Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Precyzyjny atak [ogólny]

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 8:36, 29 Sty 2009    Temat postu: [3.5] Precyzyjny atak [ogólny]

Precyzyjny atak [ogólny]

Potrafisz wyprowadzać niezwykle precyzyjne ataki.
Wymagania: Zr 13, Siła 13, wojownik poziomu 3
Korzyści: W swojej akcji, przed wykonaniem testu ataku w danej rundzie, możesz odjąć pewną liczbę od modyfikatora z siły od obrażeń i dodać ją do testu ataku. Wymaga to jednak akcji całorundowej. Wspomniana liczba nie może przekroczyć Twojej bazowej premii do ataku (i maksymalnie może wynosić 5); modyfikator z siły nie może zostać obniżony poniżej +1. Uzyskaną w ten sposób premię do ataku i karę do obrażeń, bierze się pod uwagę do końca następnej rundy. Nie można wykorzystywać tego atutu do ataków bronią zasięgową, dystansową czarem, oraz gdy walczysz bronią oburęczną.

Wojownik może wziąć ten atut, jako jeden z atutów premiowych.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 11:43, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Czw 10:29, 29 Sty 2009    Temat postu:

Dlaczego w wymaganiach jest zręczność, a odejmuje się modyfikator z siły?
A co w wypadku broni, które nie dostają dodatkowych obrażeń z siły (np. kusze, czary dotykowe itp)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 10:53, 29 Sty 2009    Temat postu:

Suld napisał:
Dlaczego w wymaganiach jest zręczność, a odejmuje się modyfikator z siły?
Żeby wyprowadzić precyzyjny atak, trzeba być wystarczająco zręcznym. Ale kosztuje to obrażenia - nie da się tak dobrze trafić.

Może dodać też, że w przypadku finezji w broni, czy też ataków dystansowych odjąć można również modyfikator z dex?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Czw 12:29, 29 Sty 2009    Temat postu:

To rozważ następującą sytuacje.
Czarodziej, rzucający czar, powiedzmy dezintegracja, odejmuje sobie - 500 od modyfikatora z siły do obrażeń i dodaje +500 do trafienia. Oczywiście, trafia, zadaje obrażenia 40k6.

Dezintegracja jest kiepskim przykładem, bo pozwala na rzut obronny, a nie chce mi się szukać czaru, który nie ma (a są takie czary!)

Dalej nie widzisz w tym nic złego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 12:50, 29 Sty 2009    Temat postu:

Suld napisał:
Wspomniana liczba nie może przekroczyć Twojej bazowej premii do ataku.
(to było od początku) Czyli max. 10. Ale dobry pomysł. Dodam, że nie można obniżyć poniżej modyfikatora -1 i nie można użyć względem czaru.

Dodałem możliwość wykonania ataku dystansowego, ale wydaje mi się przekombinowana :/ (bo odejmowanie mod z dex, żeby uzyskać lepsze trafienie, to przesada)
_______________________

Ad. postu niżej:
Też tak myślałem. Ale się z tym jeszcze nie spotkałem.
Atut przydatny jak walczysz z jakąś muchą co ma mało pw, tylko trudno ją trafić Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Czw 12:58, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Czw 12:54, 29 Sty 2009    Temat postu:

W sumie jest już Precyzyjny strzał, ale to zupełnie inny atut. Myślałem, że ktoś już wcześniej wymyślił Precyzyjny atak.

Pomysł dobry. W zasadzie praca opierała się tylko na uściśleniu paru szczegółów oraz samym pomyśle. Ot, taki sobie, przydatny atak dla tego, komu szczególnie zależy na wysokiej premii do ataku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Czw 13:54, 29 Sty 2009    Temat postu:

Volfer napisał:
Suld napisał:
Wspomniana liczba nie może przekroczyć Twojej bazowej premii do ataku.
(to było od początku) Czyli max. 10. Ale dobry pomysł. Dodam, że nie można obniżyć poniżej modyfikatora -1 i nie można użyć względem czaru.

Jak pisałem notkę, to tego fragmentu nie było.

W obecnej wersji, postacie z siłą poniżej 10 nie mogą użyć tego atutu?
Wypada więc chyba dać w wymaganiach minimum siły 11?


No, ale dobra rozważmy postać mającą ten atut i power attack.

Power attack, pozwala dodać 2x to co odejmiesz, jeśli atakujesz bronią dwuręczną.
Ten atut pozwala odjąć od obrażeń 1.5 raza to co dodajesz do obrażeń.

Sumując, postać używająca obydwu atutów jest w stanie na czysto zwiększyć sobie obrażenia o 0.5 to co wirtualnie odejmie od ataku?

Mając atut Leap Attack i klasę szalonego berserkera, jesteśmy w stanie zyskać na czysto 4.5 raza BPA do obrażeń beż żadnych kar do ataku?
Słodkie ;)
Fakt, że nie są to astronomiczne obrażenia (~45 na atak), ale mimo wszystko.


Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Czw 14:01, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 16:40, 29 Sty 2009    Temat postu:

Suld napisał:
Jak pisałem notkę, to tego fragmentu nie było.
Możliwe, że nie zauważyłeś, zdarza się. Musiało być od początku bo wzorowałem się na opisie potężnego ataku.

Suld napisał:
Wypada więc chyba dać w wymaganiach minimum siły 11?
Słuszna uwaga. Dodałem.

Dopisałem:
Volfer napisał:
Nie można wykorzystywać tego atutu do ataków bronią zasięgową, dystansową oraz czarem.
Zrobię co najwyżej atut "dokładny strzał", bo przy atakach dystansowych należy kombinować.

Suld napisał:
Power attack, pozwala dodać 2x to co odejmiesz, jeśli atakujesz bronią dwuręczną.
Czyli wychodzi potem brak zbalansowania.
...
Przejrzałem swoje zapiski. Dam możliwość wykonywania tego ataku jedynie bronią jednoręczną albo lekką. Prosiłbym o poradę, którą opcję wybrać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:49, 29 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Dam możliwość wykonywania tego ataku jedynie bronią jednoręczną albo lekką. Prosiłbym o poradę, którą opcję wybrać

Dobrze. Chętnie zgaram łotrzykiem? Właściwie, może skrytobójca lepszy?

Nie sądzę, by autorzy podręczników nie wpadli na to. Ba, sam, gdy byłem nowicjuszem, analizowałem taki atut. Niestety, nie da się tego zbalansować przy zachowaniu idei podobnej do potężnego ataku lub wyspecjalizowania, gdyż atut okazuje się przegięty w połączeniu ze wszystkimi specjalnymi zdolnościami, znacznie wzmacniając te ataki, których głównym efektem jest ten drugorzędny. Oczywiście, można stwierdzić, że wiele z postaci je posiadających nie ma zbyt wysokiej siły, lecz tą można w miarę tanio zwiększyć (ile kosztuje np. bycza siła, czy przedmiot dający względnie mało do S). Przykłady takich zdolności:
- ukradkowy atak
- trucizny
- zdolności dodające do obrażeń (np. ugodzenia)
- migbłystalnośc
- oręż dodający do obrażeń, a nie do trafień (np. +1k6 od ognia)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Czw 20:12, 29 Sty 2009    Temat postu:

Generalnie, problem tkwi tam, gdzie obrażeń nie zadajesz, lub gdzie obrażenia nie zależą od siły. Trucizna jest tutaj doskonałym przykładem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 3:45, 30 Sty 2009    Temat postu:

Mi tam atut sie podoba. Wystarczy isc na logike. Ale jak mowia zasady, tak mowia zasady. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 7:37, 30 Sty 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Ba, sam, gdy byłem nowicjuszem, analizowałem taki atut.
-.- Dzięki, za to, że masz mnie za nowicjusza.

Kamulec napisał:
Niestety, nie da się tego zbalansować przy zachowaniu idei podobnej do potężnego ataku lub wyspecjalizowania, gdyż atut okazuje się przegięty w połączeniu ze wszystkimi specjalnymi zdolnościami, znacznie wzmacniając te ataki, których głównym efektem jest ten drugorzędny.
Lub dać tylko wojownikowi ten atut. Dodać, że modyfikator nie może być niższy niż +1 (wtedy łotrzyk uzyska co najwyżej przy dobrych wiatrach +1). Zmodyfikowałem odpowiednio już ten atut.

Kamulec napisał:
migbłystalnośc
Jest niezbalansowana. Sam o tym kiedyś pisałeś. Ja osobiście ją po prostu wywaliłem.
Zresztą nie ma akurat na nią wpływu za dużego; i tak musi wypaść na kości (ewentualnie tylko do potwierdzania).

Suld napisał:
Generalnie, problem tkwi tam, gdzie obrażeń nie zadajesz, lub gdzie obrażenia nie zależą od siły. Trucizna jest tutaj doskonałym przykładem.
Wojownik i tak trafi większość przeciwników, o SW nie przekraczającym poziomu drużyny o więcej niż 1. To jest na muchy Very Happy

Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 9:42, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:00, 30 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
-.- Dzięki, za to, że masz mnie za nowicjusza.

