|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:06, 23 Sty 2009 Temat postu: Wielki Turniej I edycja - regulamin i kwestie organizacyjne |
|
|
REGULAMIN
LISTA UCZESTNIKÓW
MP: KONDEKS
Gracze:
- Inmemorial
- beretta1234
- Deemer
- Arvelus
- Namrasit
I. Kwestie organizacyjne:
1. Chęć wzięcia udziału w turnieju i rezygnację z tego zajęcia należy zgłaszać do mnie na PW.
2. Postacie muszą zawierać:
-Krótki opis wyglądu, wraz z ubiorem i ekwipunkiem (widocznym).
-Statystyki
-przy wieloklasowości: wypisana budowa postaci (po kolej jak rozkładały się poziomy w klasach)
-ekwipunek postaci (w szczególności jego rozmieszczenie).
3. Prace proszę wysyłać do mnie na PW.
4. Istnieje możliwość utożsamiania bohatera z obrazem:
- musi być umieszczony w sieci, a link powinien być załączony do postaci
- wielkość nie powinna przekraczać 400 na 400 pikseli.
5. Obowiązująca edycja to 3.0.
II. Rozgrywanie Turnieju:
1. Rozgrywki są prowadzone w systemie szwajcarskim.
2. Na potrzeby mechaniki przypada jedna walka (tej samej postaci) na dzień.
3. Przedmioty z użyte w starciu, nie odnawiają się. Natomiast po każdej rundzie postacie otrzymują 4000s.z.
4. Wyniki turnieju zostaną opublikowane na stronie Abasz’Haru: [link widoczny dla zalogowanych]
III. Zasady walki
1. Pojedynki są rozgrywane na arenie ustalonej przez MP.
2. Przed batalią, postacie mają 2 rundy na przygotowanie się - nie mogą przed tym znajdować się pod wpływem żadnego czaru, poza wspomnianymi wyjątkami (np.ciągłość).
Jeżeli postać nie ma całego ekwipunku pod ręka, może wymienić w tym czasie cześć swojego ekwipunku (poza zbroją i rzeczami znajdującymi się pod nią). Zabiera to 1 akcję na każde 5 przedmiotów.
3. Walka toczy się do śmierci jednej ze stron walczących (BG wraz ze stworzeniami gwarantowanymi przez zdolności klasowe), gdy obie postacie będą niezdolne do walki.
4. MP wykonuje wszystkie rzuty i nie publikuje ich.
5. Opuszczenie areny przed końcem walki nie jest możliwe.
6. Wszystkimi stworzeniami przyprowadzonymi na arenę przez BG steruje prowadzący (chyba, że w zasadach D&D stwierdzono inaczej).
7. Walka jest rozgrywana w następujący sposób (kolejno):
8.1 Przygotowanie
-MP zakłada temat, w którym opisuje arenę.
-Gracz wysyła na PW co jego postać robi przez 2 rundy przygotowania i deklaruje czy zabiera ze sobą stworzenia mu towarzyszące (np. wierzchowiec, chowaniec, zwierzęcy towarzysz).
-MP wykonuje rzut o inicjatywę i piszę do gracz, który może pierwszy zareagować.
8.2 W pierwszej turze wszystkie stworzenia dysponują tylko akcja cząstkową (chyba, że działają na przyspieszeniu – wtedy mają akcję standardową).
8.3 Tura:
- Gracz odpisuje co robi jego postać.
- MP wykonuje ewentualne rzuty kośćmi i piszę do drugiego gracza
- po otrzymaniu odpowiedzi MP wykonuje ewentualne rzuty i zaczyna się następna tura
IV. Tworzenie postaci:
1. Podręczniki, z których można korzystać przy tworzeniu postaci to: Podręcznik Gracza, Przewodnik Mistrza Podziemi, Księga Potworów oraz Księga i Krew, Obrońcy Wiary, Pieśń i Cisza, Miecz i Pięść, Władcy Dziczy. W turnieju nie są wykorzystywane żadne zasady opcjonalne z tych książek, chyba że zostaną wyszczególnione w regulaminie.
