|
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:45, 28 Lip 2010 Temat postu: [3.0; 3.5] Przygotowany atak na wroga o większym zasięgu |
|
|
Logicznym jest, że walcząc z wrogiem znajdującym się poza naszym zasięgiem, który jednak uderza nas raz za razem wręcz postać czeka i tnie w część ciała lub oręż, który może sięgnąć (np. łeb, ogon, włócznię).
Wedle zasad nie ma takiej możliwości, lecz brakuje mi odpowiedniej opcji. Chciałbym, aby moi gracze mogli zadeklarować takie działanie nawet, jeżeli będzie to mało skuteczne.
Macie jakieś propozycje zasad na taką okazję?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Azgoth
Generał Podziemi
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:09, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Hmmm... a gracz nie może powiedzieć, że przygotowuje atak i wykonać go w momencie ataku większego przeciwnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:12, 28 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z zasadami - nie ma takiej opcji, ponieważ przeciwnik cały czas znajduje się poza zasięgiem.
Na logikę - BG nie ma w zasięgu całości istoty, a tylko jej fragment (a w przypadku ataku bronią tylko jej broń). Nawet najpotężniejszymi ciosami w czubek ogona smoka się nie zabije, tak jak nie powali się wojownika odcinając mu czubek włóczni.
Nie chodzi mi tu o wprowadzenie zasad realistycznych, ale jako tako logicznych i wyważonych. Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 15:13, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wave_up
Użytkownik
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:21, 29 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Może atak z karą -4 w broń/istotę(jeśli ta posiada jedynie broń naturalną)?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 11:20, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Można stworzyć atut pozwalający wykonać półtorametrowy krok w takiej sytuacji. Byłoby to na zasadzie unik/zbicie i doskok z atakiem. Proponowałbym dodać warunek, że przeciwnik nie może trafić (jakbym dostał włócznią na tors bym nie skakał do przodu)
Inną możliwością jest po prostu pozwolić na coś takiego, powiedzmy kosztem -2 do trafienia i kosztem 3 metrów ruchu z następnej swojej akcji. Atut by eliminował te kary
Można też wykonać dany atak w broń przeciwnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 20:34, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
wave_up - nie sądzisz, że to za silne, jak na nową opcję, nie uwzględniona przez mechanikę? Można przyjąć, że bycie atakowanym przez przeciwnika, któremu nie zagrażamy nie jest optymalną sytuacją (musimy się zasłaniać) i jakoś bardziej to trudnić dla balansu. Przydało by się też spróbować jakoś uwzględnić to, że sięgamy tylko do konkretnej części ciała/broni.
Arvelus - w tej sytuacji starczy się zbliżyć (przygotowanie akcji - podchodzisz i tniesz). Chodzi mi głównie o zasady dotyczące przypadków, gdy nie można podejść do wroga (atakuje zza osłony, czy z powietrza), choć zasady muszą oczywiście zachowywać balans tak, by zanadto nie osłabić postaci o większym zasięgu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:41, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nie widzę Twojego problemu Kamulcze. Jeśli gracz stwierdza, że przygotowuje atak na przeciwnika kiedy ten będzie nacierał, to jak najbardziej powinien mieć prawo ugodzić w np smoka, kiedy ten wysunie pysk a naszym kierunku. Natomiast jeśli stworzenie nie atakuje sobą, lecz bronią, to w zależności od wielkości broni, możemy mieć możliwość zaatakować albo przeciwnika, albo tylko jego broń.
Wcale nie uważam, żeby postacie z większym zasięgiem traciły przez to cokolwiek, bowiem w ten sposób wojownik wyprowadza zaledwie jeden przygotowany atak, zamiast czterech.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 23:25, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | . Jeśli gracz stwierdza, że przygotowuje atak na przeciwnika kiedy ten będzie nacierał, to jak najbardziej powinien mieć prawo ugodzić w np smoka, kiedy ten wysunie pysk a naszym kierunku. |
To jest kwestia realizmu. Zasady D&D na to nie pozwalają - dlatego chcę je zmodyfikować.
Cytat: | Wcale nie uważam, żeby postacie z większym zasięgiem traciły przez to cokolwiek, bowiem w ten sposób wojownik wyprowadza zaledwie jeden przygotowany atak, zamiast czterech. |
Jeżeli nie jest łucznikiem w walce na dystans jest o wiele mniej skuteczny, a do tego dochodzą okazyjne. Zyskuje dużo, jeżeli pozwolić mu wykonać zwykły atak wręcz, a dalej zero realizmu, ponieważ nie uwzględniany jest fakt, że wojownik może uderzyć tylko w to, czym jest atakowany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Merwix
Adept
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:29, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
W przypadku ataku bronią nie będącą bronią naturalną można po prostu stosować zasady roztrzaskiwania (ewentualnie pominąć atak okazyjny skoro jest to akcja przygotowana, a przeciwnik i tak właśnie wyprowadza atak).
Cytat: | dalej zero realizmu, ponieważ nie uwzględniany jest fakt, że wojownik może uderzyć tylko w to, czym jest atakowany. |
Cytat: | Nawet najpotężniejszymi ciosami w czubek ogona smoka się nie zabije |
Smok któremu odetnie się ogon nie będzie już nim atakował i przy okazji będzie w pewnym stopniu ranny. Może nie będzie martwy, ale jak straci kilka litrów krwi z odrąbanego kikuta to może mu to zaszkodzić.
Inne możliwości sprowadzają się do lokacji trafień, które nie sprawdzi się w tym systemie jako, że obrażenia są liczone na "całe ciało", a nie na konkretną część (pomijam niektóre stworzenia z mackami itp.).
Btw: jak wiadomo D&D z założenia nie jest realistyczne więc z założenia próby jego urealnienia są skazane na porażkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anachid
Zbrojny
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z brzusia mamusi
|
Wysłany: Sob 13:38, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Witajcie po dłuższej przerwie!
Wg. mnie to istnieje atut pozwalający na trafianie w broń i niszczenie jej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi
Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 14:49, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj. Ten atut poprawia skuteczność ataku na broń, nie jest potrzebny do podjęcia akcji.
Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 14:49, 31 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ginden
Adept
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:47, 03 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Sądzę, że po prostu uniemożliwić trafienie krytyczne - nie masz wszak dostępu do żadnych witalnych części stworzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
goracepapu
Adept
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:04, 08 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ponieważ z logicznego punktu widzenia możesz zaatakować w momencie gdy przeciwnik najbardziej się wychyla w celu zadania ciosu, powinieneś zastosować jakąś kosmiczną karę do trafienia. Imo odpowiednia jest od -6 w górę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|