Też prowadziłem wtedy 2 lata w D&D. Wszystko zależy od perspektywy, ale jak na osobę, która modyfikuje D&D, wprowadzając nowe atuty, 2 lata to nie jest duży staż. W razie, gdybyś chciał podjąć dyskusję, to na PW.
Cytat:
Lub dać tylko wojownikowi ten atut. Dodać, że modyfikator nie może być niższy niż +1 (wtedy łotrzyk uzyska co najwyżej przy dobrych wiatrach +1). Zmodyfikowałem odpowiednio już ten atut.

Dobrze. Łotrzyk będzie miał na starcie S +1. Czarodziej rzuci na niego byczą siłę i kocią grację (alobh np. kupi sobie odpowiednie przedmioty dające +4 do obu, wypije eliksiry itd; zależy od poziomu), a on dostanie +4 do trafień zatrutym sztyletem z czarnym lotosem + ukradkowy atak. Trcohę dobre, czyż nie?

Ok, ograniczyłeś do wojownika. Wyobraź sobie taką sytuację:
Ogr wojownik z długim mieczem na 4 poziomie. Zamienia siłę na trafienia, zyskując do nich premię równą bazowej premii do ataku +6 (poziom w wojowniku +2). Ogr ten nie nastawia się na ofensywę. Dzięki pełnej zbroi płytowej +1, tarczy +1, ZR i naturalnemu pancerzowi uzyskuje KP 28. Seria atutów (zogniskowanie, precyzyjny atak, specjalizacja), miecz +1, S +7. Zostaje mu troche pieniędzy, więc kupuje truciznę, którą pokrywa ostrze.
Ogr ten ma ataki +15/+10, zadające 2k6+9 obrażeń. Należy zwrócić uwagę, że oba mogą nie trafić, gdy będzie walczył z ciężkozbrojnym wojownikiem, którego KP zapewne przekoroczy 20. Jest jednak inne rozwiązanie. Bierze ten atut i już, problem z głowy. Nie zawsze doda maksimum, ale wynosi ono +21/+16. Trochę dużo, zwazywszy na SW takiej postaci, zależnie od edycji wynoszące 6 lub 7.
Do tego dochodiz trucizna.

Zważ, że premia rosnie niebezpiecznie przy silniejszych stworzeniach (np. giganci), potężnie zwiększy skutecznośc trucizny (czemu niby wojownik ma jej nie stosować), a będzie "masakrować" np. przy wampirze, który posiada wysączenie energii. Dzięki temu atutowi, gdy np. 3 jego ataki trafią, obniży w 1 rundzie poziom o 6!
Jeżeli tworzyłbym postać na sesji, gdzie MP wprowadza taki atut nie bawiłbym się w jakieś premie do trafień, a tylko ładował w siłę (1 punkt zwiększa trafienia o 2) i kolejne obJeżeli tworzyłbym postać na sesji, gdzie MP wprowadza taki atut nie bawiłbym się w jakieś premie do trafień, a tylko ładował w siłę (1 punkt zwiększa trafienia o 2) i kolejne obrażenia od energii (średnio 3,5). rażenia od energii (średnio 3,5). Tym bardziej w 3.5.

Cytat:
wojownik poziomu 3

W tym momencie dodajesz wojownikowi zdolność klasową.

Cytat:
Wojownik i tak trafi większość przeciwników, o SW nie przekraczającym poziomu drużyny o więcej niż 1. To jest na muchy
1. atakiem.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 11:04, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laveris de Navarro
Początkujący


Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Józefosław k/Piaseczna

PostWysłany: Pią 11:08, 30 Sty 2009    Temat postu:

Widząc całą tą waszą dyskusję, naszła mnie jedna sugestia: ograniczyć to do jednego ataku na rundę. Owszem, nadal to będzie mocne, ale przynajmniej nie będzie takiego, co by kosił kilka razy w rundzie. ;)

Do tego dołożyłbym test Koncentracji, jakby rzucał czar, tylko wtedy, jak w rundzie danej oberwał obrażenia. Jeśli zda, uda mu się tak zaatakować. Jeśli nie - mamy do czynienia ze zwykłym trafieniem, a traci możliwość w tej rundzie na wykorzystanie Precyzyjnego Ataku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:15, 30 Sty 2009    Temat postu:

Ad. wyżej: pisałem w tym samym czasie co Lavaris Very Happy
____________________________

Kamulec napisał:
Też prowadziłem wtedy 2 lata w D&D.
To z punktu widzenia kogoś, kto gra dłużej od ciebie 2 lata też ty jesteś nowicjuszem? Bardzo mi nie pasuje do mnie to słowo; nawet w rangach forumowych jest tylko przez kilka postów.

