Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Za silne atuty
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 9:51, 23 Mar 2009    Temat postu:

Namrasit, sory ale wymyślasz na siłę.
Każdy atut coś daje z samego założenia; nie wołaj "Twardość jest za silna, bo daje całe 3 pw, a to może uratować życie!" Wszystko może. Ale są atuty które są znacznie silniejsze od pozostałych.
Choćby kopnięcie z obrotu.
Daje mnichowi 1 dodatkowy atak na każdy trafiony. Jest to znacznie lepsza wersja rozszczepienia.
Czar naturalny też jest za silny, bo wzmacnia i tak "koksiastego" druida.

A Ty Kamulcze nie skomentowałeś mojego argumentu;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:21, 23 Mar 2009    Temat postu:

Nie tyle na siłe co pokazuję ze za duzego to sensu nie ma. Atuty są po to aby wprowadzać nierównowagę i różnorodnośc. Ot taki woj 1 poziomu który zadaje 3k8+9 obrażeń (średnio 21). A mimo to żaden z pozwalających na to atutów nie został wymieniony nawet w tych możlwych. A na tym SW jedynie barb moze przeżyć taki atak, a i tak ledwo co.

Atuty zasadniczo podzielić mozan na diwe grupy, bojowe i fabularne. I tutaj jest zadanie dla MG, by prowadzic sesje tak aby te dwie grupy zrównoważyć. A nie tylko czysty h&s (choć jak ktoś lubi to oczywiscie nie neguję).

Miałem kiedyś w drużynie barda który na dość nikim poziomie miał koło 15 dyplomacji. I moze w walce jeden na jeden to z innymi szans nie maił (o ile nie przekoanła ich że walka nie ma sensu), to gdy tylko miał chwilę aby pozyskać jakieś wsparcie, zaraz znajdował kilku "chętnych". I moze mechanicznie to na swiom SW postać ta z nikim szan nie miała, to fabularnie z wyzwaniami o SW większym o 1-2 radziła sobie dosć gładko, o ile oczywiście miała wcześniej chwilę czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:33, 23 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Ot taki woj 1 poziomu który zadaje 3k8+9 obrażeń (średnio 21).

Jakim cudem?

Cytat:
Atuty są po to aby wprowadzać nierównowagę i różnorodnośc.

Nie prawda, atuty mają wprowadzać różnorodność, ale nie nierównowagę.
Gdyby ktoś zrobił atut który daje +5 do trafienia byś go zaakceptował?


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Wto 13:29, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 20:02, 23 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Jakim cudem???

Człowiek wojownik, z atutami: konna walka, atak w przelocie i porywająca szarża, szarżując konno z ciężką lancą.

Cytat:
Gdyby ktoś zrobił atut który daje +5 do trafienia byś go zaakceptował?

A jak by księżyc był cięższy od Ziemi, to czy by się nam zwalił na głowy? Razz Takie gdybanie jest bez sensu, zauważ, że jakoś nikt nie wpadł na pomysł takiego atutu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:17, 24 Mar 2009    Temat postu:

Z listy, po analizie, usuwam atuty z 4 atuty z WD, gdyż druid ma inne silne zdolności, dające podobny efekt, zaś ten sam mozna uzyskać dzięki zesłanym mocom domentowym (tam dodatkow zyskuje się wiedzę (natura) jako klasową):
- Kontrolowanie roślin
- Kontrolowanie zwierząt
- Odegnanie roślin
- Odegnanie zwierząt

Z listy wyrzucam i odtrącenie tarczy z MiP - faktycznie, atut ten nie jest potężny, a wyłącznie daje pewna opcję, która w pewnych okolicznościach może być w miarę dobra.
- Odtrącenie tarczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 13:42, 24 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
A jak by księżyc był cięższy od Ziemi, to czy by się nam zwalił na głowy? Takie gdybanie jest bez sensu, zauważ, że jakoś nikt nie wpadł na pomysł takiego atutu

To nie ma znaczenia;]
Są inne atuty które są za silne tylko w mniej oczywisty sposób.
Choćby to potężne trafienie krytyczne.
Tropiciel raz dziennie automatycznie zagraża przeciwnikowi trafieniem krytycznym.
Kosa i koleś jest ded.

Cytat:
Człowiek wojownik, z atutami: konna walka, atak w przelocie i porywająca szarża, szarżując konno z ciężką lancą.

A tak to wiesz:)
Równie dobrze można powiedzieć, że koleś na pierwszym poziomie może zadać 8k4+12 obrażeń, no bo przecież może walnąć krytyka nie?
Do tego damy porywającą szarże i zrobi się 10k4+15, lub 16k4+24, zależnie jak ktoś to policzy.

Okazyjnie zawsze można walnąć znacznie większe obrażenia.
Nie mam przy sobie podręcznika ale przy Twoim przykładzie mozna by jeszcze zwiększyć obrażenia o k6 gdyby zrobić z niego łotrzyka.
I jeszcze jedno, zapomniałeś o +2 do obrażeń za szarże, co będzie jeszcze potrojone;]
Ponadto gracz może chwycić lancę oburącz (skoro nawet krótki miecz można) i pomnożyć premię z siły x1,5 i postarać się aby miał on 18 siły
więc przy odrobinie pracy można wycignąć nawet 3k8+24+k6;]
Choć oczywiście to czysta teoria, bo jaki łotrzyk będzie miał 18 siły i atuty walki konnej;]
Ale rzeczywiście jest możliwa taka zabójcza mieszanka, jednak to jest bardziej kluczenie między zasadami i całkowity powergame

Kamulcze
A co z prestiżami z WD?
conajmniej jedna z tych klas wymaga tych atutów

I przypominam, że wciąż nie skontrowałeś mojego argumentu Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:26, 24 Mar 2009    Temat postu:

Tyle ze krytyk za 8k4+12, raz na ileś tam 2k4+4 a 3k8+9 (każdy celny atak), to jednak robi różnicę.
Że liczysz kosą nie zadaje sie potrójnych obrażeń przy szarży Razz.
Co do automatycznego krytycznego to na poziomie jego dostępności da sie już przed nim zabezpieczać, a walki nie są tak proste że wystarczy jeden krytyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 18:56, 24 Mar 2009    Temat postu:

Kosa zadaje poczwórne obrażenia sama z siebie;]
za szarże x2, pierwsze (10k4) to kiedy to "x2" po prostu zwiększa mnożnik, 16k4 kiedy całość się mnoży;]
A aby zaatakować tak jak mówisz to nie każdy atak ale jedynie podczas szarży i to logiczne, że atak lancą podczas szarży będzie znacznie bardziej zabójczy niż cięcie mieczem;]
No bo kto by przeżył przebicie 3metrową lancą przez rycerza na koniu w pełnym galopie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:13, 24 Mar 2009    Temat postu:

Dyskusja nie ma dotyczyć tego, czy istnieją za silne atuty. Wkrótce zajmę się usunięciem z tematu zbędnych postów. Proszę wypowiadać się na temat. Jeżeli uważasz, że nie ma za silnych atutów to się nie wypowiadaj. -GP Kondeks
____________________________________________________________
Uwagi do postanowień administracji proszę wysyłać na pw, w innym wypadku będą usuwane.


Ostatnio zmieniony przez Kondeks dnia Śro 7:11, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:46, 24 Mar 2009    Temat postu:

Skok modliszki - jeśli dobrze rozumiem zasady najpierw musi się powieść test skakania (ST 28 ?), następnie otrzymujesz jeden atak z podwojoną premią z siły. Mnich nie zada w ten sposób wielkich obrażeń, nawet przy gigantycznej premii z siły ma do dyspozycji tylko ten jeden atak. W moim odczuciu jest to atut mający chociaż minimalnie wzmocnić szarżę mnicha, który w tej dziedzinie dobry nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:39, 27 Mar 2009    Temat postu:

Skąd pomysł, iż ST ma wynosić 28? Można wykonać test skakania o ST 10, wyznaczając cel tuż przy sobie. Czyli skaczesz de facto w miejscu, a premię otrzymujesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 9:00, 28 Mar 2009    Temat postu:

Czy nie jest to tak, że cel musi się znajdować w maksymalnym zasięgu? Mimo wszystko, obrażenia z siły x2 to naprawdę niewiele, patrząc ile może zadać jeździec w szarży...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:44, 28 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Czy nie jest to tak, że cel musi się znajdować w maksymalnym zasięgu?

"wybierz cel w maksymalnym zasięgu skoku" oznacza, że cel nie może znajdować się poza maksymalnym zasięgiem skoku.

Jeździec podczas szarży może coś zrobić tylko w niektórych okolicznościach.

Podwojony modyfikator z siły może stanowić duża różnicę - wszystko zależy od siły mnicha. Może ona równie dobrze wynosić 10, jak i 20 (na pierwszym) oraz 10 lub 31 na 20.

Czyli obrażenia dodatkowe wachają się od 59% do 0 (ale wiadomo - postać o niskiej sile go nie weźmie).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 10:45, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 17:16, 28 Mar 2009    Temat postu:

Ale skakanie będąc w zwarciu z przeciwnikiem spowoduje atak okazyjny, bo mimo wszystko, to wymaga opuszczenia gardy, w końcu nie skacze się samymi nogami, nie?
A mnich nie będzie miał wysokiej siły, bo musi inwestować w inne atrybuty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:22, 28 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Ale skakanie będąc w zwarciu z przeciwnikiem spowoduje atak okazyjny, bo mimo wszystko, to wymaga opuszczenia gardy, w końcu nie skacze się samymi nogami, nie?

Rozmawiamy o mechanice, a w niej nic takiego się nie pojawia.


Cytat:
A mnich nie będzie miał wysokiej siły, bo musi inwestować w inne atrybuty

Można mieć różne atrybuty. W przypadku tych mnichów, którzy będą mieli wysoka wartości siły atut może dawać za dużo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:59, 29 Mar 2009    Temat postu:

Porównajmy

mnich s 18, 1 poz i ten atut (nie znam jego wymagań;])
barbarzyńca s 18, 1 poz i coś, do tego miecz dwuręczny

szarża
mnich k6+10obr(2xS +2 za szarżę), średnio 13,5
brb 2k6+8obr(1,5xS +2 za szarżę), średnio 14 obr, a atut zostaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin