumaczyć. Szczególnie, iż z tego co wiem, wszystkich podręczników jest 60, czy też 70. Na to by trzeba wydać tysiące złotych.
W każdym razie rasą tą nie złamałem praw autorskich (znikąd jej nie skopiowałem), zaś dla osób, które posiadają księgę "Races of Faerun", mogą uznawać te statystyki jako alternatywną wersję oroga.
Liverrin napisał: | No wcale nie jest złe... Właściwie czegoś mi tam brakuje, ale nie wiem czego. Jest interesująca, łatwo można wplątać ją do gry. Trochę nie współgra ze sobą Intelekt 8 i:
Kamulec napisał: | Nie liczy się u nich jedynie siła fizyczna. |
|
Wiesz, właśnie chciałem, by byli dzięki czemuś oryginalni. Dlatego właśnie walczą korbaczami, są dość zdyscyplinowani podczas walki i mają taki sposób sięgania po władzę. Nie napisałem, że są inteligentni. Po prostu jak ktoś umie dowodzić, to go słuchają i szanują. Tak właśnie częściej działają głupsi, niż mądrzejsi (którzy często sami chcą rządzić i się nie podporządkują).
Dokonałem poprawek stylistycznych i rozwinąłem ostatnie zdanie opisu społeczności, na bardziej jednoznaczne.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 18:50, 29 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czera
Kontemplujący
Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Się biorą ci kretyni
|
Wysłany: Sob 15:46, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No to tacy Niemcy w D&D. To tak żartem, ale fakt jakby trzeba się było odnosić do każdego podręcznika to byś zbankrutował. Alternatynwa wersja jest bardzo dobra. Dlaczego by nie można zrobić alternatywnej wersji elfa np. Jeśli ci się nie podoba.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 3 tematy
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:09, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Wymyślnych cech rasowych nie posiada, ponieważ dysponuje nimi ani ogr, ani ork. Dopisałem ulubioną klasę (gdy to pisałem myślałem, ze dotyczy tylko istot o 1KW).
____________________________________________________________________
Dokonałem drobnych modyfikacji stylistycznych tekstu, poprawiłem umiejętności oroga (nie są już traktowane jak międzyklasowe), dodałem informację o wyrostkach oraz ich statystyki.
Usunąłem ankietę:
Cytat: | Czy orogowie powinni mieć wyższą inteligencję (pytanie dodaję po przeczytaniu niżej zamieszczonych postów) ?
Tak
14% [ 1 ]
Nie
85% [ 6 ]
|
____________________________________________________________________
Dodałem informację o dostosowaniu poziomu (którego brak).
Zaraz się pewnie co u niektórych głosy podniosą więc dodam, że dostosowanie poziomu to wartość którą dodaje się do KW potwora i poziomów w klasach, by wyliczyć EPP.
Chciałem jeszcze dodać, że orogowie opsiani są w podręczniku do edycji 3.5 do Zapomnianych Krain.
Jak będe miał czas i znajdę chęci, to dopiszę jeszcze wersje do 3.5 (bo nie wszyscy muszą grać w Zapomnianych Krainach).
_____________________________________________________________
Poprawiłem statystyki wyrostków. Uwzględniłem twardość w PW i usunąłem dodaną błędnie premię do KP za rozmiar.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 10:11, 17 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|