Kamulec napisał:
Czarodziej rzuci na niego byczą siłę i kocią grację (alobh np. kupi sobie odpowiednie przedmioty dające +4 do obu, wypije eliksiry itd; zależy od poziomu)
Bycza siła i przedmiot razem nic ciekawego nie dadzą, bo zapewniają premię z usprawnienia. Łotrzyk zazwyczaj ma wartość siły 10, bo ważniejsza jest zręczność, intelekt i budowa (musi jakoś żyć). Nawiasem mówiąc to przyda mu się też charyzma, ewentualnie wid.

Kamulec napisał:
Ok, ograniczyłeś do wojownika. Wyobraź sobie taką sytuację:
Wojownik raczej poradzi sobie z trucizną.
Niżej podałeś ciekawe uzasadnienie. Otóż można wprowadzić kolejne ograniczenia (które dodałem):
-Maksymalnie 5
-Akcja całorundowa

Atut został bardzo ograniczony, ale tak trzeba.

Teraz jeżeli wymaga tylu rzeczy, moim zdaniem można nawet usunąć poziom wojownika i uznać atut za dobry. Bo zauważcie, że są dużo lepsze od tego czary, choćby na 1. poziomie - prawdziwe uderzenie. Przedmiocik z tym zaklęciem i masz od razu trafienie trucizną.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 11:16, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:31, 30 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
To z punktu widzenia kogoś, kto gra dłużej od ciebie 2 lata też ty jesteś nowicjuszem? Bardzo mi nie pasuje do mnie to słowo; nawet w rangach forumowych jest tylko przez kilka postów.

1. Mówiłem. Na PW.
2. Nie pisałem o Tobie. Masz skrajny talent do dyskusji nie na temat. Nie jestem zainteresowany jej kontynuoawniem.

Cytat:
Bycza siła i przedmiot razem nic ciekawego nie dadzą, bo zapewniają premię z usprawnienia.
Oczywiście wiem i oczywiście nie wiem, gdzie ty widzisz, bym coś takiego napisał.

Cytat:
Przedmiocik z tym zaklęciem i masz od razu trafienie trucizną.

Jak na mój gust taki "przedmiocik" miałby dośc dużą cenę. Zaklęcie używa się przez dodatkową rundę, tak samo z piciem eliksiru.

Cytat:
Wymaga to jednak akcji całorundowej

Uzycie atutu jest akcją całorundową, czy też można go użyć wyłącznie wykonując akcję pełnego ataku?

Cytat:
musisz także być przygotowany (nie możesz być zaskoczony).

Po co to? Jesteś zaskoczny, to (pomijając zmysł walki) nie atakujesz.

Atut faktycznie ograniczyłeś, lecz w efekcie dla większości postaci jest bezużyteczny, a dla pewnej grupy wciąż za mocny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:43, 30 Sty 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Oczywiście wiem i oczywiście nie wiem, gdzie ty widzisz, bym coś takiego napisał.

Kamulec napisał:
Czarodziej rzuci na niego byczą siłę i kocią grację (alobh np. kupi sobie odpowiednie przedmioty dające +4 do obu, wypije eliksiry itd; zależy od poziomu)


Kamulec napisał:
Uzycie atutu jest akcją całorundową, czy też można go użyć wyłącznie wykonując akcję pełnego ataku?
Słusznie. Nie.

Kamulec napisał:
Atut faktycznie ograniczyłeś, lecz w efekcie dla większości postaci jest bezużyteczny, a dla pewnej grupy wciąż za mocny.
Nawet, przy tym, że jest to akcja całorundowa, tylko max. +5? Może wprowadzić, że za każde 2 punkty modyfikatora z siły, jest +1 do ataku?

Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 11:43, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 11:52, 30 Sty 2009    Temat postu:

Volfer napisał:
Kamulec napisał:
Też prowadziłem wtedy 2 lata w D&D.
To z punktu widzenia kogoś, kto gra dłużej od ciebie 2 lata też ty jesteś nowicjuszem? Bardzo mi nie pasuje do mnie to słowo; nawet w rangach forumowych jest tylko przez kilka postów.
Nie obrażaj się, ale np. przy moich 15 latach, Twoje dwa lata sprawiają, że nadal jesteś nowicjuszem i robisz w swoich pracach błędy, które ja z perspektywy czasu oceniam jako typowe błędy, jakie popełniają niedoświadczeni gracze/MG.
Nie ma w tym nic złego, każdy z nas popełnia błędy. Ja wytknąłem błędy Kamulcowi przy jego prestiżówce, które uważam za niegrywalne i zbytnio komplikujące rozgrywkę. Wiem, że sam takie rzeczy popełniałem parę lat temu i jest to w pewien sposób naturalne. Po prostu niektórzy szybciej zdobywają doświadczenie w tworzeniu, inni nie.
Mnie też poprawiają, korygują i wskazują słabe rozwiązania, jak postuje własne pomysły i często są to osoby z 30 letnim stażem, które widzą od razu, że takie rozwiązania nie zadziałają na dłuższą metę.
Ot, takie życie.

Volfer napisał:
Bycza siła i przedmiot razem nic ciekawego nie dadzą, bo zapewniają premię z usprawnienia. Łotrzyk zazwyczaj ma wartość siły 10, bo ważniejsza jest zręczność, intelekt i budowa (musi jakoś żyć). Nawiasem mówiąc to przyda mu się też charyzma, ewentualnie wid.
Po pierwsze, nie możesz zakładać, że absolutnie każdy łotr będzie mieć siłę w okolicach 10. Jeśli Twój atut sprawi, że będzie opłacało się inwestować w siłę, będziesz mieć dużo łotrzyków z dużą siłą.
Po drugie Kamulec nie pisał o braniu czaru i przedmiotu, ale czaru lub przedmiotu.

Volfer napisał:
Wojownik raczej poradzi sobie z trucizną.
Niżej podałeś ciekawe uzasadnienie. Otóż można wprowadzić kolejne ograniczenia (które dodałem):
-Maksymalnie 5
-Akcja całorundowa
Zanim coś dodasz, zastanów się, czy to ma sens i jakie są tego konsekwence.
Zobacz, wykonanie ataku to minimum akcja standardowa (nie wliczam ataków okazyjnych itp). Patrząc dokładnie na opis tego atutu, przed wykonaniem akcji muszę poświęcić akcję całorundową i nie zostanie mi już żadna akcja na wykonanie ataku w tej rundzie. Ponieważ jednak zdolność trwa do końca następnej rundy, to swój atak będę mógł wykonać dopiero w następnej rundzie i dodatkowo będę mógł ich wykonać tyle ile mam.
Nadal więc nie rozwiązałeś problemu, a jedynie zbędnie skomplikowałeś sprawę.

Volfer napisał:
Przedmiocik z tym zaklęciem i masz od razu trafienie trucizną.
Niby tak, ale jeśli chciałbyś go używać co rundę, to byłoby to baaardzo kosztowne. A tu mamy atut.


Generalnie, premie do trafienia nie są równoważne premiom do obrażeń. Te pierwsze mają o wiele szersze zastosowania, przenoszą efekty dodatkowe i nie zawsze są powiązane z obrażeniami (tudzież nie zawsze obrażenia zależą od siły).
Fakt, że nie ma takiego atutu oficjalnego też powinien dać Ci troszkę do myślenia.


Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Pią 11:56, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 11:57, 30 Sty 2009    Temat postu:

Post (mój), krótki, ale powiem jedno - poddaję się pod tą burzą argumentów.

Fakt, że nie ma dał mi do myślenia, ale nie w tak szerokim zakresie jak Wy.

Nie martwcie, się następnym razem przeanalizuję wszelakie konsekwencje tego typu atutu/czaru itp.

Wnioskuję więc, że nie można stworzyć takiego atutu.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pią 11:57, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pią 12:03, 30 Sty 2009    Temat postu:

Volfer napisał:
Wnioskuję więc, że nie można stworzyć takiego atutu.
Stworzyć można, ale żeby był grywalny, to już inna sprawa.
Jak już zauważyłeś, trudno będzie stworzyć tak uniwersalny atut jak power attack.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:13, 30 Sty 2009    Temat postu:

Chyba że minus do KP (max BPA) za + do trafienia czyli odrone wyspecjaliwanie.
I dać limit modyfikacji BPA. Ktoś ma +5, to może 3 użyć na poteżny atak, a 2 na to.
Dostanie +3 do obrażeń (jednoreczna broń) -1 do trafienia i -2 do KP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin