|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 8:47, 14 Lut 2006 Temat postu: [3.0] Odbicie uderzenia |
|
|
A zaczęło się od:
Odbicie uderzenia
Potrafisz odbyć cios wroga.
Warunki wstępne: Zr 17+
Korzyści: W turze ataku wroga, przed jego testem ataku, możesz zdecydować się na próbę odbicia ciosu. Rzucasz k20 dodając swój modyfikator ze zręczności przeciwko atakowi wroga. Jeżeli test ataku przeciwnika przebije ten rzut, musi go normalnie porównać z twoja KP. W następnej turze tracisz standardową akcję.
Brak: Nie można blokować ciosów przy walce bez broni, chyba, że również walką bez broni.
Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Czw 13:24, 20 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 17:57, 14 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No fajne mnie się podoba...
Moja ocena 9/10
Liverrin napisał: | Brak: Nie można blokować ciosów przy walce bez broni, chyba, że również walką bez broni. |
Co przez to rozumiesz ?? Powinniśmy wprowadzić coś takiego (jak dobre to mój pomysł ), że jeżeli BG używa tarczy, powinnien mieć taki atut jak szansa na blok, tarcza zapewnia premię do KP, ale ktoś bardzo biegły w jej używaniu, mógłby wykorzystać ją nie tylko dla premi do KP, lecz także do odparowania ciosu (oczywiście z odpowiednimi ograniczeniami i warunkami posiadania) poprzez przebicie testu ataku przeciwnika oczywiście (dod. premię ze Zr).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 21:29, 14 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Okeanos napisał: | No fajne mnie się podoba... |
To każdy może powiedzieć...
Okeanos napisał: | Co przez to rozumiesz ?? |
To, że mieczem nie zablokujesz uderzenia pięścią, ani na odwrót.
Okeanos napisał: | jak dobre to mój pomysł |
Nie zapominaj, że piszesz o tym w moim temacie na atuty ...
Okeanos napisał: | jeżeli BG używa tarczy, powinnien mieć taki atut jak szansa na blok, tarcza zapewnia premię do KP, ale ktoś bardzo biegły w jej używaniu, mógłby wykorzystać ją nie tylko dla premi do KP, lecz także do odparowania ciosu (oczywiście z odpowiednimi ograniczeniami i warunkami posiadania) poprzez przebicie testu ataku przeciwnika oczywiście (dod. premię ze Zr). |
Nie dokładnie. W moim atucie chodzi o to, iż ktoś kto ma wysoką zręczność i umie posługiwać sie bronią naturalnie, jest na tyle szybki, że może sparować zadany mu cios. Można by takie coś stworzyć (w naciąganym wypadku), lecz jak napisał Kondeks, nie dawała by wtedy premii do KP:
Wróg Cię atakuje, wysuwasz przed sobą tarczę i próbujesz sparować jego atak. Lecz gdy on "ominie" bronią twoją tarczę, nie zdążysz jej cofnąć by użyć jej do ewentualnej obrony... (w końcu to liczy się jak akcja całorundowa)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 15:50, 16 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba trochę za silny. Przecież łotrzyk na 1 lvl niziołek czy elf mogą mieć +5 zr. W gruncie rzeczy zmniejszają o połowę lub więcej tym atutem szanse trafienia ich.
Posłuchaj Liverinie chyba nie sądzisz, że dobrze będzie jeśli każdy z 71 użytkowników będzie miał temat na atuty. Nie powinieneś zastrzegać sobie prawa do umieszczania pomysłów w tym temacie. Takie rzeczy mają sens przy większych pracach. Mam nadzieje że nie zabrzmiało, zbyt ostro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Okeanos
Zbrojny
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 17:20, 24 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra tezar moja ocenqa (nareszcie Liverrinie)
Nie uważam atutu za zbyt silny, jednak przed wprowadzeniem go do rozgrywki Mp powinni się zastanowić... Otóż można wprawdzie wprowadzić troszkę"grubsze" waruneczki, ale nie oto chodzi. Atut ten stosowany bez żadnych ograniczeń może powoli znudzić graczy i zepsuć nieco tempo i tą jakże ważną "iskrę" przebiegu akcji. Gracze deklarując, że chcą odparowywać ataki silniejszych przeciwników wyczerpią swoje nerwy i powoli będzie to głupie. Powinno się także przy takim odparowywaniu brać pod uwagę siłę (jej róznice) bądź rozmiar blokowanego (z pewnością robi różnice czy blokujesz Grimlocka, a Attacha)
Pomysł fajny tylko trzeba nieco poprawić. :-)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:14, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Kajakcz napisał: | Może premia od siły przy parowaniu ciosów brońmi dwuręcznymi a od zręczności do lekkich i jednoręcznych? |
Raczej od siły. Zasłonić się bronią to i tak zdołasz, za to liczy się bardziej to, żeby przeciwnik nie zdołał nam tej broni odtrącić.