2. Atrybuty: Do rozdania mamy 32 punkty, według standardowego sposobu rozdawania punktów opisanego na stronie 20 Przewodnika Mistrza Podziemi.
3. Poziom: Postacie są liczone jakby we wcześniejszych przygodach zdobyły 105000 PD - 15 poziom. Jeżeli zasady opisane w powyższych podręcznikach mówią, że z jakiegoś powodu postać powinna zdobywać wolniej doświadczenie (np. 20% za różnicę w poziomach w przypadku wieloklasowości) lub straci je (np. tworzenie przedmiotów), to poziom odpowiednio się zmienia.
4. Rasy: opisane w PG.
5. Klasy: suma poziomów czarujących we wszystkich klasach rzucających zaklęcia (jakie posiada BG), nie może przekroczyć 1/2; KW.
6. Ekwipunek: Całkowita wartość ekwipunku to 200 000 s.z. Nie można wymyślać, ani opracowywać nowych przedmiotów. Postać może stworzyć przedmioty z opisanych w dostępnych podręcznikach(standardowe zasady tworzenia, jednak czas jest nieistotny). W przedmioty zużywalne o permanentnym działaniu (np. grimuar zdrowia, zwój ciągłości), są uznawane za użyte bez konieczności poświęcania na nie czasu.
7. Postać nie może kupić żadnego ze stworzeń opisanych w KP, poza koniem i rumakiem.
8. BG ma prawo do posiadania wszystkich stworzeń towarzyszących, zyskanych dzięki zdolnościom klasowym (bez konieczności poświęcania na nie czasu).
9: PW: maksymalne na 1 poziomie + średnie pw na każdym następnym.
V. Załącznik balansujący:
Zasady z tego załącznika są nadrzędne w stosunku do innych zasad (zarówno podręcznikowych, jak i innych turniejowych):
Zaklęcia:
1. Nie można wybierać czarów z tej listy (żadnych): http://www.dndforumrpg.fora.pl/,22/,13.html
2. Czary z określnikami [urok] i [przymus] są zakazane.
3. Następujące zaklęcia są zmodyfikowane (zmiany umieszczone w nawiasach):
- dezintegracja (użyta na BG: nie działa na jego przedmioty)
- planarne wiązanie (trzeba od razu zapłacić gotówką)
- ściana mocy (każde 1.5m ma 100 pw)
- teleportacja (nie działa)
- krzywda (zezwala na rzut obronny na wytrwałość)
- zmiana planów (nie działa)
-polimorfowanie(wszystkie rodzaje; wariant działania opisany w KiK w rozdziale 5: czary)
Przedmioty:
1. Ograniczenie poziomu:
-Można się zaopatrzyć jedynie w napary do 3 poziomu czarującego,
-maksymalny poziom zwojów w jakie można się zaopatrzyć to:
-- dla klas mających 9 poziomów czarów: 6
-- dla barda poziomów czarów: 4
-- dla klas mających 4 poziomów czarów: 3
2. Przedmioty wykorzystujące niedozwolone zaklęcia są również niedozwolone.
3. Usunięte:
WD: zbroja jeźdźca, specjalna zdolność zbroi(dzikości), specjalna zdolność broni(łowcy), menhir
MiP: specjalna zdolność broni(zogniskowanie ki), oba pierścienie,
OW: Specjalne zdolności tarcz i pancerzy(antypatia, groza, lód, szybkość, zauroczenia)
4. Modyfikacje:
-obroża odporności (analogicznie do ceny płaszcza odporności)
Klasy prestiżowe(modyfikacje):
WD:
-gardzący magią(ma o 1/2 mniej złota i zyskuje jedynie 3000s.z. po każdej walce – odzwierciedla to niszczenie magiczny przedmiotów)
-naturobójca (nie może rzucać czarów , ponieważ nie może regularnie niszczyć lasów)
-nieustraszony jeździec (Musi sobie odjąć 100PD lub 500s.z. na KW(bazowe) specjalnego wierzchowca – odzwierciedla to czas, albo pieniądze poświęcone na zdobycie go)
-szalony berserker (niepowstrzymana furia[zastępuje standardowe działanie]: postać, gdy jest pod wpływem furii może walczyć do -30 PW)
MiP:
-galdiator (uwaga: tylko część aren będzie posiadało widownie, która może wesprzeć owacjami).
-ninja półksiężyca (Postać musi wydać 500PD lub 2500s.z. - konieczność nawiązania kontaktu z przywódcami Półksiężyca)
-Samuraj (dodatkowe wymaganie:charakter praworządny)
Pic:
-Kieł Lolth (trzeba odliczyć sobie pieniądze za kieł insektów)
-złodziej akrobata (Postać musi wydać: 300PD lub 1500s.z. – jak odzwierciedlenie kosztów spełnienia wymagania, o prestiżu w gildi złodziei)
KiK:
-akolita skóry (spełnienie specjalnego wymagania i przejście rytuału – 300PD lub 1500s.z.)
-czarownik krwi (spełnienie wymagania specjalnego 500PD lub 2500s.z.)
-mag z mistycznego bractwa (opłacone członkowstwo + 1 składka roczna na każde 2 poziomy w tej klasie)
-pan szarosiwych (musi wydać: 300PD lub 1500s.z.)
-przewodnik podróży (usunięty)
Atuty:
1. Usunięte:
KiK: większe zogniskowanie czaru
PiC: mistrz taktyki
MiP: mistrz taktyki, nieczysta gra, obalenie, udawanie słabości
WD: czar naturalny, dodatkowy szał, pochwycenie, ślepowidzenie, węch, szybka przemiana, wydłużony szał
2. Modyfikacje:
MiP: dodatkowy oszałamiający atak (dodatkowe 2 razy), tarczownik (1/2 premii do KP, gdy walczysz tarczą)
WD: dodatkowy zwierzęcy kształt (dodatkowy 1 raz na dzień, zamiast 2)
Podziękowania dla Volfera za wstępne przygotowania turnieju i pierwszą wersję regulaminu.
Starałem się napisać jak najszybciej ten regulamin, ale i dokładnie. Zabrało mi to jedno popołudnie. Wiem, że nie jest idealny, ale nie da się zrobić takiego by wszystkich zadowolił. Uwagi do regulaminu piszcie na PW (jeżeli kilka się powtórzy to się pomyśli lub jeżeli będą jakieś rażące błędy). Postarajcie się być jednak wyrozumiali, straciliśmy już wiele czasu. Przypominam, że mogę prowadzić tyko do końca ferii, a w drugim tygodniu będę miał więcej zajęć.
Czekam na postacie do soboty(24.01.09) rano (tzn 12:00 xP).
Wrag również zrezygnował. Poważnie zawiodłem się na postawie połowy użytkowników, którzy zgłosili się do turnieju. Wykazali nieodpowiedzialność za swoje słowa rezygnując z turnieju.
Pozostali nie dostarczyli mi swoich postaci na czas (poza Arvelusem, którego praca zawierała niezgodność z regulaminem). Przedłużam termin do jutra. Jeżeli nie otrzymam do tego czasu 2 poprawnie wykonanych prac to zrezygnuję z prowadzenia turnieju.
_____________________________________________________________
Postacie nadesłali: Deemer i Arvelus.
Odbył się tylko jeden niedokończony, z powodu braku mojego czasu, a potem zniknięcia Deemer'a.
Podziękowanie dla Arvelusa, za to że został do końca.
Turniej zostaje zakończony, bez rozstrzygnięcia.
Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Czw 20:46, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|