Co do całego atutu to mój pomysł jest taki: zamiast pełnej obrony deklarujesz parowanie ataków i przez całą rundę Twoja KP jest równa 1k20 + premia do ataku dzierżonym orężem. Inny motyw, to wprowadzić to, ale tylko względem jednego ataku tak jak to ma miejsce w przypadku konnej walki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 17:39, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Boski miał na myśli, jeżeli dobrze rozumiem, dodać ten test niezależnie od przebicia KP. Osobiście uważam to za zły pomysł, ponieważ:
- realizm. D&D nie wprowadza czegoś takiego, jak szybkość i zasięg broni (w przypadku małych odległości). Nie ma znaczenia, że sztyletem walczy się zupełnie inaczej niż toporem, że trzeba podejść bliżej, atakować można wielokrotnie szybciej, a niektóre bronie są lepsze na inne). Jednak przy wprowadzaniu parowania potrzeba to uwzględnić. Najlepszą bronią do parowania z bardziej typowych będzie broń jednoręczna, i dość lekka, jak miecze i rapiery, zaś o wiele trudniej będzie sparować cios toporem lub młotem, nie wspominając już o broni drzewcowej. Trzeba tu jeszcze dodać, że efektem zasłony będzie często centralny atak na broń, co osłabi bron nie-metalową.
- jak wprowadzać parowanie, to już w pełni, a do tego już prościej zmienić system. Większość systemów z małą ilością (lub brakiem) PW ma taką opcję, ale do tego system jest przygotowany.
- wzmocni obronę postaci z lepszymi parametrami potrzebnymi do testu spornego
- w ostateczności można wprowadzić wariant opisany w PMP dotyczący rzucania o KP (zamiast brania stałej "10"), ale to osłabi postaci z wysoką KP (w niektórych przypadkach nawet kilkakrotnie częściej będą trafiane).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 10:27, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Kamulec napisał: | - w ostateczności można wprowadzić wariant opisany w PMP dotyczący rzucania o KP (zamiast brania stałej "10"), ale to osłabi postaci z wysoką KP (w niektórych przypadkach nawet kilkakrotnie częściej będą trafiane). |
Nie osłabi. Po to dodałem:
Liverrin napisał: | Jeżeli test ataku przeciwnika przebije ten rzut, musi go normalnie porównać z twoja KP. |
A to po to, że atut ma być dla bardów, zaklinaczy itp. którzy z zasady mają niską KP. Wtedy, przy tym atucie, zwiększa się ich szansa na uniknięcia ciosu.
Nie zrozumiałem w pełni, co chciał tutaj zmienić Boski. Premia do walki orężem zamiast zręczności? To nie bardzo pasuje do konspektu atutu.
Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 16:28, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Boski miał na myśli test ataku, który pozwalałby zanegować trafienie. Były wykonywany tylko gdy atak przebijałby KP pozwalając na dodatkową obronę poprzez parowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21:08, 14 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Hm, to w sumie dobre rozwiązanie. Bo wtedy postać z atutem zyskiwałaby coraz lepsze premie do parowania ciosów wraz z poziomami. Jak będę miał chwilkę, to jakoś to zredaguję i poprawię post.
Liverrin napisał: | Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to? |
Nikt nie odpowiedział, a zanim zmienię atut wolałbym wiedzieć, jak byłoby lepiej.
P.S. Boski, czemu mówisz o sobie w trzeciej osobie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21:52, 14 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Takie naśladowanie stylu Kamulca... z małym sprostowaniem...
Kamulec napisał: | Boski miał na myśli, jeżeli dobrze rozumiem, dodać ten test niezależnie od przebicia KP. |
Boski napisał: | Boski miał na myśli test ataku, który pozwalałby zanegować trafienie. |
Liverrin napisał: | Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to? |
Tak mysłę, że dodanie biegłości to dobry pomysł. Dodatkowo mysłę, że dobre byłoby dodanie kar / premii za rozmiar i typ broni. Moja propozycja znajduje się w tym temacie: http://www.dndforumrpg.fora.pl/post11442.html#11442
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jonnblaze
Nowicjusz
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 5:48, 31 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 2:06, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Odradzam. Atut wyraźnie wydłużyłby rozgrywkę, gdyż do jego poprawnego stosowania MP musiałby przed każdym testem ataku dawać graczowi możliwość zadeklarowania jego użycia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|